Sivu 1/3

dohc:iin heppoja?

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:36
Kirjoittaja tuningsierra
joo eli oisko jottai helppoja/suht halpoja viritys tapoja 2.0is dokkiin??

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:47
Kirjoittaja tupu
Ei. vaihda isompi kone. :o

jeps

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:55
Kirjoittaja tuningsierra
tupu kirjoitti:Ei. vaihda isompi kone. :o

joo on ollu mielessä että jos vaihtas koneen.. sit sen pitäs kyllä olla jo cosworthin tekniikka

Re: jeps

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:21
Kirjoittaja riesa-reising
tuningsierra kirjoitti:
joo on ollu mielessä että jos vaihtas koneen.. sit sen pitäs kyllä olla jo cosworthin tekniikka
tuosta puheen ollen; kuinka helposti cossun myllyn ja muut härpättimet saa sovitettuu?

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:28
Kirjoittaja Aaltonen
Vittuuu,käyttäkä hakua
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... +iin+tehoa
Ekaks,doch koneeseen on turha hommata lisää tehoa kun kansi ei kestä.
Scorppion 16 tappisen kannen saa kait.mutua.
Täällä pyörii kaiffari nimeltä Kessi jolta löytyy tietoa tuosta doch koneen virityksestä,ja sen rahan suhde tehoon oli erittäin huono,jollen kovin vituralleen muista niin kyseisestä sirpasta ei irronut kuin 150konia.ja se raha määrä oli suuri.ellen ihan väärin muista.

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:35
Kirjoittaja Aaltonen
Ja vielä.
Cossun tekniikasta haaveileville. Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua) 50 ja joutuu maksaa verot uudestaa, samaan hintaan ellei hieman joudu lisää lyömään rahaa lisää niin aidon cossun.Cossun tekniikoita,akselita yn kilkkeitä aika harvoin tarjolla..eli unohtakaa ne märät päivä unet ja ajakaa 100hp sierralla.

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:45
Kirjoittaja jaska74
Aaltonen kirjoitti:Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua)
ei lähellekkään... onhan noita nettiautot ja pörssitkin täynnä.
muutaman kerran vastaan tullu farkkukin

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:46
Kirjoittaja riesa-reising
Aaltonen kirjoitti:Ja vielä.
Cossun tekniikasta haaveileville. Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua) 50 ja joutuu maksaa verot uudestaa, samaan hintaan ellei hieman joudu lisää lyömään rahaa lisää niin aidon cossun.Cossun tekniikoita,akselita yn kilkkeitä aika harvoin tarjolla..eli unohtakaa ne märät päivä unet ja ajakaa 100hp sierralla.
siksi juuri kysyinki ku en tiennyt. eikös nää sivustot oo sitä varten? ja ei se nyt mikää märkäuni mulle kuitenkaa oo ku kuhan kysyin vaa. ja on mul nyt sentää 120hp sierras 8)

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:48
Kirjoittaja riesa-reising
NONII! nyt mä oon ihan kujalla teiän takii ku en tiedä ketä uskon :cry:

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:52
Kirjoittaja jaska74

Lähetetty: 18 Syys 2007 22:01
Kirjoittaja Aaltonen
:D tosin onhan lakisäädökset muuttunut sen jälkeen kun itse mietin, mm jarruista ei tule prosentteja jne..Mutta myönnän muistaneeni väärin..
Edittiä.
Mutta ei siinä paljoa prosentteja jääkkään.. äkkiä vilastuna,
kun eikös pidä tekniikan lisäks,päivittää akselistot,vaihteisto jne

Lähetetty: 18 Syys 2007 22:09
Kirjoittaja janzamar
Ohari tilalle niin alkaa pystymään johonkin virittelyyn,tai v-konetta sitten.

Lähetetty: 18 Syys 2007 22:11
Kirjoittaja jaska74
Aaltonen kirjoitti:Mutta ei siinä paljoa prosentteja jääkkään.. äkkiä vilastuna,
kun eikös pidä tekniikan lisäks,päivittää akselistot,vaihteisto jne
pikapikaa laskettuna

moottori+apulaitteet 26% ja akselistot 8%

Lähetetty: 18 Syys 2007 22:13
Kirjoittaja Aaltonen
jaska74 kirjoitti: pikapikaa laskettuna

moottori+apulaitteet 26% ja akselistot 8%
Hmm.. selviääkö muka noin helpolla? niin no prosenteissa ehkä,mutta työ noiden sovittamiseksi..

