Sivu 1/1

Mondeo 1.8tdi vm-99 ???Hetkellinen käyntihäiriö????

Lähetetty: 24 Loka 2007 21:42
Kirjoittaja icu
Elikkä seuraavankaltainen onkkelma diisseli farmarissamme. Kun lähtee kiihdyttämään 1. vaihteella ja painaa kytkimen alas, niin kierrokset vaan kasvavat. Tapahtuu harvoin, muttaa saattaa tapahtua parikin kertaa päivässä. Yleensä kaupunkiajossa, kun on joutunut ryömimään enemmän. Kone kylmänä tai kuumana.
Kaasuvaijeri ja mekanismit on rasvattu ja tutkittu etteivät ne ainakaan vaikuta jumittuvan.

Missä mahtaa höyryt vielä kiertää? :wink:

Muilla kokemuksia samanlaisesta ongelmasta?

Lähetetty: 26 Loka 2007 18:30
Kirjoittaja Tempe
Joo, mulla on sama ongelma, erityisesti esim moottoritieajon jälkeen. Mikähän olis?

käyntihärö

Lähetetty: 26 Loka 2007 21:05
Kirjoittaja vilmir
olisiko sähköhydraulinen ennakonsäätöventtiili?siinä pumpun kyljessä oleva mötikkä mistä lähtee muistaakseni 2johtoa.aiheuttaa kaikennäköisiä vikoja...

Lähetetty: 26 Loka 2007 21:39
Kirjoittaja samiharju
tai sit saa liikaa soppaa = syöttö liika isolla tai esim ahtopaineentunnistelijan kalvo paskana. savuttaako tuossa vaiheessa pahasti kun polkaisee?

Lähetetty: 29 Loka 2007 19:36
Kirjoittaja essapant
Mun mondeossa on kans sama vika. Aiheuttaa ajoittain noloja tilanteita, lähinä taajama- ajossa. Esim. olen vaikka kääntymässä risteyksestä ja jalankulkija kävelee suojatielle eteen, päättää moottori ylättäen ryykäistä kierrokset 3000r/min.

Onko joku saanut korjattua kyseisenlaisen vian?

Samiharju, missä sijaitsee mainitsemasi ahtopaineentunnistelijan kalvo, onko vaihdettavissa ja onko arvokaskin osa?

Lähetetty: 29 Loka 2007 20:35
Kirjoittaja Monkelo
Ahtopaineen tunnistelijan kalvo on dieselpumpun kyljessä oleva mötikkä.

Painekelloon tulee mustaletku kiinni klemmarilla, painekellon tehtävä on annostella pumpun avulla lisää dieseliä koneeseen ahtopaineen noustessa.

Irrottakaa letku kellosta ja katsokaa ettei valu dieseliä ulos, jos tulee dieseliä niin kellossa oleva kalvo on puhki.

Mielestäni ahtopaineen laskiessa esim tyhjäkäynnillä olisi mahdollista että polttoainetta menisi putkeapitkin turbolle ja imuilmaan, jolloin kierrokset nousisivat hulvattomasti.

Lähetetty: 29 Loka 2007 21:50
Kirjoittaja icu
Joo kiitos hyvistä vinkeistä.
Tuota liiallista sopan saantia ollaan mekin mietitty.

samiharju: Paha sanoa tuosta savuttamisesta, kun tilanne tulee niin yllättäen. Kuitenkin kyseisen ongelman jälkeen kun parkkeeraa auton, niin nousee huomattava diesel katku. (= liikaa soppaa)

Monkelo: Joo pitää lähteä tutkailemaan heti kun ennättää.

Paljonkohan tuollainen Painekello kustantaa? Onko mahdollista purkaa ja vaihtaa pelkkä kalvo? Virallinen nimi tuolle mötikälle? Ahtopainekello?

Kiitos kaikille!

Lähetetty: 11 Marras 2007 21:09
Kirjoittaja essapant
Pistinpä tilaukseen tuon ahtopaineen säädin kalvon, tai paremminkin koko kellon, koska pelkkää kalvoa ei saanut tuohon pumppumalliin. 230e oli hintaa osalla tilattuna Oulun Diesel- Turuselta . Saapas nähdä, paraneeko oire kalvon vaihdolla. Omien havaintojeni mukaan ko. kalvo oli selvästi p**kana.

Kerron lisää, kunhan saan vaihdettua kalvon ja ajettua riittävästi tietääkseni oliko kalliista osanvaihdosta hyötyä.

Lähetetty: 26 Marras 2007 20:26
Kirjoittaja atm
Mulla oli sama vika montikassa. Vaihdatin ennakonsäädön solenoidin ja vika korjaantui. Asiasta juttua myös http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... nnakons%2A

Lähetetty: 08 Joulu 2007 00:05
Kirjoittaja essapant
Nonni! Nyt on ajeltu pari tuhatta kilometriä kalvon vaihdon jälkeen. Tällä kokemuksella voin jo todeta, että omatoiminen kierrosten nostelu, sekä käryäminen loppui, kulutus pieneni ja tehokin pieneni. Teho ei tod. näk hävinnyt mihinkään, vaan pitäisi säädellä sitä kalvoon vaikuttavaa ruuvia vähän. Mutta hyvältä vaikuttaa!

Kiitos viisaille hyvistä neuvoista. Täytyy purkaa mielenkiinnosta tuo rikkinäinen kalvopaketti, kunhan löydän sopivan avaimen siihen. Jokuhan oli vaihtanut alkup. kalvon tilalle jonku muun kalvon, joka oli tullut aikapaljon halvemmaksi...