Sivu 1/2
Pakoäänet kireemmiks!!
Lähetetty: 07 Kesä 2005 12:20
Kirjoittaja Kessi
Asia jolla nyt ei monellekkaan oo juurikaan suurta merkitystä, mut olishan ne kivat

...
Eli kertokaa joku, et minkälainen putkisto ratkasu tars tehdä kireiden pakoäänien saamiseksi?? Tuossa asensi
PARI ROSTERIPÖNTTÖÄ alkuperäsen taka pöntön tilalle ja täl hetkel kuuluu ala- ja keski alue kierroksista tyypillisenä muminana, mut yläkierroksilla häviää pakoäänet kokonaan

... Putkisto on muilta osin vielä tehtaan vireessä, eli katti on myös paikallaan ja autohan on 2.2GT Probe

..
Tuo katti olis tarkotus jossain vaiheessa heittää mäkeen ja koravata etummainen pikkuvaimennin jollain vapaastivirtaavalla!..
Lähetetty: 07 Kesä 2005 12:50
Kirjoittaja ZyaS
oon huomannu että puristusten nosto aiheuttaa kireemmät äänet.. elikkä kannessa siivu pois.. ja varmaankin ali mittasilla vaimentimilla mutta sitten ktoo ala- ja alueen murina

Lähetetty: 07 Kesä 2005 13:56
Kirjoittaja TeRoK
Mahtaakohan kannattaa turbo vehkeestä paljoa puristuksia nostella?
takapönttö mulla ainaki vaikutti pirusti kun heitin semmosen motonetin rosteripöntön ovaaliulostulolla. Tuli melko pörinät. Isoa putkea vaan ja efektoreita niin siinä resepti pakoäänille.
Lähetetty: 07 Kesä 2005 14:11
Kirjoittaja ZyaS
nii jos turbo on ni ei puristuksia kannata nostella, mutta vaparissa 8)
Lähetetty: 07 Kesä 2005 16:35
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:Isoa putkea vaan ja efektoreita niin siinä resepti pakoäänille.
Kerro tyhmälle mitä v-ittuja nuo efektorit on?

Lähetetty: 07 Kesä 2005 16:52
Kirjoittaja TeRoK
Niitä vapaavirtaus pönttöjä.

Lähetetty: 07 Kesä 2005 16:54
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:Niitä vapaavirtaus pönttöjä.


Aivan!..

Lähetetty: 07 Kesä 2005 19:30
Kirjoittaja raato
ennen vanhaan ne oli oikeen effector-merkkisiäki 8)
Lähetetty: 07 Kesä 2005 21:40
Kirjoittaja evolution
pakoäänet miksi tarttis saada isommiksi, parashan on sellanen matala murina joka sitte häipyy kierroksilla "vihellyksen" alle
mutta jos haluat kireet äänet niin takapöntön tilalle jotain hiukan alle 2" putkella vaimentimet ihan lyhyet korkeintaan 20cm 2kpl:tta, jolloin tyhjäkäynnillä murisee ja korkeilla kierroksilla kiljasee kunnolla
Lähetetty: 07 Kesä 2005 22:00
Kirjoittaja orion-1.6i
Itelläni orionissa mateliuksen vapaavirtauspönttö, moposportilta tilasin.. Olikohan se joku puol metrii pitkä ja halkasijaltaan 10cm.. Tuli just sellaset äänet mitä halusinkin, eli matalaa murinaa 8) .
Vielä pitäs katti leikellä pois ja laittaa putki tilalle, saa nähä muuttuuko äänet vielä tuostakin.
Lähetetty: 08 Kesä 2005 07:44
Kirjoittaja Kessi
evolution kirjoitti:pakoäänet miksi tarttis saada isommiksi
Ei isommiks, vaan kireemmiks

Ei siinä tällä hetkellä oikeestaan muuta vikaa, kun tuo mölinä on n. 3000kierroksessa jopa liian kovaa/epämääräistä resonointia ja neljän tonnin jälkeen häipyy kuin veitsellä leikaten... Kuulostaa tyhmältä

..
Sain muijanki siinä eilen suututettua,

suora lainaus: "Kui sun tartti tääki auto pistää pitään tämmöst kauheet ääntä??"

Lähetetty: 08 Kesä 2005 08:31
Kirjoittaja TeRoK

Kai niitten täytyy jo periaatteen vuoks suuttua aina kun autoa aletaan laittamaan

Lähetetty: 08 Kesä 2005 10:17
Kirjoittaja Aurinkoinen_
Mä en ainakaan viitti laittaa mitään läpivirtaus pönttöö, siitä tulee nii h******n moinen meteli....
Mutta ko löytäis jostain tommosen tyyliin 2" jonku auton vakiopöntön. Äänet muuttuu mutta ei niin järjettömiks......
Lähetetty: 08 Kesä 2005 13:23
Kirjoittaja ZyaS
yks kaveri laitto vuos takaperin relluun(clio) focuksen takapöntön sillä sai sporttiset äänet. ei mitään hirmu mörinöitä vaan hillityt..
kuka hitto edes jaksaa kuunnella koko ajan helvetinmoisia pakoääniä, välillä kun joutunu istumaan kaikennäkösten "amis-autojen" kyydissä niin kaikkein ärsyttävintä on kuunnella sitä helvetin mörinää ja pörinää

Lähetetty: 08 Kesä 2005 18:20
Kirjoittaja s.o.h.c
ZyaS kirjoitti:
kuka hitto edes jaksaa kuunnella koko ajan helvetinmoisia pakoääniä, välillä kun joutunu istumaan kaikennäkösten "amis-autojen" kyydissä niin kaikkein ärsyttävintä on kuunnella sitä helvetin mörinää ja pörinää

