Sivu 1/1

2.0 dohc ei mene läpi päästöistä??

Lähetetty: 19 Syys 2007 12:22
Kirjoittaja maxcox9
Muut arvot ok, mutta lambda 1,16.
Pakoputki ei vuoda, ja katsastusmiehen mukaan katti ja lambda-anturi on kunnossa.
Mistä johtuu, mikä eteen?

Lähetetty: 21 Syys 2007 09:21
Kirjoittaja maxcox9
joo eli nyt vaihdettu lambda-arvo oikeaksi, onko kellään tietoo mistä vois johtua?

Lähetetty: 21 Syys 2007 10:15
Kirjoittaja henu
Melkein väittäsin et putkessa on pien reikä/vuoto jossain..... ei tarvii kummasta vekkii et lamda sekoo :?

Lähetetty: 21 Syys 2007 14:07
Kirjoittaja maxcox9
mistä muusta tollanen voisi johtua, kaverin mukaan kun putki ei mistään vuoda?

Lähetetty: 21 Syys 2007 14:42
Kirjoittaja janzamar
maxcox9 kirjoitti:mistä muusta tollanen voisi johtua, kaverin mukaan kun putki ei mistään vuoda?
Imusarjan tai pakosarjan tivari?

Lähetetty: 21 Syys 2007 15:30
Kirjoittaja kipi70
Kannen ja pakosarjan välinen tiiviste on vuotanut muutamassa DOCH sierrassa.

Lähetetty: 21 Syys 2007 21:59
Kirjoittaja jaska74
maxcox9 kirjoitti:joo eli nyt vaihdettu lambda-arvo oikeaksi
mites se tapahtui jos vikaa ei löydy mistään?

Lähetetty: 22 Syys 2007 20:15
Kirjoittaja Mondi
sulla on arvot toivottavasti tallella.

pistä tähän ruutuun ne, niin siitä näkee ,että missä vuotaa. siitä nimittäin pystyy kattomaan että vuotaako pakosarjan välistä.

Lähetetty: 24 Syys 2007 11:58
Kirjoittaja maxcox9
jaska74 kirjoitti: mites se tapahtui jos vikaa ei löydy mistään?
niin siis vaihdoin alkup. viestistä arvon jonka olin muistanut väärin oikeaksi.

Päästöt tyhjäkäynnillä:
CO%: 0,01
CO2:124
HC ppm: 88
O2: 3,49

Päästöt kierroksilla:
CO%: 0,01
CO2: 12,7
HC ppm: 32
O2: 2,99

Lambda: 1,16

Lähetetty: 24 Syys 2007 18:50
Kirjoittaja Mondi
toi happi arvo on vähän turhan iso tyhjäköynnillä, eikä kierroksillakaan tapahdu kaikista optimaalisinta palamista niin hyvin kuin pitäisi.

semmonen 13-15 on aika hyvä..ite sain ohc koneeseen 15 pintaan.

Elikkä pakosarjan ja kannen välissä saattaa olla vuoto, tai pakosarjan ja putken välissä, kuitenkin ennen lambda anturia. Perustelen sillä, että tyjhäkäynnillä pieni vuoto pakosarjan tiivisteessä vuotaa läpi, mutta kierroksilla kaasun virtausnopeus on sen verta suuri, että se ei enää näy tuossa happilukemassa korkeemmilla kierroksilla.

Mietittiin yhessä vastaavassa tapauksessa samaa ilmiötä ja vika löytyi loppujen lopuksi pakosarjan ja kannen välisestä tiivisteestä.

Lähetetty: 02 Joulu 2007 11:59
Kirjoittaja jucca
Mondi kirjoitti:toi happi arvo on vähän turhan iso tyhjäköynnillä, eikä kierroksillakaan tapahdu kaikista optimaalisinta palamista niin hyvin kuin pitäisi.

semmonen 13-15 on aika hyvä..ite sain ohc koneeseen 15 pintaan.
Happiarvo 13-15?? Taisit nyt sekottaa jotakin. Happiarvo eli O2 pitää olla 0, eli tossa mahdollisesti vuotaa imusarjan tiiviste tai pakoputki.

Lähetetty: 02 Joulu 2007 15:54
Kirjoittaja Regu
jucca kirjoitti: Happiarvo 13-15?? Taisit nyt sekottaa jotakin. Happiarvo eli O2 pitää olla 0, eli tossa mahdollisesti vuotaa imusarjan tiiviste tai pakoputki.
Varmaan tarkoitettiin seossuhdetta

Lähetetty: 02 Joulu 2007 17:33
Kirjoittaja lakritsimies
Tai sit tarkoitti hiilidioksidipäästöjä elikkäs CO2... se jos on 15% niin palaminen on täydellistä (tai ainaki melkein).

Lähetetty: 02 Joulu 2007 20:30
Kirjoittaja Mondi
Co2 tarkotin..menee kirjotukset sekasin ajtusten kanssa. Kannattaa kanssa kokeilla polttaa karstaa. Eli n.4000rpm tollaset 10-15 minsaa. Aika monessa tapauksessa on karsta ollut syypäänä myöskin huonoissa palamisissa..ja tietenkin vuodot huonontavat myös.

Lähetetty: 02 Joulu 2007 20:51
Kirjoittaja otto82
Omassa Dohc scorpiossa oli ainakin tuo pakosarjan jälkeinen käyrä murtunut siitä kohtaa, missä ne toisioputket yhdistyy yhdeksi putkeksi. Oli tosi vaikea hoksata tuo halkeema, aloin sitä laippa tiivistettä vaihtaan, kun tuntu vähän röpöttävän, ja huomasin tuon halkeeman vasta kun se putken pätkä oli käsissä.