Sivu 1/1

Onko kaasari vai 1-pisteruisku?

Lähetetty: 18 Loka 2007 22:14
Kirjoittaja Henna
No kaasari mun mielestä, kuvaa en nyt jaksa laittaa mut laatassa lukee weber 85 HF CB L 0048. Tollasella "koodilla" en löytänyt googlesta mitään. Normaalilta sähkökaasariltahan se ainakin näyttää, mutta mikä ihmeen metallin värinen Motorcraftin boxi on siellä kurakaaren sisäpuolella. Melkein siinä missä normaalisti on se pieni musta sytytysboxi. Kysehän on siis Sierrasta, 2.0 ohc -88. Ja noin suunnilleen samanikäisessä 1.6 raadossa on saman näköinen kaasari ja sieltä ei sitä boxia löydy, vaan se normi musta. Eli mitähän se boxi sitten ohjailee jos kaasari on? Ja onkos muuten kaasarisierroissa kuinka yleisiä bensan paluulinjat? Omissa ei oo koskaan muissa ollut niitä kytkettyinä.

Lähetetty: 18 Loka 2007 22:40
Kirjoittaja jaska74
meneekö siitä boxista alipaineletku kaasariin?

Lähetetty: 18 Loka 2007 22:45
Kirjoittaja Henna
Ei siinä boxissa ole muuta kuin yksi iso liitin. Täytyis vissiin ne kuvat laitella et sais jotain selkoa.

Kuvat:
kaasari http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160037.jpg
kaasari1 http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160033.jpg
boxi http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160034.jpg
boxin tiedot http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160035.jpg
mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg

Re: Onko kaasari vai 1-pisteruisku?

Lähetetty: 18 Loka 2007 22:53
Kirjoittaja jaska74
Henna kirjoitti:laatassa lukee weber 85 HF CB
tavallinen 2.0 sierran kaasari

Lähetetty: 18 Loka 2007 22:58
Kirjoittaja Henna
Miksei siitä sit löydy tietoa mistään? Ja miks siinä on se boxi kun ei toisessakaan ole?

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:03
Kirjoittaja jaska74
toi kaasari on kuvasa päätellen aivan tavis weber dfth 2.0 sierrasta, ja kyseinen boxi ihan vakio sytkän ohjausyksikkö. suodatin taas liittyy jotenkin bensan takasin kierrätykseen eikä taida edes olla mikään suodatin vaan jonkinsortin keräyskuppi

ps. ja siihen menee alipaineletku kaasarista, näkyy jopa kuvasta :wink:

edit: korjataas.... se alipaineletku taitaakin mennä imusarjaan muistaakseni. jokatapauksessa jompaan kumpaan

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:09
Kirjoittaja Henna
No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu. :D

Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli. Ja miks hitossa siinä laatassa lukee niin epämääräinen teksti... ei voi ymmärtää kaikkea. 8)

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:09
Kirjoittaja lexicon69
siis sytytyksen ja Kaasarin ohjausboxi. :lol:

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:12
Kirjoittaja jaska74
lexicon69 kirjoitti:siis sytytyksen ja Kaasarin ohjausboxi. :lol:
niin juuri. tais olla toinen kurkku sähköllä tjsp tuossa kaasarissa

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:13
Kirjoittaja jaska74
Henna kirjoitti:Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli.
eri kone = eri kaasari

Lähetetty: 18 Loka 2007 23:16
Kirjoittaja lexicon69
asiasta viidenteen kuvan kaasariin kannattais uhrata kaasarin huoltopaketti, nii ei olis tulipaloriskii :shock:

Lähetetty: 19 Loka 2007 00:39
Kirjoittaja Henna
No joo tuo haiskahtaakin välillä aika hurjasti bensalle. Onneksi on vakuutus. :roll: Saa nyt nähdä viitsiikö moista ruveta rassaamaan, rasittava homma, ja autokin on myynnissä.

Lähetetty: 19 Loka 2007 00:51
Kirjoittaja duckworth
Henna kirjoitti:No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu. :D

Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli.
Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.

-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fi :wink: vanhempaan malliin kun ei löydä osaa sitten millään :evil:

Lähetetty: 19 Loka 2007 08:29
Kirjoittaja Duzter
duckworth kirjoitti: Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.

-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fi :wink: vanhempaan malliin kun ei löydä osaa sitten millään :evil:
Tuolta näyttäs löytyvän DGV/DGAV korjaussarjoja. 1.6:ssa virranjakajan alipainekello säätää ennakon, tossa 2-litrasessa taitaa olla joku alkeellinen sytkäkartta tms.

Lähetetty: 19 Loka 2007 10:14
Kirjoittaja Henna
Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia tai ainakin itse löysin tossa parisen vuotta sitten, en muista mistä sen ostin. Jos en ihan väärin muista niin paikalliselta AD:lta ostin. On nimittäin ex-autossa semmoinen ja yksi irrallaa olevakin löytyy. Tosin sitä mihin se satsi ostettiin ei kyllä saatu ihan kuntoon silti, sen verran kulunut koko laitos. Mielummin kyllä DGAV:n tuohonkin autoon huolis kun jossain vaiheessa kun tuo sähkökaasari rupee temppuilemaan niin ei naurata.

