Sivu 1/1
-99 TD Escortin puhallin ei toimi?
Lähetetty: 20 Syys 2007 23:10
Kirjoittaja Januzki
Ostin tuommosen Escortin ja siinä ei ostaessakaan toiminut puhallin. Puhallin ei toimi millään asennolla, mutta esim. maantienopeuksissa puhaltaa ahtopaineella.
Koitin tänään ettiä tuolla haulla tuloksia vastaavanlaisista tapauksista. Ilmeisesti yks aika normaali vika vois olla, että sulakerasiassa vika? Mitä muita mahdollisia vikoja voisitte antaa vinkiksi, että osaisin nyt viikonloppuna ruveta tutkii. Puhaltimen moottori rikki? Onko puhaltimen moottori missä päin autoa ja minkähän arvonen tuommone moottori on uutena? Entä jos vastukset on menny, onko semmone mahdollista?
Kiitokset jo etukäteen!
Lähetetty: 21 Syys 2007 19:07
Kirjoittaja Januzki
Näyttää siltä että sulakerasiassa vika. Otin puhaltimen sulakkeen pois ja katoin kopukynällä. Ei kulje virta. Onko kukaan ohittanu tuota sulakerasiaa laittamalla erillisen virtajohdon puhaltimen moottorille? Että oiskohan miten vaativa projekti? Ei tartteis ruveta uutta sulakerasiaa ostamaan taikka vanhaa kolvaamaan. Missä se puhaltimen moottori -99 TD Escortissa on? Apukuskin jalkatilassa? Moottoritilassa pyyhkijöiden alla?
Lähetetty: 21 Syys 2007 21:44
Kirjoittaja kujis
Siittä pyyhkijöiden alta löytyy
Lähetetty: 21 Syys 2007 22:04
Kirjoittaja Januzki
Uskaltaako tuon sulakeboxin ihan raakasti irrottaa? Että eihän oo minkäänlaista vaaraa, että esim. airbag paukahtais jonkun asennusvirheen kautta tms?
Lähetetty: 22 Syys 2007 00:16
Kirjoittaja Januzki
Alkaa näyttää siltä, että huomenna lähden aamusta kysyy varaosaliikkeistä uutta sulakeboxia. Avasin tuon vanhan ja on niin hapettunu että en taida ruveta enää tuosta mitään tekemään. Toimiipahan sitte varmasti ku ostaa uuden. Vituttaa kun ei se ihan ilmanen oo, mut pakko mikä pakko. Ja kun ei noita sähköhommia oo koskaan tullut tehtyä eikä sähkökaavioita ole tuohon.
EDIT: Jos käytettynä hommais, niin onko dieselissä ja bensassa samanlainen sulakeboxi?
Lähetetty: 22 Syys 2007 07:53
Kirjoittaja Tuksu
Januzki kirjoitti:Alkaa näyttää siltä, että huomenna lähden aamusta kysyy varaosaliikkeistä uutta sulakeboxia. Avasin tuon vanhan ja on niin hapettunu että en taida ruveta enää tuosta mitään tekemään. Toimiipahan sitte varmasti ku ostaa uuden. Vituttaa kun ei se ihan ilmanen oo, mut pakko mikä pakko. Ja kun ei noita sähköhommia oo koskaan tullut tehtyä eikä sähkökaavioita ole tuohon.
EDIT: Jos käytettynä hommais, niin onko dieselissä ja bensassa samanlainen sulakeboxi?
Varaosaliikkeistä tuskin löydät. Fordilla hinnat 140-240 euroa riippuen auton iästä. Muistaakseni sulakerasioita oli 5 erilaista, joten kannattaa katsoa tarkasti että saa oikeanlaisen boxin.
Lähetetty: 22 Syys 2007 09:28
Kirjoittaja Januzki
Tuksu kirjoitti:
Varaosaliikkeistä tuskin löydät. Fordilla hinnat 140-240 euroa riippuen auton iästä. Muistaakseni sulakerasioita oli 5 erilaista, joten kannattaa katsoa tarkasti että saa oikeanlaisen boxin.
