Sivu 1/1

Mondeo td polttaa ajovaloja

Lähetetty: 04 Marras 2007 22:26
Kirjoittaja Legato
Eli 2000 vuoden td mondeo. Polttimoita olen tänävuonna varmaan 8kpl vaihtanu. Kilsoja tulee kyl sellasta 50-60tkm/vuosi, mutta polttimot kun vaihtaa, pelaa pari viikkoa ja sitten taas on yksisilmäinen... Ei niinku mitään hajua millä lähtee korjaamaan...

Kiitos etukäteen!

-J

Lähetetty: 05 Marras 2007 10:20
Kirjoittaja KajS
Liian korkea latausjännite yleensä tekee tuota. Tai sitten halpishalpis-polttimot. Mittaa latausjännite ja vaihda joihinkin "oikeanmerkkisiin" polttimoihin.

Ja varmistu maadoituksista.

Lähetetty: 05 Marras 2007 19:12
Kirjoittaja Legato
Niin no siis on ollu bosch:n polttimoita, vartaa ja jotain halppispaskaa. Ei juurikaan eroa. Alkaa vaan käydä kalliiksi.
Oliskoha jotain väliä mihi työntää vastus tai jotai?
Maadostuksesta ei hajuakaan, 11 tuntisia työpäiviä kun tekee niin ei jää enää aikaa aut.. fordia katsoa. Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?

Lähetetty: 05 Marras 2007 19:48
Kirjoittaja jaska74
Legato kirjoitti: Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?
ei välttämättä mikään varma keino, mutta jos valojen johdot lämpenevät niin jossain on vikaa

Lähetetty: 05 Marras 2007 20:04
Kirjoittaja Teknokekko
ethän vaan käytä 100w polttimoita!

Lähetetty: 05 Marras 2007 20:42
Kirjoittaja Legato
En nyt noista wattiluvuista varma ole, mutta sanotaan näin että paikallisessa huollossa ne niitä polttimoita pariin kertaan vaihtanu. Luulisin siellä olevan homman hanskassa. Hassua vaan mondeossa... missä se valoteho on muutenkin jostain ja melkosen syvältä, ni sit se vielä polttaa lamppui...

Lähetetty: 05 Marras 2007 20:58
Kirjoittaja sanpsa
Mittaa nyt ensin ainakin akun jännite auton käydessä niin saa vähän selkoa. Pitäisi pyöriä normaalisti siinä 14 voltin paikkeilla...

Lähetetty: 06 Marras 2007 08:31
Kirjoittaja Teknokekko
mä ite käytän 100w ja ne palaa melkohelposti kun niin ohuet johdot ei kuulema anna tarpeeksia virtaa niille niin tulee kuulema jotain piikkejä mitkä sit särkee ne!! ite en tiedä kerron vaan tässä mitä mulle sanottiin AD-varaosasta

Lähetetty: 06 Marras 2007 09:30
Kirjoittaja KajS
Legato kirjoitti:.....Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?
No tuohon pätee vaan se vanhanaikainen työ: maadoitukset: pura ja kokoa. Eli käydään systemaattisesti läpi kaikki akunnavoista lähtien ja koriin tulevat maadoituspisteet puhdistetaan, mahdollisesti hiotaan ruosteet yms. pois, sitten kontaktisprayta ja maadoitus kiinni. Autohifiäijillä on hyviä vinkkejä maadoituspisteen suojaamiseksi hapettumilta, taviskonsti on vaikka vaseliinia maadoitusruuveihin ja pultteihin. Tärkeitä maadoituksia on esim moottorin ja auton korin välinen maadoitus; tuon piuhan puute tai huono kontakti aiheuttaa pahimmillaan lataamattomuutta.

Voiha sitä leikkiä yleismittarisankaria ja mittailla, mutta jos aika on rajallinen resurssi, tekemällä pääsee mittaamisia pidemmälle.

Ymmärrän kyllä 11-tuntiset työpäivät. Meilläpäin sama juttu, ei jaksaisi enää "harrastaa".

Kun autosi kerran on diesel, akku on luonnollisesti kunnossa. Mörköilen sen verran, että meillä joskus 15 v sitten luultiin ooppelin sähkövärkkien tulleen tiensä päähän, kun latausjännite oli 20 Volt+. Syynä oli akku, joka oli tiensä päässä. Akunvaihto toi sille ooppelille monta vuotta lisää.