scorpio ravistaa
Lähetetty: 06 Kesä 2005 00:23
Päivää.
Tuli tuossa hommattua menopeli nimeltä Ford Scorpio Ghia 2.9i vm. 1993, sillä 12v työntötankokutosella ja manuaalilla maustettuna. Mukava vehe kaikin puolin, varsinkin tuo ghia -varustelu on jo tuossa vuosimallissa ollut aikalailla riittävä.
Joku kutkuttavan jännä ominaisuus siihen tuli tässä parisen viikkoa sitten, eli varsinkin kylmänä kun nostaa kytkintä niin tuntuu että jytistää vähän. Noh, ei tämä vielä mitään mutta joskus se jytinä laittaa jonkun paikan resonoimaan vetoakseliston puolella niin että kunnon kolina käy.
Tuossa luin toisesta viestistä että kytkimen ravistus voisi johtua siitä että kytkimen sekaan olis päässyt vähän öljyä. Noh kai se kytkinmoska on vaihdettava.
Tuon resonoivan jytinän lähdettä en kyllä oo mitenkään saanut paikallistettua. Kävin äsken auton alla makailemassa ja pyörittelemässä kardaania ja vetoakseleita eikä missään tuntunut välystä. Ihme ja kumma
? Kaikkein herkimmillään se jytinän ilmestyminen on kun valuttaa autoa kevyesti alamäkeen, ruuhkassa rullaillessa tms. ja sitten nostaa taas kytkintä. Ei ole merkitystä koneen kierroksilla siihen jytinän taajuuteen.
Ideoita? Jotain pitäs keksiä ennenkun alkaa paikkoja hajoomaan.
-edit-
Ai niin autolla on ajettu 121tkm.
Tuli tuossa hommattua menopeli nimeltä Ford Scorpio Ghia 2.9i vm. 1993, sillä 12v työntötankokutosella ja manuaalilla maustettuna. Mukava vehe kaikin puolin, varsinkin tuo ghia -varustelu on jo tuossa vuosimallissa ollut aikalailla riittävä.
Joku kutkuttavan jännä ominaisuus siihen tuli tässä parisen viikkoa sitten, eli varsinkin kylmänä kun nostaa kytkintä niin tuntuu että jytistää vähän. Noh, ei tämä vielä mitään mutta joskus se jytinä laittaa jonkun paikan resonoimaan vetoakseliston puolella niin että kunnon kolina käy.
Tuossa luin toisesta viestistä että kytkimen ravistus voisi johtua siitä että kytkimen sekaan olis päässyt vähän öljyä. Noh kai se kytkinmoska on vaihdettava.
Tuon resonoivan jytinän lähdettä en kyllä oo mitenkään saanut paikallistettua. Kävin äsken auton alla makailemassa ja pyörittelemässä kardaania ja vetoakseleita eikä missään tuntunut välystä. Ihme ja kumma

Ideoita? Jotain pitäs keksiä ennenkun alkaa paikkoja hajoomaan.
-edit-
Ai niin autolla on ajettu 121tkm.