Lähetetty: 19 Loka 2007 12:46
Kirjoittaja duckworth
Henna kirjoitti:Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia
No voi ehkä löytyä joitain tiivisteitä, mutta sopii yrittää etsiä esimerkiksi ryypynkellolle tulevaa vesiletkua, ei löydy edes käytettyä..Joitain ryypynkorvaus sarjoja löytyy ehkä..Kyllä itelläkin tuossa sigussa alempana olevassa oharissa oli "sähkökaasari", että tiedän kyllä mihin löytää varaosaa ja mihin ei. Porukka lähinnä vaihtelee nykyään virikaasareita vanhoihin ohareihin, mikä niin ikään vaikeuttaa vakio kaasareiden osien löytämistä. Ja jos niiitä osia kerta niin helpolla löytyy jatka niiden etsimistä jos se on mukavaa ja mielenkiintoista. Mutta jatketaampa topiccia jos jokin asia on jollekin jäänyt epäselväksi.

Lähetetty: 19 Loka 2007 19:17
Kirjoittaja Krisse
Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.

Lähetetty: 19 Loka 2007 20:33
Kirjoittaja Duzter
--

Lähetetty: 19 Loka 2007 20:57
Kirjoittaja kimmok
duckworth kirjoitti:
1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja
1. Taunuksessa ei ole käytettyä E-maxia vain 16 lohkoisia lyhytiskuisia
2. Sierrassa käytetyssä E-Max 1.6 ohc:ssä lukee lohkossa 164 tai 165 ja näissä on sama iskunpituus kuin 2.0L ohc:ssä. Muutamia sierroja on putkahtanut tehtaalta 16 lohkoisena kai jäänyt romut hyllyyn ja pitänyt päästä eroon?

16 lohkoinen on suositumpi virittäjien keskuudessa. Isompi puristeinen kansi -> 2L hatuksi ja 1600cc luokan escortteihin käyvä moottori.

Lähetetty: 19 Loka 2007 21:13
Kirjoittaja Henna
Krisse kirjoitti:Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.
Hiljaa siellä, toiset on kato jumiutunu tonne menneille vuosikymmenille ja mitää uutta ei hyväksytä. :D Itseasiassa tarkemmin ajatellen mulla ei oo ollu yhtää autoo missä ois ollu ruisku, yhestä kauppakassista(uno) en oo varma oisko jopa ollu 1-piste. Ei paljo tullu pellin alle katsottua.

Lähetetty: 19 Loka 2007 23:38
Kirjoittaja WSE
jos joku tarvii niin mulla on nuita kaasarien osia pari laatikollista, enimmäkseen vanhaa mutta jotain uuttakin löytyy, weber solex etc.

Lähetetty: 22 Loka 2007 11:57
Kirjoittaja tursas
Henna kirjoitti:mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Toi on bensan höyrynerotin, ja sen pitäis pitää bensan laatu kaasarille tasaisempana, siihen menee yks letku bensapumpulta, siitä lähtee yks kaasariin ja päältä lähtee yks putki(ylimääräiset höyryt) tankille takaisin(R; Return). Ollu usein Pierpurgin kaasareissa, niinkuin siinä lukeekin.
Tostakin kuvasta se löytyy: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
Osa numero 15.
Pari vuotta sitten joku tiesi muistaakseni kertoa täällä, että aikoinaan Stokkalla Ford-huollossa ne otettiin järjestään Sierroista pois ku niiden kanssa oli tullu ongelmia, eli vedettäis letku suoraan bensapumpulta kaasariin, tiedä sitten.
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... yrynerotin
Tää vois auttaa silloin jos bensapumpun paine kaasarille on jostain syystä liian alhainen. Mun mielestä ne voi irrottaa ja putsata ja pistää takaisin, mutta ei pidä sotkea niiden letkujen tulemisia ja menemisiä tai halkasijoita, jos letkuja vaihtaa. Mä oon pistänyt ylimääräisen irtosuodattimen ton purkin ja kaasarin välille, mutta yhtä hyvin sen voi pistää tuloputkeen ennen bensapumppua. :roll:

Lähetetty: 22 Loka 2007 20:25
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
tursas kirjoitti:
ite heivasin omasta riesata ton hevon kuuseen ja löin pumpun suoraa kaasarille oli menny toi jotenki tukkoon.....

Lähetetty: 25 Loka 2007 17:26
Kirjoittaja Henna
No mulla kyl toimii kaikki ihan hyvin ainakii toistaiseks, saa nähä minkälainen p*ska toi kaasari on talvella... ei oo aikasempaa kokemust. DGAV:s ainakii ryyppy tykkäs reistailla aina, kovil pakkasil jäi välil päälle ja ei meinan millää lähtä pois. Mut eipä sit käsiryyppyy tullu silti koskaa vaihdettuu.

Lähetetty: 25 Loka 2007 17:54
Kirjoittaja jushi69
Fordson-Riesa-87 kirjoitti:
aika yleinen vika riesoissa... kuullu myös paineentasaajaks kutsuttavan