Sivu 1/1

ohc ja dohc

Lähetetty: 07 Loka 2007 20:53
Kirjoittaja tt-r
kattelin tossa vähäsen oharin ja dokin kuvia alakerrasta ja mun mielestä ovat aika samannäkösiä. voiko ohc koneesta tehä dohc masiinan vaihtamalla kannen? tai onko ihan bolt-on?

Lähetetty: 07 Loka 2007 22:45
Kirjoittaja Kessi
Eikös se ollu niin et Ohc:n lohkon päälle sopii cossun tuplanokkakansi, mut tavallinen 8v dohc kansi ei natsaa kohilleen :wink: ... Ja muutenki vähän kyseenalaista lähtee tuon 8v dohc:n kans leikkiin...

Lähetetty: 08 Loka 2007 08:29
Kirjoittaja jaska74
dohc ja ohc:ssä ei muistaakseni ole yhtään keskenään sopivaa osaa, ja kansi ei sovi ainakaan

Lähetetty: 08 Loka 2007 15:16
Kirjoittaja tt-r
ois aika helmi tommonen 16 naulanen! voi vaan olla vähä hintaa semmosella.
-jos se nyt ylipäätään käy siihen :?

Lähetetty: 08 Loka 2007 19:49
Kirjoittaja SuperMajor
Eli ohc:hen sopii sen oma kansi (oli se sitten 1.6 tai 2.0:sta, paitsi 2.0-kansi voi olla ahdas sovittaa venttiiliensä puolesta 1.6 lohkoon) ja Cossun 16V-kansi. Dohciin sopii omansa lisäksi RS2000 16v-kansi ja jotain isompien dohcien kansia tai vaikka koko koneita...

Ohc:lla ja dohcille ei tosiaankaan ole juurikaan yhteistä muutamaa harvaa osaa lukuunottamatta...

Lähetetty: 10 Loka 2007 22:26
Kirjoittaja duckworth
Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu! :evil: Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan! :idea:

Lähetetty: 10 Loka 2007 22:40
Kirjoittaja tupu
Voihan sen tehdä itsekin. varaosaputkasta saa yleimallin letkukäyriä, ainakin ysikymppi mutkia. se on sitten eriasia, jos haluaa alkuperäisen.

Lähetetty: 04 Marras 2007 15:07
Kirjoittaja duckworth
Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa.. :?

Lähetetty: 04 Marras 2007 15:58
Kirjoittaja jucca
duckworth kirjoitti:Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa.. :?
Kysy ihmeessä vaikka Fordin liikkeeltä tarkka ohje kiristämiseen.. Ei kannata mennä hutkimaan miten sattuu vaan nätisti vaiheittain.....

Lähetetty: 04 Marras 2007 20:02
Kirjoittaja jaska74
torx:

1) 35-40nm
2) 70-75nm
3) wait 5min
4) 90' (astetta)


tähtikanta ja joku ihmeen hexagon:

1) 40-55nm
2) 50-70nm
3) wait 20min
4) 73-83nm
5) run engine 15min
6) 95-115nm


kertoo autodata...

Lähetetty: 04 Marras 2007 21:31
Kirjoittaja duckworth
Niimuuten mikäs ero on tähtikannalla ja torxilla? Avataanko ne tähtikantapultit sitten sellaisella hylsyllä jossa on tähdenmallinen aukko, kun torxit olen avannut tähdenmallisella kärjellä?

Lähetetty: 04 Marras 2007 23:04
Kirjoittaja Regu
duckworth kirjoitti:Niimuuten mikäs ero on tähtikannalla ja torxilla? Avataanko ne tähtikantapultit sitten sellaisella hylsyllä jossa on tähdenmallinen aukko, kun torxit olen avannut tähdenmallisella kärjellä?
Olikohan torxissa 6 "kulmaa" ja tähtipäässä tais olla 12

Lähetetty: 05 Marras 2007 16:06
Kirjoittaja jaska74
ja kumpis niistä piti aina vaihtaa kun avaa?


edit joo: torxit pitää aina vaihtaa, tähtikannat voi käyttää uudestaan

Lähetetty: 05 Marras 2007 21:00
Kirjoittaja kimmok
duckworth kirjoitti:Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu! :evil: Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan! :idea:

Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.

Lähetetty: 05 Marras 2007 21:25
Kirjoittaja duckworth
Ares kirjoitti:Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.
Tuo letku ongelma ratkesi jo muutama viikko sitten..Ja ne mutkat oli ysikymppisiä (myös letku melkoinen kiemura), tosin korvasin letkun niin ikään Fordin alkuperäisosalla, joka istui täysin paikalle kun lyhensi toisesta päästä. Letku ei siis nyt kulje samaa reittiä, mutta eipähän ainakaan vuoda.

Lähetetty: 27 Marras 2007 22:18
Kirjoittaja duckworth
Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja? :?

Lähetetty: 27 Marras 2007 22:59
Kirjoittaja tupu
duckworth kirjoitti:Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja? :?
Kiristät vain vanhat uudelleen. venyy vasta, kun kiristät sen 90 astetta.