Sivu 1/1

Focus 18td-01 öljynpaine?

Lähetetty: 31 Loka 2007 21:21
Kirjoittaja riku-75
Autossani on "pieni" paine ongelma moottorin ollessa lämmin vilkuttaa öljynpaine merkkivaloa, käyttöautossa sanoivat että pumppu rikki tyhjäkäynnillä ei ole painetta "vaihdettava...", vaihdettu sama ongelma edelleen. Mitä voisi olla vielä paikkoja minne paine häviää? anturi ja pumppu öljyt ja suodatin on vaihdettu

Lähetetty: 01 Marras 2007 08:10
Kirjoittaja msanta
Öljynpaine voitelee kampiakselin laakerit. Jos runko- tai kampilaakerit ovat kuluneet, pääsee öljy ohi laakereiden ja riittävää painetta ei synny tyhjäkäynnillä ja moottorista saattaa myös kuulua koputusta.

Lähetetty: 01 Marras 2007 20:30
Kirjoittaja riku-75
En ole ainakankaan kuullut mitään normaalista poikkeavaa sivuääntä moottorista vaikka en autoasentaja olekkaan. Voisiko välystä olla niin vähän että sitä ei kuule? kylmänä kun käynnistää niin öljyn paineen merkkivalo palaa n.4sekuntia normaalia?

Lähetetty: 01 Marras 2007 21:17
Kirjoittaja msanta
Kyllä ääntä pitäisi kuulua, jos välys laakereissa alkaa olla liian suuri. Onko öljynpaine moottorista mitattu öljynpainemittarilla? Tämä mittari kertoo paineen todellisen arvon moottorissa.
Valmistaja antaa ohjearvot öljynpaineelle erikseen tyhjäkäynnillä ja käyttökierroksilla.

Lähetetty: 02 Marras 2007 16:02
Kirjoittaja riku-75
Käyttöauto jyväskylässä mittasi paineet ennen pumpun vaihtoa paineet olemattomat / ei mitään ongelma korostuu nimen omaan lämpöisenä. tilanne pumpun vaihdon jälkeen sama

Lähetetty: 02 Marras 2007 16:49
Kirjoittaja msanta
Voitelujärjestelmään liittyy ylipaineventtiili. Joskus sen venttiilin väliin saattaa mennä roska, josta öljy pääsee karkaamaan takaisin öljypohjaan. Onko myös öljypohjassa oleva imuputki ja sen siivilä tarkastettu?

Lähetetty: 02 Marras 2007 19:15
Kirjoittaja focst
eihän öljypohja ole ottanut osumaa ei tarvitse olla paljon läjässä ni öljyn painevalo vilahtelee ajossa..

Lähetetty: 02 Marras 2007 22:05
Kirjoittaja riku-75
Öljypumpun vaihdossa vaihdettiin myös ylipaineventtiili ja kun viimeksi kurkin auton alle ei ainakaan huomannut osumia öljypohjassa

Lähetetty: 04 Marras 2007 20:13
Kirjoittaja jpisteh
DI-Enduran öljypohja on erittäin herkkä iskuille, imusiivilä on siellä arka.

Ilmeisesti se on tsekattu öljypumpun vaihdon yhteydessä.

j.h

Lähetetty: 13 Marras 2007 20:12
Kirjoittaja riku-75
No niin nyt sitten on konettu ruvettu purkamaan paineen katoamisen syykin on löytynyt... väljät kampiakselin laakerit.... Per...e mistähän lienee johtunut... nyt sitten aukaistaan kaikki katsotaan että on kunnossa...