Sivu 1/1

4 pytyn kipinä heikko

Lähetetty: 04 Loka 2007 17:46
Kirjoittaja pettynyt
Autona ykköskoppanen mondeo, 1.6 zetecillä.

Ongelma, auto käynnistyy huonosti, käy kolmella. Nelosen tulppaa kun pitää maissa, tulee niin heikko kipinä että vaivoin silmällä näkee. Muissa pytyissä reilu kipinä.

Uutta osaa(jotka ovat jäänet paikoilleen, tai sitten on palautettu liikkeeseen kun ei ole ollut korjaavaa vaikutusta) Tulpat ja -johdot, puola, puolan takana oleva pieni valkoinen mötikkä, ohjainboxi, nokka-akselin asentoanturi, kampiakselin asentoanturi.

Kaikki löytämäni anturit tms. joihin olen löytänyt myöskin ohjeellisen vastus arvon olen mittannut --> kunnossa. Jako on kohillaan. Puolaan tulee oikea jännite, virrat päällä ja käynnissä. Toisella akulla olen koittanut ja latausjännitekkin on kohillaan. Sulakkeet olen piipannut läpi ja oiskohan ollut sytytyksen releen jonka testasin--> toimii.

Onko näissä erillistä sytytyksen ohjausta vai tuleeko kaikki samasta boxista(=apparin puolella jalkatilassa/tulipellissä). Jos on, missä? tuntomerkkejä? (foto ois kiva :lol: )

Osaisko joku antaa vinkkejä mistä jatkaa ongelman etsimistä

Lähetetty: 04 Loka 2007 19:32
Kirjoittaja TeRoK
Tuskin on sytkäboksissa (edis) tod.näk konehuoneen puolella littana boksi jossa lukee motorcraft) mitään vikaa. ihme juttu jos vain nelosesta puuttuu kipinä, koska saman puolan pitäisi antaa kipinä myös yhteen muista pytyistä.
Tietty onhan toi boksivikakin mahdollinen.
Onko akku kunnollinen? Eli onko kuormituskestävyys mitattu? Ei siis pelkkää jännitettä.
Onko maadoitukset kunnossa? Vaikka puolalle tuleekin jännite niin ohjausboksi katkoo maita ja jos yhteys on heikko niin voisi kuvitella, että kipunakin heikkenee.
Koita lyödä joku paksu kaapeli suoraan akulta runkoon tai vaikka koneen kylkeen jonkun pultin alle.

EDIT: niin sanopa vielä, että mitkä noista uusista osista on tällä hetkellä paikassa eikä palautettuna liikkeen hyllylle?

Lähetetty: 04 Loka 2007 19:42
Kirjoittaja pettynyt
kursivoidut ovat takaisin liikkeessä.

Olen kokeillut kokonaan toisella akulla.
Akun edessä olevat 2 maadoituspistettä olen putsannut, samoin boxin maadoituksen.
Puola saa maita, kone sammuksissa kuin myöskin käydessä.

Lisätään tähän sen verta vuodatusta. Olen itse uhrannut tämän vian tutkimiseen kymmeniä tunteja tuloksetta. Nyt auto on ollut tutulla korjaamolla jossa katsovat sitä kun tulee "sopiva" hetki :wink:
Ovat yhtä ymmällään kuin minäkin. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, silti joku mättää. Sanoisinko että *ituttaa rankasti.

Lähetetty: 04 Loka 2007 21:42
Kirjoittaja jaska74
tarkista nyt piruuttas myös moottorin maadotus (auton runkoon)

Lähetetty: 07 Loka 2007 01:47
Kirjoittaja Monteonisti
Oletko kokeillut toisella tulpalla nelosen kipunaa? :roll:

Lähetetty: 08 Loka 2007 22:23
Kirjoittaja pettynyt
Monteonisti kirjoitti:Oletko kokeillut toisella tulpalla nelosen kipunaa? :roll:
jep, toisella tulpalla, myöskin toisella tulpanjohdolla

Lähetetty: 09 Loka 2007 20:18
Kirjoittaja TeRoK
Voi olla. Ei ole ehtiny perehtyä. Vai oliko niin, että nimenomaan eec-v:ssä on sisäinen, mutta iv:ssä ulkoinen?

Lähetetty: 09 Loka 2007 22:05
Kirjoittaja Regu
Ainakin omassa escossa on edis eec-iv boxin sisällä ja eec-v boxiin kun siirryttiin (mondeoissa. escoissa ei ole tainnut olla ko. boxia) niin meni muitakin komponentteja boxin sisälle.

Lähetetty: 10 Loka 2007 22:18
Kirjoittaja TeRoK
Jaa no ilmeisesti se on sitten noissa viimisissä eec-iv vehkeissäkin sisäinen.

Lähetetty: 28 Loka 2007 10:45
Kirjoittaja pettynyt
päivitystä, auto vieläkin korjaamolla. Vikaa ei vaan löydy. Alku viikolla alkaa johtosarjan purkaminen/kuoriminen, jos vaikka löytyisi ongelman ydin. Onko jollain kokemuksia jostain tietystä kohdasta johtosarjaa jossa johdot olisivat olleet kärsineitä?

Lähetetty: 01 Joulu 2007 23:38
Kirjoittaja pettynyt
Do dii, selvishän se vihdoin ja viimein.

Suuttimien, puolan ym. (parin anturin) johtosarjan pätkä oli päässyt siitä pääliittimen jälkeen murtumaan monesta eri johdosta(siis suojakuoret murtuneet). Tämä aiheutti sen että paljaat johdot olivat pääseet ottamaan kontaktia koneen liikkuessa, mikä taas poltti ecun(=ruiskun ohjausboxi). Jahka keksittiin vaihtaa toi johtosarjan pätkä ja sitten löydettiin vielä sopiva käytetty boxi niin tuli puuttuvat sylinterit peliin.




Prkl sentään ku tuli vaihdettua nostajat tän hässäkän aikana mutta kolkotus ei muuttunut tippaakaan. Rupee pikkuhiljaa tosissaan *ituttamaan toi ominaisuus!!!