scorpio ei käynnisty

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esasata

scorpio ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja esasata »

Eli kyseessä on ford scorpio -90 ghia 2,9v6 ja muuten auto on toiminut loistavasti, mut nyt ensimmäisillä pakkasilla ei suostunu käynnistymään, iloisesti pyörittää konetta, mut ei edes lupaa muuta.. sulakkeet ja johdot katoin silmämääräisesti siinä pimeessä mitä pystyin. Mittaristossa toimii valot mitä pitää ja muutenkin näyttäis olevan ok kaikki, mutta ei vaan käy :(
Onkohan tossa mallissa mitään ajonestoa? Auto on ollut mulla vasta pari kuukautta eikä ole ehtinyt perehtyä sen paremmin :?
Mistäköhän kannattais alkaa vian etsintä...?
Niin ja bensapulasta se ei ole kiinni..
ford taunus -72 2,8l
ford taunus -72 stw
ford scorpio -90 2,9l ghia
cadillac hearse -76 500cid
juss

Viesti Kirjoittaja juss »

Toimiko pumppu ? Bensatankin vieressä pitäisi kuulla kun laitat virrat päälle...
Sit tulpat, puhdista ne ja tarkista kipinä..
Onkohan tossa mallissa mitään ajonestoa?
Ei, jos sitä ei ole itte asennettu..
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
kimmok

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mun tietääkseni on ollut jotakin ajonestoa noihin olemassa lisävarusteena, mutta tuskin sulla sitä on.

Nyt aluksi ainakin tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan pyörijä ja kansi vaihtoon. Sitten jos ei toimi niin vikakoodit ja jos vain kylmällä tekee niin kannattaa tarkistaa mitä sanoo ruiskun vedenlämpötila-anturi.
Myös bensapaine kannattaa mitata. Pumppu ei välttämättä oireile ennenkuin hajoaa.
juss

Viesti Kirjoittaja juss »

Mun tietääkseni on ollut jotakin ajonestoa noihin olemassa lisävarusteena,
Ei, 85-91 malleissa ei ole ajonestoa edes lisavarusteena.

Takaluukkuun alareunassa on bensapumpun "kolari" kytkin, mut tuskinpa nyt kyse on siitä.
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
esasata

Viesti Kirjoittaja esasata »

Takaluukkuun alareunassa on bensapumpun "kolari" kytkin, mut tuskinpa nyt kyse on siitä.
Juurikin tästä oli kysymys! KIITOS :D olin jo melkein vaihtamassa bensapumppua kun ei siitä kuulunu mitään ääntä
Mun tietääkseni on ollut jotakin ajonestoa noihin olemassa lisävarusteena, mutta tuskin sulla sitä on.
Niinno jos on ollut niin tässä se olisi, autoon on otettu kaikki lisävarusteet mitä silloin oli paitti nahkasisusta :)
ford taunus -72 2,8l
ford taunus -72 stw
ford scorpio -90 2,9l ghia
cadillac hearse -76 500cid
Vastaa Viestiin