Sivu 1/1

Escort Express kytkinpolkimen irroitus + uutta vikaa

Lähetetty: 02 Marras 2007 12:52
Kirjoittaja Eemeli82
Elikkäs duuniautosta halkesi se muovipalikka (sellainen muovinen puoliympyrä) sieltä kytkipolkimen päästä mihin tulee kyktkivaijerikin kiinni. (ilmeisesti liittyy myös automaattisäätöön) Se vanha palikka sieltä irtosi ihan pois ottamalla kun oli halki, mutta nyt pitäisi uusi saada tilalle. Mitenkäs mahtaa kyseinen toimenpide onnistua? Pitää varmaan tuo poljin jotenkin saada sieltä pois?
Itse enemmän noiden volkkareiden kanssa pelannut niin ei tuo fordin tekniikka ole laisinkaan hallussa.
Autohan on siis tuollainen rankkurimalli, eli Escort Express 1.8 diesel vuodelta -99

Lähetetty: 02 Marras 2007 22:26
Kirjoittaja jaska74
ainakin sierrassa niitä on paria eri kokoa (väriä) joten ota vanhan jämä mukaan kun meet puotiin

Re: Escort Express kytkinpolkimen irroitus

Lähetetty: 02 Marras 2007 22:47
Kirjoittaja Megado
Eemeli82 kirjoitti:Elikkäs duuniautosta halkesi se muovipalikka (sellainen muovinen puoliympyrä) sieltä kytkipolkimen päästä mihin tulee kyktkivaijerikin kiinni. (ilmeisesti liittyy myös automaattisäätöön) Se vanha palikka sieltä irtosi ihan pois ottamalla kun oli halki, mutta nyt pitäisi uusi saada tilalle. Mitenkäs mahtaa kyseinen toimenpide onnistua? Pitää varmaan tuo poljin jotenkin saada sieltä pois?
Itse enemmän noiden volkkareiden kanssa pelannut niin ei tuo fordin tekniikka ole laisinkaan hallussa.
Autohan on siis tuollainen rankkurimalli, eli Escort Express 1.8 diesel vuodelta -99
Joudut avaamaan sieltä polkimien luota neljämutteria sekä sen millä kytkin poljin on kiinni jarrupolkimessa. sekä siirtämään hiemna sulakeboxia pois tieltä. homman tajuaa kyllä kun katsoo sinne polkimien suuntaan.

Lähetetty: 03 Marras 2007 00:10
Kirjoittaja Eemeli82
Juu, tuo uusi palikka on hommattu. Vanha oli valkoinen ja uusi musta. Mutta vanha oli kyllä mukana kun työkaveri sen uuden haki ja ainakin pitäisi olla samankokoinen, kun käskin sen verrata niitä että varmasti on oikea osa.

Jonkin verran sinne kurkin ja irroitin etupenkinkin että paremmin mahtuu, mutta en vielä uskaltanut summittain alkaa purkamaan kun ei ollut hajuakaan miten tuo lähtee. Vähän arvelinkin, että sitä sulakerasiaa joutuu siitä siirtämään, että saa tilaa sinne. Täytyy varmaan sitä koittaa ottaa sieltä pois jos se vaihtaminen ei mitään rakettitiedettä ole.

Lähetetty: 03 Marras 2007 15:58
Kirjoittaja koskar
Juu ei mitään rakettitiedettä, mutta työskentelytilat on aika onnettomat sielä. Joskus vaan veljen escorttiin taisteltiin tuo quarantti kiinni :).

Lähetetty: 28 Marras 2007 11:19
Kirjoittaja Eemeli82
Noniin, tuo kytkinvika on saatu korjattua, kiitos merkkihuollon.
Mutta nyt ilmaantui uusia ongelmia. Kyseinen rankkuri oli muutaman päivän seissyt firman pihassa minne olin sen huollosta ajanut ja aikomuksenani vaihtaa talvinakit siihen alle yritin sitä sitten siellä siirtää. Mutta totesin että akku oli totaalisen tyhjentynyt. Ei minkäänlaista virran häivähdystäkään ilmennyt kun avaimesta käänti. Piti ihan tarkistaa että akku on vielä paikallaan, mutta siellä se makasi konehuoneessa. No kaivoin kaapelit esiin ja annoin oman autoni akusta virtaa. Samantien kun sain kaapelit kiinni niin Escortissa sytty ajovalot, puhallin alkoi puhaltaa, radio meni päälle ja mittariston valot syttyi. No siinähän ei mitään ihmeellistä ole muuten, mutta mulla oli sen Escortin avaimet vielä taskussa... Startti kyllä pyöritti, kun avaimella kävi virtalukosta kääntämässä, mutta ei se käyntiin lähtenyt. Ja virtoja ei saanut pois päältä muuta kun irroittamalla kaapelit.
En nyt näistä Fordeista tiedä, mutta en tuollaiseen ole törmännyt missään autossa, että virrat menee päälle kun kaapelit laittaa kiinni. Lieneekö tuo nyt normaalia Fordissakaan? Mahtaako virtalukon pohjassa olla jotain vialla vai mikähän tuota vaivaa. Se punainen ledi siinä kojelaudassa vilkkui kun yritti startata (onkos tuo nyt ajoneston valo vai mikä) enkä muista että se olisi ennen vilkkunut kyseistä toimenpidettä suoritettaessa.