mk5 Escortin osto ensiautoksi?
Lähetetty: 18 Loka 2007 23:13
Tervehdys!
Nyt alkaa ajokortti häämöttää ja tieautoa tarvis alkaa toden teolla katsoa.
Päälimmäiset vaihtoehdot on Toyota Corolla vm '89 - '93 ja Ford Escort mk5 hintaluokassa ~800-1400e.
Moottoriksi oon miettinyt vain 1,6L ruiskua corollan tapauksessa ja eskortti sais taasen olla joko 1,6L tai 1,8L ruisku.
Corollan 16V 4A-FE lienee moottorimaailman parhautta tähän n.800-1400e autojen hintaluokkaan mutta jotenkin Escortti kiehtoo silti enemmän... Escorttien CVH-pohjasta(?), vanhempaa EFi -konetta on haukuttu mukavasti olemattoman alatehon ja heikon kestävyyden johdosta, olisko omakohtasta kokemusta kellään kertoa kyseisestä autosta/koneesta?
Kulutus näillä bensanhinnoilla ja tilin saldoilla on aika tärkeetä, joten mitä luokkaa mk5 eskorttien vanhemman 1,6L EFi:n, uudemman 1,6L Zetecin ja 1,8L Zetecin kulutukset on? Onko toi Zetec hyvä kone näin yleisesti ottaen? Ja kasvaako Zetecin kulutus 1,6L -> 1,8L siirryttäessä suuresti? Tehoissa ja käytännön pirteydessä varmaan on kuitenki jo jonkinnäkönen ero noitten kahden välillä.
Nyt ois 1,8L Zeteccieskortti olemassa ja oon sitä menossa lähipäivinä katsomaan. Kiinnostaa vaan automallin ja moottorityypin yleinen "hyvyys" ettei tuu uskottua kaikkee mitä myyjä syöttää.
Kertokaa mielellään kaikenlaista mielipidettä/kannanottoo tähän autovalintaan liittyen!
Sit itellä ois mk4 kolmioviseen ekkeriin _vähänajettu_ madallussarja, sisältäen jouset ja iskarit, tuolla olemassa. Saako siitä jousia/iskareita/molempia hyödynnettyä vitoskoppaseen eteen/taakse ???
Itellä on kaks kappaletta neloskoppa ekkereitä pihassa, niillä kierretään tosin vain pelto/jäärataa.
Nyt alkaa ajokortti häämöttää ja tieautoa tarvis alkaa toden teolla katsoa.
Päälimmäiset vaihtoehdot on Toyota Corolla vm '89 - '93 ja Ford Escort mk5 hintaluokassa ~800-1400e.
Moottoriksi oon miettinyt vain 1,6L ruiskua corollan tapauksessa ja eskortti sais taasen olla joko 1,6L tai 1,8L ruisku.
Corollan 16V 4A-FE lienee moottorimaailman parhautta tähän n.800-1400e autojen hintaluokkaan mutta jotenkin Escortti kiehtoo silti enemmän... Escorttien CVH-pohjasta(?), vanhempaa EFi -konetta on haukuttu mukavasti olemattoman alatehon ja heikon kestävyyden johdosta, olisko omakohtasta kokemusta kellään kertoa kyseisestä autosta/koneesta?
Kulutus näillä bensanhinnoilla ja tilin saldoilla on aika tärkeetä, joten mitä luokkaa mk5 eskorttien vanhemman 1,6L EFi:n, uudemman 1,6L Zetecin ja 1,8L Zetecin kulutukset on? Onko toi Zetec hyvä kone näin yleisesti ottaen? Ja kasvaako Zetecin kulutus 1,6L -> 1,8L siirryttäessä suuresti? Tehoissa ja käytännön pirteydessä varmaan on kuitenki jo jonkinnäkönen ero noitten kahden välillä.
Nyt ois 1,8L Zeteccieskortti olemassa ja oon sitä menossa lähipäivinä katsomaan. Kiinnostaa vaan automallin ja moottorityypin yleinen "hyvyys" ettei tuu uskottua kaikkee mitä myyjä syöttää.
Kertokaa mielellään kaikenlaista mielipidettä/kannanottoo tähän autovalintaan liittyen!
Sit itellä ois mk4 kolmioviseen ekkeriin _vähänajettu_ madallussarja, sisältäen jouset ja iskarit, tuolla olemassa. Saako siitä jousia/iskareita/molempia hyödynnettyä vitoskoppaseen eteen/taakse ???
Itellä on kaks kappaletta neloskoppa ekkereitä pihassa, niillä kierretään tosin vain pelto/jäärataa.