Sivu 1/1

Sylinterikannen tiivisteen / nokka-akselin stefan vaihto

Lähetetty: 19 Loka 2007 22:26
Kirjoittaja macce2
Olisiko kellään tietoa, mitä tuollaiset remontit tulisivat noin niinkun suunnilleen maksamaan, CVH-Escon (-87) tapauksessa..??
Edellyttäen tietysti, että kaikki menisi ok.
On meinaa alkanut kastua öljystä tuosta koneen ja vaihdelaatikon liitoskohdan paikkeilta.
-Vai mokähän muu saattaisi tuonne öljyä lykätä..?
Venttiilikopan tiiviste se ei ainakaan ole!
Auttakaahan joku tietoniekka asiassa :-)

Lähetetty: 19 Loka 2007 22:43
Kirjoittaja tupu
jos vaihteiston puoli, niin virranjakajan o-rengas voi vuotaa.

Lähetetty: 19 Loka 2007 22:46
Kirjoittaja duckworth
Onko kone öljyinen nokan hammaspyörän juuresta? Jos on niin ainakin nokka-akselin stefa on mennyt, näin minulla ainakin oharissa, jos ite irrotat kannen ja viet sen sitten vaikka moottorikoneistamoon niin hinnat heiluu paikkakunnasta riippuen 100-250 egen kieppeillä, tuohon hintaan kyllä sisältyy myös ohjurikumien vaihto, hionta ja muut koneistukset (mitkä kyllä on viisasta kansirempan yhteydessä tehdä..) Tietty CVH:n tapauksessa jos nokkalinja on kulunut ja sitä sitten koneistetaan niin myös nokka-akseli tulee vaihtaa ylikokoiseen (siis lisää kuluja). Kannen yleinen kunto toki riippuu paljon tolla padalla on ajettu? Ja hinnasta vielä sen verran että se toki riippuu paljonko hoidat hommasta itse, puratko esim. jakopään itse?
Jatkakoon joku vielä jos on enemmän näkemystä.. :o

Lähetetty: 19 Loka 2007 22:53
Kirjoittaja macce2
@duckworth

En todellakaan tiedä.
Valitettavasti itellä ei ole mahdollista tehdä oikein mitään noista
töistä itse, kun ei ole talliakaan tms.

Mutta eikö ennen koko koneen purkamista kannattaisi sulkea pois muut (vähempitöiset) mahdollisuudet..?! :-)

Ei tarkkaa tietoa, mitä ko. pannulla yht. ajettu, mut veikkaan että ehkä n. 200 tkm (puhdas arvaus!)

Puristukset ym. suht hyvät

Lähetetty: 19 Loka 2007 23:19
Kirjoittaja tupu
macce2 kirjoitti:@duckworth

En todellakaan tiedä.
Valitettavasti itellä ei ole mahdollista tehdä oikein mitään noista
töistä itse, kun ei ole talliakaan tms.

Mutta eikö ennen koko koneen purkamista kannattaisi sulkea pois muut (vähempitöiset) mahdollisuudet..?! :-)

Ei tarkkaa tietoa, mitä ko. pannulla yht. ajettu, mut veikkaan että ehkä n. 200 tkm (puhdas arvaus!)

Puristukset ym. suht hyvät
Jos virranjakajasta vuotaa, niin merkkaa virranjakajan kohdan, ja ottaa irti ,ja tiivistää. ei siinä tallia tarvita.

Lähetetty: 19 Loka 2007 23:54
Kirjoittaja WSE
nokka-akselin stefa on kyllä ihan toisessa päässä konetta...
kannentiivisteen vaihtotyö minulla tuohon moottoriin 100€ + osat, 6kk takuulla.
jos kannessa on muuta vikaa niin se sitten erikseen. Harvemmin cvhssa kannentiiviste kylläkään on vuotanut. voipihan se v jakajan o rengas olla. sen vaihto 20€.
Parhaitenhan tuon näkee kun puhdistaa koneen kunnolla ja katsoo mistä öljy alkaa tulla.