Selvä homma. Pitää ottaa tuo vanha piirilevy sitten mukaan ku lähtee kattoo uutta. Joo täällä Kajaanissa Wetterillä aattelin käydä, siellä ne Fordin osat löytyy.
Lähetetty: 22 Syys 2007 12:41
Kirjoittaja Januzki
Januzki kirjoitti:
Selvä homma. Pitää ottaa tuo vanha piirilevy sitten mukaan ku lähtee kattoo uutta. Joo täällä Kajaanissa Wetterillä aattelin käydä, siellä ne Fordin osat löytyy.
Joo uus sulakeboxi ois 170€, en vielä tilannu. Kaveri lupas koittaa kolvata koko homman uusiks ens viikon aikana. Jos se ei auta, niin haen sitte uuden boxin...
Lähetetty: 25 Syys 2007 12:23
Kirjoittaja jaakkima6
-99 Eskon 1,6 zetec (farkku) lämppärin/tuulettimen moottori ei pyöri.
mistä tähän moottoriin pääsee käsiksi, konehuoneen puoleltako vai jalkatilasta ja miten?
onko iso homma, mitä siitä pitää irrottaa edestä?
miten tuon kytkimen saa irrotettua, että pääsis johtoja kattoon?
Lähetetty: 25 Syys 2007 13:10
Kirjoittaja Megado
jaakkima6 kirjoitti:-99 Eskon 1,6 zetec (farkku) lämppärin/tuulettimen moottori ei pyöri.
mistä tähän moottoriin pääsee käsiksi, konehuoneen puoleltako vai jalkatilasta ja miten?
onko iso homma, mitä siitä pitää irrottaa edestä?
miten tuon kytkimen saa irrotettua, että pääsis johtoja kattoon?
Se sulake rasia on aika varmasti sullakin vaihdon edessä, ja jos ei vaihdon niin ainakin kolvata pitää.
Lähetetty: 25 Syys 2007 21:42
Kirjoittaja jaakkima6
Eipä ollut sulaketaulussa vika, irrotin tuuletinpömpelin ja moottorin. Testasin moottorin syöttämällä akkulaturilla sähvöä johdonpäihin eikä mitään tapahtunut, no kokeilin suoraan hiilille ja johan rupes pyörimään.
Kysymys kuuluukin että mikä tarkoitus on tolla releen näköisellä vehkeellä joka on kooltaan 4*4*15mm ja joka on esivastukselta tulevassa johdossa, moottorin rungossa?
voiko sen ohittaa hyppylangalla, vai saako noita varaosana kun se vaikuttais olevan sökönä?
Niin ja itse, itselleni vastaten: moottoritilasta pääsee tuulettimen moottorille käsiksi pyyhkijät, lehtiritilä, ja tulipellin muovijatke irti muuten ei mahdu tuuletinpömpeli irti.
Lähetetty: 29 Syys 2007 18:20
Kirjoittaja Januzki
Löytyykö mistään kytkentäkaavioita tuohon Escortiin? Sulakerasiassa ei ollu vika, vaan ilmeisesti akun ja sulakerasian välillä. Onko mahdollista, että virta tulis eka releelle ennen sulaketta, ei varmaan?
Lähetetty: 23 Loka 2007 12:03
Kirjoittaja rubans
Missä päin tuulettimen moottori sijaitsee vm.92 1.8 sedanissa. Lopetti toimintansa kuin seinään aamusella ja sulake on ehjä. Kuinkahan siihen voi tehdä hyppyjohdon niin, että toimisi esim. suoralla virralla akulta (jos ei oo koko moottori rikki, mut tutkitaan kun keriitään...)
Re: -99 TD Escortin puhallin ei toimi?
Lähetetty: 23 Tammi 2008 23:46
Kirjoittaja Januzki
Taas jatketaan. Eli sulakerasiassa edelleen joku vika, sulakkeelle tulee virta mut ei jatku puhaltimen kytkimelle menevään johtoon asti. Onko tässä välissä joku rele (siinä sulakerasian päällä), joka vaihtamalla asia luultavasti korjaantuisi? Kun ei oo mitään tietoo, että mikä noista releistä vois olla puhaltimen. Luulen että siinä on vika.