Sivu 1/1
proben ahtopaineet
Lähetetty: 21 Loka 2007 15:20
Kirjoittaja Poison
Oisko kellään ideoita mikä vois olla probessa vikana ku välil ahtopaineet nousee sen vakio mittarin sinne melkei punaselle ja sit taas tippuu siihe kutosen pintaa... oon tutkinu et se ei vuoda mistää ja joku läpötila anturi siihe vaihettii ku tuttu sano et se vois olla siit, se tais olla vissii joku anturi mikä o joteki yhteydes ecuu tai jotai sellast. mut mistä vois ruveta vikaa ettimää?
Re: proben ahtopaineet
Lähetetty: 25 Loka 2007 19:08
Kirjoittaja mgml
Poison kirjoitti:Oisko kellään ideoita mikä vois olla probessa vikana ku välil ahtopaineet nousee sen vakio mittarin sinne melkei punaselle ja sit taas tippuu siihe kutosen pintaa... oon tutkinu et se ei vuoda mistää ja joku läpötila anturi siihe vaihettii ku tuttu sano et se vois olla siit, se tais olla vissii joku anturi mikä o joteki yhteydes ecuu tai jotai sellast. mut mistä vois ruveta vikaa ettimää?
Mielenkiinnolla olen seurannut, vastaako kukaan, mutta... ihan varmasti tulee tekstiä kun laitan seuraavan oletuksen eli eihän turbossa ole lämpötila-anturia? (korjatkaa...) Viisaat ovat neuvoneet meikäläistä eli turbohan ahtaa ilmaa ja mittarissasi näkyvät lukemat kertovat tästä. Voisiko olla vikaa hukkaportissa (yes, nyt tuli vastauksia!) ? Omassa autossani eli Probessa en ole kyllä kiihdyttelyissä päässyt kuin mittarin puoleen väliin (tosin en ole yrittänytkään, joskus ns. tupajumit ärsyttää 8) ) Punaiselle varoitusvalolle "pääseminen" kyllä kertoo ongelmista ja eikös näillä varoitusvaloilla ole sekin tarkoitus, ettei jokin osa rikkoonnu?
Nyt esim. Kessi kehiin...

Lähetetty: 25 Loka 2007 19:23
Kirjoittaja Kessi
Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria

... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii

... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta

....
Lähetetty: 25 Loka 2007 19:43
Kirjoittaja mgml
Kessi kirjoitti:Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria

... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii

... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta

....
Noh-nih, löytyipäs... ensinnäkin experttinä selosta mikä on fs? Mittaristo on siihen 12psi..
Lähetetty: 25 Loka 2007 19:45
Kirjoittaja mgml
Fs= fuel cut??

Lähetetty: 25 Loka 2007 19:46
Kirjoittaja mgml
mgml kirjoitti:Fs= fuel cut??

Tuli kirjotusvirhe, mutta

Lähetetty: 25 Loka 2007 21:06
Kirjoittaja Kessi
Joo, lyhensin tuon fuelcutin fc:nä

... Ja hommahan toimii siten, että ecun saadessa tieto liian korkeasta ahtopaineesta katkaisee se bensansyötön

... Ja proben tapauksessa fuelcutin puuttuminen peliin ilmenee terävänä nykäyksenä, check engine valon vilkahduksena+ pling-varoitusäänenä....
Lähetetty: 26 Loka 2007 21:47
Kirjoittaja Veka
Kessi kirjoitti:pling-varoitusäänenä....
Ei ole mikään muuttunut viimeiseen vuosimalliin päästessä. Oli autolla mitä tahansa tärkeämpää ilmoitettavaa sama pling ääni kaikissa.
ED it: [Offtopic] Tuo Fuelcut on muuten joskus oikea kirous. Tuntuu että ECU:n vastaus lähes mihinkä tahansa isompaan häiriöön on juuri bensansyötön katkaisu. Jäin aikanaan melkein jumiin lapinreissulle Opel Corsa Irmshcerin kanssa kun laturista murtui abikoliitin. ECU tulkitsi latausjännitteen putoamisen moottorin pysähtymiseksi tai kolariksi ja katkaisi bensapumpun virrat. Vierailu Rovaniemen merkkihuollossa sai aikaiseksi vain päänpyöritystä ja kohteliaan "emme huolla tuota" lausahduksen. Siinä sitten köröteltiin kotiin etelään niin että hetken oli aina kone sammuksissa ja sitten kaikki 102hv/740kg pelissä. Aiheutti niskakipua!

Lähetetty: 29 Loka 2007 23:07
Kirjoittaja Poison
Kessi kirjoitti:Melkeen veikkaisin et on mittarissa häimää... Eli vakio ahtopaineenhan pitäis olla 7,3psi, eli n.0,5bar ja 0,7bar:n kohdalla pitäis fuelcutin puuttua peliin estäen paineen nousun entisestään... Kuinkas pitkälle siinä vakio mittarissa asteikko riittää?? Oliko 12psi?? Anyway itellä tuo vakio mittari on aina lyönyt tappiin, mutta jälkiasenteinen näyttänyt n.0,5baaria

... Toki voi hukkaporttikin ajoittain jumittaa, mutta silloin luulis kyllä fuelcutin katkaisevan menon melkosta hätäseen, edellellyttäen tietenkin että fc toimii

... Saisko vähän tarkempaa tietoa tuosta vaihdetusta anturista? esim. missä siaitsee yms. ni pystyis paremmin päätteleen anturin tarkoitusta

....
voi se tietty olla kyl mittaritki vähä omil teil... se anturi on siin termarin vieres se kaikist isoin muistaakseni... nyppäsin kerra siit anturist piuhat irti ja flekti sammu samantien ni ainaki siihe se o yhteydes...
Lähetetty: 01 Marras 2007 20:26
Kirjoittaja Kessi
Poison kirjoitti:
voi se tietty olla kyl mittaritki vähä omil teil... se anturi on siin termarin vieres se kaikist isoin muistaakseni... nyppäsin kerra siit anturist piuhat irti ja flekti sammu samantien ni ainaki siihe se o yhteydes...
Se on sit flektin anturi... Rikkinäinen flektin anturi oireili ainaski itelläni tasaisesti "nypyttävänä" tyhjäkäintinä, eli tyhjäkäynti aaltoili 700-2000 kiekan välillä

... Anturi, joka vaikuttanee tuon fuelcutin toimintaan löytyy hukkaporitn kellon ohjausletkun välistä...