Lähetetty: 18 Syys 2007 22:50
Kirjoittaja jaska74
sama koppahan se on, eli hommahan on ihan "plug and play"

Lähetetty: 18 Syys 2007 23:05
Kirjoittaja Aaltonen
Mistäköhän mulle on tullut sellanen käsitys et ei menis heittämällä :shock:

dohc

Lähetetty: 19 Syys 2007 21:07
Kirjoittaja tuningsierra
kyllä miun mielestä cossun tekniikka käy normi sierraanki heittämällä,en mee kyllä vannomaan mut sama kori ja mitat niissä on

Re: dohc

Lähetetty: 19 Syys 2007 22:24
Kirjoittaja jaska74
tuningsierra kirjoitti:kyllä miun mielestä cossun tekniikka käy normi sierraanki heittämällä,en mee kyllä vannomaan mut sama kori ja mitat niissä on
kyllä käy, ja saa laittaa. johan se tuossa ylempänä puitiin

Lähetetty: 20 Syys 2007 13:39
Kirjoittaja Foorttimies
Mitäs mieltä te olette siitä että kannattaako minun vaihtaa 2.0 ruisku doch:kin vakio kannen tilalle Scorpionin 2.3 16v kansi? Kuulemma pitäisi sopia ihan suoraan mitä nyt hiukan joutuu pakosarjaa muokkaamaan. :roll:

Lähetetty: 20 Syys 2007 13:43
Kirjoittaja henu
Foorttimies kirjoitti:Mitäs mieltä te olette siitä että kannattaako minun vaihtaa 2.0 ruisku doch:kin vakio kannen tilalle Scorpionin 2.3 16v kansi? Kuulemma pitäisi sopia ihan suoraan mitä nyt hiukan joutuu pakosarjaa muokkaamaan. :roll:
Omasta mielestä ei kannata vaihtaa pelkkää kantta vaain koko kone :wink:

Lähetetty: 20 Syys 2007 21:55
Kirjoittaja jaska74
henu kirjoitti: Omasta mielestä ei kannata vaihtaa pelkkää kantta vaain koko kone :wink:
samaa suosittelen. tunge sinne eskon RS2000 kone.

Lähetetty: 21 Syys 2007 19:56
Kirjoittaja kimmok
Unohtakaa tollset lapselliset dohc romut. 2.3 on siedettävä, mutta kunnon moottorit alkaa V6 ;)

Pistä sinne kuule 24v boa tai bob kyllä piisaa voimaa sen jälkeen eikä ole täynnä vikoja niinku 16v cossun kone, kannet niissäki yhtä sontaa :lol:
Taitaa olla fordin paras moottori tuo bob!

Kuutonen sen pitää olla!

Lähetetty: 21 Syys 2007 21:19
Kirjoittaja tupu
Kuutonen sen pitää olla!!
Oikea vastaus!!! 8)

Lähetetty: 21 Syys 2007 21:53
Kirjoittaja jaska74
Ares kirjoitti:
Taitaa olla fordin paras moottori tuo bob!
olkos tuo juuri se mihin ei varaosia saa kirveelläkään, tai jos saa, ne pitää tilata jostain afrikasta ja hinta sen mukaan.. :wink:

Lähetetty: 21 Syys 2007 23:18
Kirjoittaja TeRoK
jaska74 kirjoitti: olkos tuo juuri se mihin ei varaosia saa kirveelläkään, tai jos saa, ne pitää tilata jostain afrikasta ja hinta sen mukaan.. :wink:
Ei... :D Kyllä noihin ihan yhtä lailla saa osia kuin muihinkin vähän tehokkaampiin koneisiin.
ei varmaan ihan yhtä helpolla ja varsinkaan halvalla kuin johkin 1.6 ohariin, mutta se on voi voi. Sitten vaan ajetaan sillä oharilla jos se siitä on kiinni.

Mutta samaa mieltä olen areksen kanssa, että laadukkaimmasta päästä on molemmat cossun uudelleen rakentamat kölniläiset fordin valikoimassa.
Semmosta vaan sierran keulille. On jo valmiiksi potkua ja potentiaaliakin löytyy. Ja on myös kivampi ajaa kuin turbo kone normaali ajossa matalilla kierroksilla olevan väännön ansiosta.