88-92 Proben ahtojen nosto.?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MVirtanen
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Kesä 2005 16:37

88-92 Proben ahtojen nosto.?

Viesti Kirjoittaja MVirtanen »

Eli pystyykö vakio pumppu/ecu käsitteleen n. bar:n paineita?Ja kuinka hyvin sillon kestää,vai kestääkö?
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

itekkii oon harkinnu ahtojen nostamista ja kiinnostaa että kestääkö se kuin hyvin paineiden noston :?
ford probe 2.2t
MVirtanen
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Kesä 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja MVirtanen »

Siinä oli alunperin n 0,5-0,6,ja nyt nostettu n. 0,8bar,mutta uskaltaako/kestääkö motti/muut tuota.?
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Kannattanee viedä lähimpään penkkiin seosten ja sytkän tarkistukseen, niin ei tarvi veikkailla.
Jos ne on kunnossa niin koneen ja muiden kesto riippuu paljolti ajotyylistä, vakionkin saa varmasti rikki.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Re: 88-92 Proben ahtojen nosto.?

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

MVirtanen kirjoitti:Eli pystyykö vakio pumppu/ecu käsitteleen n. bar:n paineita?Ja kuinka hyvin sillon kestää,vai kestääkö?
veikkaampa että seos menee laihalle,koska equ on säädetty melkeen puolet pienemmille paineille.bensanpaineen nostolla vois jonkin verran sitä tilannetta parantaa,mutta seosmittari tarvii ehdottomasti olla ellei meinaa jarrupenkkiin viedä.ja mielellään vielä laajakaistamittari vaikka kallimpi onkin>säästää itsensä hetkessä takasi siinä vaiheessa ku mäntä sulaa tms.

ton 0.2 bar noston varmaan sietää nikottelematta,mutta seosmittari siihenki suositeltavaa ja nakutusta kannattaa tarkkaan kuunnella ja jos nakuttaa niin heti kaasun hellitys suositeltavaa.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 88-92 Proben ahtojen nosto.?

Viesti Kirjoittaja Kessi »

MVirtanen kirjoitti:Eli pystyykö vakio pumppu/ecu käsitteleen n. bar:n paineita?Ja kuinka hyvin sillon kestää,vai kestääkö?
Olis varmaan samaan syssyyn myös isompi cooleri aiheellinen :? Jos niinku maksimi hyötyä miettii.. :? :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

kilon paineilla vakio kone?????? hei haloo. no kyl se varmaan päivän pari kestää mut tekisitte eka kunnon kone rempan ja vaihtasitte takomännät sun muuta
MVirtanen
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Kesä 2005 16:37

Re: 88-92 Proben ahtojen nosto.?

Viesti Kirjoittaja MVirtanen »

Kessi kirjoitti:Olis varmaan samaan syssyyn myös isompi cooleri aiheellinen :? Jos niinku maksimi hyötyä miettii.. :? :mrgreen:
Sekin on tulossa,tässä vaan kysellään tulevia(paineet tiputettu jo,pikainen testaus tuo 0,8)..Ja siinä on tällä hetkellä jo flekti,ja jos ei se riitä niin sit myös vesijäähdytys(uuden IC:n jälkeen siis).Ja kun puhutaan vakiokoneesta,niin kyllähän jotkut voivatkin kestää,kyse kun ei ole kuitenkaan jatkuvasta polkemisesta.Sitäpä tässä kyselenkin,ja ei olis pahitteeks saada jostain lisätietookaan noista koneen osista,kuinka kestäviä ovat,millä voi korvata (siis paremmilla) jne..
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 88-92 Proben ahtojen nosto.?

Viesti Kirjoittaja Kessi »

MVirtanen kirjoitti:Sitäpä tässä kyselenkin,ja ei olis pahitteeks saada jostain lisätietookaan noista koneen osista,kuinka kestäviä ovat,millä voi korvata (siis paremmilla) jne..
Mazda626 2.2i (tyyppi:F2)osat sopii.. Ite vaihdoin just jakopäänhihnan +muut hilut... Stocman anto osille hintaa n250€ ja mazdalta sai "samat" osat 113€... Tuota konetta ei käsittääkseni oo tosin turbolla varustettuna Mazdassa ollu, eli fordin heput ovat tuon turbo patentin siihen kehittäneet :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin