Sivu 1/1
-98 monskun tomaatti kaput
Lähetetty: 21 Syys 2007 13:29
Kirjoittaja Monsku MK2
Ja autohan oli mondeo v.98 2.0 automaatti,. Tänään aamulla hävisi kaikki vaihteet risteyksestä kiihdyttäessä, aavistuksen tuli palaneen hajua tai jokin sellainen epämääräinen löyhkä. Ainoa joka toimii on parkkilukko joten se siitä luultavasti. Öljyä on laatikossa oikea määrä, joskin väri on hailakanruskea. Mikä neuvoksi vai pitääkö uutta ruveta hankkimaan, taitavat olla aika hinnoissaan sekä uudet että käytetyt.
Laatikko on nelivaihteinen o/d nappulalla varustettu, ja ikinä ei ole oireillut millään tavalla.
Ottaa pikkuisen pattiin, autolla ei kilometrejäkään kuin 145tkm

Lähetetty: 22 Syys 2007 21:37
Kirjoittaja Mondeomies
kuulostaa aika katasrofaaliselta. uus aski on kallis ja vanhan korjaaminen helvetin kallista. jos myisit loppu auton osina? kysele nyt vielä vaikka powermaticilta vaihtolootia.
Lähetetty: 22 Syys 2007 22:51
Kirjoittaja Monsku MK2
Kävi tuo myyntikin kyllä mielessä, mutta pitäisi varmaan ensin paikantaa se todellinen syy mikä on hajonnut. Vaihteiden katoamishetkenä ei mistään kuulunut minkäänlaista ääntäkään, toisin sanoen vähän niinkuin olisi ketjut lähtenyt

. Laatikkohan on electronisesti ohjattu joten se voisi olla myös jokin sähkövikakin...kait?
Maanantaina ajattelin soittaa sinne powermaticille ja kyselläonko mitään tehtävissä. Paikallisessa fordkorjaamossa suositteli kääntymään (helsingin suuntaan)pitäjänmäen fordkorjaamoon sielläkin kuulemma osaavat laittaa automaattilaatikoita.
Lähetetty: 23 Syys 2007 15:13
Kirjoittaja Mondeomies
palaneen käry ja epämääräinen löyhkä ei kyllä kuulosta miltään perus sähkövialta

Lähetetty: 23 Syys 2007 19:33
Kirjoittaja NiceMan
Totta... ei öljyvuotoja näy missään? Öljyt ja suodatin milloin vaihdettu?
Lähetetty: 23 Syys 2007 21:23
Kirjoittaja Monsku MK2
Voihan se olla että rengas on lipassu tyhjää ja se haju tuli siitä, laatikkoon ei ole öljyjä vaihdettu koskaan sen enempää kuin suodatintakaan

.
Vuotoja ei ole ollut eikä niitä ole nytkään eli kaikki pysyy sisällä.
Vahva veikkaus onkin jotta tuo turbiini on kadonnut jonnekkin, omalla paikallaan se ei voi olla. Mutta se onkin vaan arvausta.
Niissä kahdessa anturissa on plugit kiinni ja johdot on kunnossa, myös alipaineletku on paikallaan ja ehjä, vaihteen siirtäjä toimii ihan normaalisti.
Lähetetty: 23 Syys 2007 21:27
Kirjoittaja NiceMan
3 vuoden vaihtoväli mennyt parisen kertaa...
Olisiko hyvä onni ja suodatin vain tukossa tai jotain muuta pientä?
Ammattilainen kyllä kertoo mitä hajonnut mutta jos itse osaat tai joku tuttusi niin purauta laatikosta öljypohja pois ja öljyt talteen...
Katso ja kerro löytyykö öljynpohjasta tai öljynsuodattimesta mitään ylimääräistä
Lähetetty: 23 Syys 2007 21:40
Kirjoittaja Monsku MK2
jotainhan sille olisi tehtävä ja jostain suunnasta alettava ratkaisua etsiä.
Lähetetty: 23 Syys 2007 23:12
Kirjoittaja Omppu
Monsku MK2 kirjoitti:jotainhan sille olisi tehtävä ja jostain suunnasta alettava ratkaisua etsiä.
Öljyt pois ja öljypohja auki. Jos pohjalla rojua ->

muuten uudet öljyt ja suodatin sisään ja kokeilemaan. Automaattilaatikolle ei turhan takia ole annettu vaihtoväliä öljyille, sen verran kuumana käy välillä.
Lähetetty: 23 Syys 2007 23:22
Kirjoittaja janzamar
Tuo öljyn väri vaikuttaa aika pahalta kyllä..mutta en toki halua maalailla piruja seinille. Turbiinissa reikä?
Lähetetty: 24 Syys 2007 00:10
Kirjoittaja Monsku MK2
joo-o,tänään sain auton siirrettyä talliin ja siellä se seisoo pukkien päällä. Pitää ruveta ihmettelemään miten se öljypohja ja suodatin lähtee irti, Erään autonasentajan mukaan tuo öljyn väri ei ollut pahajuttu.
Kuumana saattaa öljyt käydä mutta ei ne sentään siellä kiehu, tuskin tässä tapauksessa olisi öljyn viskositeetti muuttunut ja aiheuttanut tuon toimimattomuuden
Toki täytyy sanoa että on tullut laiminlyötyä tuo öljyn vaihto, fordilla se on äärettömän kallista ja muut öljynvaihtoliikkeet eivät suostu vaihtamaan automaattilaatikkoon öljyjä ainakaan ford mondeoon, mitä merkki rasismia lienee. Itse olen ollut liian laiska moiseen tehtävään, mutta nyt täytyy sanoa että ei tämäkään tapa kovin halpaa ole

Lähetetty: 24 Syys 2007 01:24
Kirjoittaja NiceMan
Ei se ole niin paha homma tehdä mitä luulee... jokunen ruuvi etc...
Itse tehtynä paljon maksa.
Lähetetty: 24 Syys 2007 09:48
Kirjoittaja Monsku MK2
Powermaticilla oli heti jonkinlainen näkemys asiasta,öljypumppu tai turbiinin läpi menevästä akselista prikka halki. Joten laatikkoa irti ja hilaamaan se powermaticille

.
"olisimpa hankkinut takavetoisen ja manuaalivaihteisen

"
vika voisi olla sama mutta huomattavasti helpompi purkaa ja jne...
Lähetetty: 25 Syys 2007 14:59
Kirjoittaja Monsku MK2
Aargh,annetaan viikko valohoitoa ja kokeillaan, jos ei toimi niin odotetaan että se laatikko tippuisi itsestään

Lähetetty: 29 Syys 2007 08:48
Kirjoittaja Monsku MK2
No tässä on edetty tyyliin paripulttia päivässä, tähän mennessä vaurioita on kokenut raidetangonpää ja lamba-anturin liitin. Ohjausvaihteen irroittaminenkin oli melkoisen per....tä, pitäisi olla jonkun sortin jonglööri tai nivelissä muuten ylitaittumista
Kohta se alkaa olla apurungon tiputtamista vailla koko homma

Lähetetty: 24 Marras 2007 16:00
Kirjoittaja Moizio
Aika pelottavaa tekstiä lueskelle, kun pihassa juuri samanlainen Mondeo. 120tkm mittarissa...

Lähetetty: 24 Marras 2007 16:06
Kirjoittaja NiceMan
Ei se paha ole... kunhan hoitaa ja huoltaa...