Kaikkeen tottuu
Mulla ainakin välikoppa pitää niin p**keleen kovaa meteliä, tosin tässä tapauksessa siinä nyt ei tarkoituksella ole mitään kovia ääniä haettu.
2,5" putki alusta loppuun ja marteliuksen vaimentimilla. Tosin kiihdytettäessä auton imu äänet kyllä peittoaa muun metelin

Lähetetty: 08 Kesä 2005 21:32
Kirjoittaja evolution
ei mulla ittelläkään toi turbo pidä ku tyhjäkäynnillä sellasta matalaa murinaa ja ajossa takaa ei kuulu mitään ääntä.
putkena on 3" turbolta taakse asti välissä on 1kpl simonssin 1m mittanen pyöreä 3" putkella oleva vaimennin ja takana 1kpl simossin 40cm pitkä 3" vaimennin ja ulostulo on jossain 4.5" paikkeilla
Lähetetty: 08 Kesä 2005 22:08
Kirjoittaja VesQ
Niin ja turbo "pilkkoo" äänen aika tehokkaasti mutta vaparissa on paljon kovempi
Lähetetty: 08 Kesä 2005 22:10
Kirjoittaja evolution
joo huomasin ton turbon vaimentavan ominaisuuden kun käytin autoa pelkällä downpipelllä ja ääni oli hiljasempi mitä vaparina oli kahdella vaimentimella
Lähetetty: 09 Kesä 2005 02:35
Kirjoittaja ZyaS
s.o.h.c kirjoitti:
Kaikkeen tottuu
juu kyllä niihin tottuu ei siinä mitään mutta mieluummin kuuntelen musiikkia kun sitä pörinää&mörinää ja sitten ku istahdan kuppipenkkii niin nautin niistä mörinöistä&pörinöistä, pitkistä luisuista ym. kivasta mutta en siviili-autossa

Lähetetty: 09 Kesä 2005 02:56
Kirjoittaja Kessi
ZyaS kirjoitti:
juu kyllä niihin tottuu ei siinä mitään mutta mieluummin kuuntelen musiikkia kun sitä pörinää&mörinää ja sitten ku istahdan kuppipenkkii niin nautin niistä mörinöistä&pörinöistä, pitkistä luisuista ym. kivasta mutta en siviili-autossa

Jepa.. Eli ei meikäläiselläkään tarkotus ollu mitään jatkuvaa mölinää...

Meininkinä olis semmoset samanlaiset ku ex-Sierrassa, eli kiihdyttäessä mäikää mukavasti-->alaäänet möreinä, yläkierroksia kohti kiristyen, mut normi ajossa hyvin maltillinen.. Tosin kaasun lisäyksen huomas!

No, mut täytyy pähkäilä ja kokeilla eri variaatioi, ni kaipa se sieltä löytyy.. Kokeilla nyt enste mitä tapahtuu, kun "lisätehojen" toivossa heivaa tuon katin!

Lähetetty: 10 Kesä 2005 18:41
Kirjoittaja turbiiniriesa
laita mopon paisari sinne

Lähetetty: 10 Kesä 2005 19:59
Kirjoittaja s.o.h.c
Kessi kirjoitti:
Jepa.. Eli ei meikäläiselläkään tarkotus ollu mitään jatkuvaa mölinää...

Meininkinä olis semmoset samanlaiset ku ex-Sierrassa, eli kiihdyttäessä mäikää mukavasti-->alaäänet möreinä, yläkierroksia kohti kiristyen, mut normi ajossa hyvin maltillinen.. Tosin kaasun lisäyksen huomas!

No, mut täytyy pähkäilä ja kokeilla eri variaatioi, ni kaipa se sieltä löytyy.. Kokeilla nyt enste mitä tapahtuu, kun "lisätehojen" toivossa heivaa tuon katin!

Virität vaan tarpeeksi niin ei tarvi putken kanssa "kikkailla", äänet on aika möreät oli putki sitten mitä tahansa (ainakin melkein) 8)
Lähetetty: 10 Kesä 2005 21:40
Kirjoittaja Monteonisti
mut yläkierroksilla häviää pakoäänet
Kessi ajaa liian lujaa, ääni ei pysy matkassa?
No, mulla kerran tippu koko takapönttö mukulakivillä. Pysähdyin ja irroitin sen, oli parilla kumilla vielä kiinni ja meinas tökkiä pohjasta läpi. No, nakkasin sen lopulta takakonttiin. Bussi joutu oottaan mun takana, ei kuitenkaan kuski hermostunut, nauro vaan?

Oli kait huumorimiehiä?

No, taas menoksi, vähän ääni häiritsi, mutta motarilla kun polkas niin ääni pikkuhiljaa vaimeni, ei häirinnyt juuri ollenkaan, meniköhän ääntä nopeammin?

Lähetetty: 14 Kesä 2005 11:43
Kirjoittaja jype
ite en ees ilkiäis ajaa putkiviritteisellä autolla jossa on neloskone
eri juttu jos olis V8 nii pöntöt pois

Lähetetty: 14 Kesä 2005 16:02
Kirjoittaja ZyaS
jype kirjoitti:ite en ees ilkiäis ajaa putkiviritteisellä autolla jossa on neloskone
eri juttu jos olis V8 nii pöntöt pois

jos on nelari koneessa tehoa niin sitten voi ajaa

mutta jenkki peleissä(Vkaseissa) ehdottomasti pöntöt pois