Sivu 1/1

ford mondeo 2.5 v6 tehot

Lähetetty: 28 Syys 2007 23:43
Kirjoittaja hiaou
eli kyseessä 24 venttiilinen 2,5 litrainen v6 mondeo vuosimallia -95

jotenkin tuntuu että oletettavia 170 pollea ei pellin alta löydy kun jää jälkeen erittäin helposti kaverin 2.6 audille (1800kg - 130hp) ja kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin toisen kaverin toyota corolla gti:ssä (1600kg - 1.6 - 136hp)

mitä mestarit suosittelee asialle tekemään että saa mondeon leikkimään rasvattua salamaa?

Lähetetty: 29 Syys 2007 00:37
Kirjoittaja Boss429
Penkkiin kokeilemaan paljonko sitä tehoa oikeasti on näin alkuun :)

Lähetetty: 29 Syys 2007 12:29
Kirjoittaja Mondi
näin juuri. Penkissä näät onko tehot kadonnu.

Onko kaasupolkimessa jäykkyyttä. silloin vaijeri luiskahtanu osittain pois paikaltaan. Silloin tulee laiskuutta. Kiertääkö kone ja huippunopeudessa tuntee jos on nokka kulahtanu-.

Lähetetty: 29 Syys 2007 13:05
Kirjoittaja sanpsa
Tollehan luvataan 0-100 kiihtyvyydeks vähän alta 9 sekkaa niin eihän se mikään raketti silloin ole. Aika moni joku tommonen gti ottaa siihen 8 pintaan...

Lähetetty: 29 Syys 2007 13:18
Kirjoittaja TeRoK
Mulla oli just st200:ssa eilen imusarja irti ja putsasin toisioläppien kanavat. Toi egr paskastaa en todella tehokkaasti.
Siinä olis ainakin yks toimenpide jonka voisi tehdä jos tuntuu liian laiskalta.

btw: Mahtaakohan painaa gti corolla 1600kiloa :roll: Ehkä täydellä kuormalla voi just sen painaa. Samaten toi audi. Varmaan meinasit maksimi paino?

Lähetetty: 29 Syys 2007 15:12
Kirjoittaja Mondi
montussa on alipaineella ohjattu se egr..en muista kutoskoneen egr ohjausta, mutta pakosarjanpuolelta samalla tukkoon, niin saa kone tehokkaasti puhdasta ilmaa ja loppuu se karstottuminen. samalla turha lämpötila alenee..

Lähetetty: 29 Syys 2007 15:40
Kirjoittaja TeRoK
Joo kyllä se tarkotus on tukkia. Aivan turha härpäke :twisted:

Lähetetty: 29 Syys 2007 20:52
Kirjoittaja Pasi MK3
Löytyykö 2003 mallin V6sesta myös vastaava EGR jolle pitäisi tehdä jotain?

Lähetetty: 29 Syys 2007 22:03
Kirjoittaja TeRoK
Onhan noita joka vehkeessä ollut jo iät ajat. Suosittelen kyllä tukkimaan. Ainakin säästyy imusarjan putsaamiselta n.100tkm välein :wink:

Lähetetty: 29 Syys 2007 22:32
Kirjoittaja Mondi
nyt vain kannattaa testata noissa 2003 ja uudemmissa miten auto käyttäytyy. Egr ohjaa siinä jotain muutakin samalla magneettisesti. Joten kannattaa testata, eli tukkii sen sieltä pakosarjan päästä ja kattoo miten käyttäytyy.

Lähetetty: 29 Syys 2007 23:10
Kirjoittaja TeRoK
Ei kai sitä pakosarjan päästä kannata ensimmäiseksi tukkia vaan ottaa egr venttiilistä sen alipaine letkun irti ja tulppaa. Ei ainakaan vanhemmissa vehkeissä anna edes vikakoodia toisin kuin egr solenoidin töpselin irroitus joka muuten ajaa saman asian.

Lähetetty: 30 Syys 2007 11:44
Kirjoittaja hoopee
TeRoK kirjoitti:Ei kai sitä pakosarjan päästä kannata ensimmäiseksi tukkia vaan ottaa egr venttiilistä sen alipaine letkun irti ja tulppaa. Ei ainakaan vanhemmissa vehkeissä anna edes vikakoodia toisin kuin egr solenoidin töpselin irroitus joka muuten ajaa saman asian.
Ite tukin kesällä letkun. Tällä viikolla asensin rosteri "tiivisteen" egr:n ja imusarjan väliin. Imusarjat pitäs puhistaa vielä. Millä menetelmällä helpoin?

Millasethan saasteenvähennyslaitteet mazdan mpv 2.5:ssa on. Kone samaa sarjaa foortin koneen kanssa. Yks oleellinen ero oli imusarjassa mazdan koneessa ei ollukkaan egr:ää vaan reikä peitetty laipalla...

Lähetetty: 30 Syys 2007 12:21
Kirjoittaja TeRoK
Ai onko mazdan mpv:ssä saman sarjan kone?
Eikös siinä ole aika lailla enemmän potkua sentään? Mitäköhän eroja on... :roll:

Tosta on kyllä yllättävän helppo irrottaa imusarja ja se toisioläppä runko. Ite otin ne silleen irti, että sain ne letkujen varassa käännettyä puhdistus operaatiota varten, mutta jos sen imusarjan haluaa oikeen kunnolla putsata niin täytynee irrottaa kokonaan ja jotain hiovaa liuotinta lykätä läpi paineella.
Kattelin vaan, että ne imuaukot jotka tulee toisioläppä runkoa vasten on kaikkein pienin kohta kanavassa joten puhdistin ensi hätään vaan siitä.

Lähetetty: 30 Syys 2007 22:31
Kirjoittaja hoopee
TeRoK kirjoitti:Ai onko mazdan mpv:ssä saman sarjan kone?
Eikös siinä ole aika lailla enemmän potkua sentään? Mitäköhän eroja on... :roll:
Elä sekota mps:ään ;)

Jostain tullu ladattua tehtaan kokoonpanopiirustukset tuolle 2.5 v6 koneelle...en muista onko siinä st:n konetta. Mahtanee st:n kone olla svt:n tekosia/parantelemia???

Pitää itellä varmaan koko imusarja käyttää pöydällä. Pitäs eka tilata uudet tiivisteet varmuuden vuoksi. 10 €/kpl oli alemman ja ylemman sarjan väliin fordilla.

Lähetetty: 30 Syys 2007 22:44
Kirjoittaja TeRoK
Nojoo... :oops: Juurikin siihen sekotin :lol:
Microcatissa on ainakin räjäytyskuvat duratecille. Samanlainenhan toi on ulkoisesti kuin norkku versiokin.
Joo svt:llä siinä on jossain määrin ollu näpit pelissä kun ainakin kaasuläpässä lukee svt.

Itse muuten laitoin paikkaan vanhat tiivisteet.
tuntuvat aika laadukkaalta materiaalilta. On ikäänkuin kovamuovi runko johon on vulkanoitu imukanavien ympärille jotain silikonia. Olivat ainakin itellä ihan uudenveroiset.
Tosiaan joo parin tunnin hommahan toi vaan oli. Luulin, että olis isompikin arbeetti ollut.
Tosin hyvin pitkälti samannäkösiähän tossa palikat on kuin korpparin koneessakin ja sitä tuli auottua vähän väliä.

Hullun näkönen viritys muuten se toisioläppien ohjausboksi.
Siellähän on joku pirun nikkoauton sähkömoottori pörräämässsä läppiä auki ja kiinni