Sivu 1/1

TD Focus ei käynnisty

Lähetetty: 12 Loka 2007 14:46
Kirjoittaja AulisK
Mikähän mahtaa olla kun 2001 1.8 tci-Focus ei käynnisty... Vaihdoin siihen naftansuodattimen n. kuukausi sitten ja sen jälkeen se on tehnyt sellaista että jos käynnistää ja sammuttaa ennen kuin kone on lämmennyt kuumaksi niin ei meinaa lähteä uudestaan käyntiin. Äsken ei sitten lähtenyt kylmänäkään, vaikka kuinka sahasin.

Olisko siellä ilmaa järjestelmässä, miten se ylipäänsä ilmataan? Vai jotain ajonestohommia?

Kiitos rivakoista vastauksista :)

Lähetetty: 12 Loka 2007 14:54
Kirjoittaja Tapiiri
Veikkaus:
Suotimen vaihdossa jäänyt liittimet löysälle tai tiivisteet mennyt huonoksi -> saa ilmaa -> ei tykkää startata.

Lähetetty: 12 Loka 2007 15:04
Kirjoittaja AulisK
Jotain tollasta mietin itsekin... Onkos siihen kotikonstia korjata? Roudarin teippi? ;)

Lähetetty: 12 Loka 2007 15:54
Kirjoittaja juho-kusti
katoppa onko siinä vasemmanpuoleisessa letkussa joka lähtee siitä polttoaine suotimelta semmonen t-haaran näkönen venttiili. itellä veti siitä ilmaa käynnistyminen oli melko heikkoa. vedin puukolla poikki ja laitoin kirkasta putkea pätkän tilalle kyselin fordilta sen venttiilin virkaa sanoivat että ilmaavat siitä tehtaalla

Lähetetty: 12 Loka 2007 16:37
Kirjoittaja Kessi
Vähän vaikuttais, et olis ilmakupla jääny jonnekki päi pyörimään... Nyky diisseleiden pitäis kyl ilmata ite ittensä mutta mutta :? ... Suodatin varmasti oikein päin, vaikka sitä nyt ei varmaan ees väärinpäin saa asennettuu... Saisko siitä t-liittimen kautta ite ilmattua järjestelmän??

Lähetetty: 12 Loka 2007 18:13
Kirjoittaja msanta
Kannattaa tarkasta nuo putkiliittimet polttoainesuodattimessa. Varsinkin, jos käyttää tarvikesuodatinta. Rengasokan lukitus tahtoo jäädä vaillinaiseksi ja putki vähitellen nousee pois paikoiltaan päästäen ilmaa järjestelmään. Suodattimen vaihdossa pitää olla tosi tarkkana, että putket varmasti lukittuvat pohjaan tiukasti ja lukitussokat ovat kunnolla paikoillaan.

Lähetetty: 12 Loka 2007 18:22
Kirjoittaja msanta
Vielä tuosta ilmauksesta. Polttoainesuodatin pitää esitäyttää ennen käynnistystä. Jos kone ei vieläkään käynnisty, kannattaa yhtä polttoaineputkea suuttimesta löysätä starttauksen aikana, jolloin ilma poistuu ruiskutuspumpusta. Putki pitää sitten heti kiristää, ettei polttoaine roisku sinne tänne konehuoneessa.

Lähetetty: 12 Loka 2007 23:04
Kirjoittaja AulisK
Juu, täytyypä koittaa noilla eväillä. Se on tosiaan tarvikesuodin. Kumma kun koitin ottaa letkuja irti suodattimesta niin ei lähteneet millään vaikka avasin ne nipsut.

Lähetetty: 14 Loka 2007 19:53
Kirjoittaja AulisK
Koitin tuota polttoaineputken löysäyksellä ilmaamista ja pikku sahauksen jälkeen sainkin sitten käyntiin. Ei tuntunut poistavan ongelmaa kokonaan, mutta pääsinpä kotiin eli kiitos vinkistä.

Tsekkaan hehkujen toiminnan seuraavaksi, jos ei auta niin täytynee viedä Pärnäsen korjaamolle ;) Vähän vaikeaa sitä ilmavuotoa kotikonstein paikallistaa...

Lähetetty: 14 Loka 2007 21:34
Kirjoittaja Kessi
Kaikkien liitosten päälle fairilitkua :wink: ... Ei sekään satavarmakonsti ole, mut toimii paremmin ku paljas silmä...

Lähetetty: 24 Loka 2007 22:17
Kirjoittaja AulisK
Vaihdoin hehkut ja mittarin mukaan kaikki vanhat ois ollu rikki. Aika oudolta kyllä vaikuttaa, koska ihan hyvin se kuitenkin on nyt käynnistynyt. Sen suuttimien putket irti -ilmauksen jälkeen on tosiaan käynnistynyt ihan hienosti.

Lähetetty: 27 Loka 2007 23:05
Kirjoittaja fiiikus
mulla napsahti se tehdasilmausventtiili aikanaan -33 pakkasella rikki ja otti ilmaa siitä. ei milläään käyntiin, mutta Fordin huollon pojat antoi onneksi tuon vinkin mistä vika löytynee.