dohc:iin heppoja?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tuningsierra
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Syys 2007 20:44
Paikkakunta: kesälahti/savonlinna

dohc:iin heppoja?

Viesti Kirjoittaja tuningsierra »

joo eli oisko jottai helppoja/suht halpoja viritys tapoja 2.0is dokkiin??
-mondeo -94
-sierroja & taunuksia
-scorpio cosworth -93 ex
-bmw e28 528
-barracuda -67
+n.60 muuta koslaa ollu
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Ei. vaihda isompi kone. :o
2.9i
Feel The Difference.
tuningsierra
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Syys 2007 20:44
Paikkakunta: kesälahti/savonlinna

jeps

Viesti Kirjoittaja tuningsierra »

tupu kirjoitti:Ei. vaihda isompi kone. :o

joo on ollu mielessä että jos vaihtas koneen.. sit sen pitäs kyllä olla jo cosworthin tekniikka
-mondeo -94
-sierroja & taunuksia
-scorpio cosworth -93 ex
-bmw e28 528
-barracuda -67
+n.60 muuta koslaa ollu
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: jeps

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

tuningsierra kirjoitti:
joo on ollu mielessä että jos vaihtas koneen.. sit sen pitäs kyllä olla jo cosworthin tekniikka
tuosta puheen ollen; kuinka helposti cossun myllyn ja muut härpättimet saa sovitettuu?
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Vittuuu,käyttäkä hakua
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... +iin+tehoa
Ekaks,doch koneeseen on turha hommata lisää tehoa kun kansi ei kestä.
Scorppion 16 tappisen kannen saa kait.mutua.
Täällä pyörii kaiffari nimeltä Kessi jolta löytyy tietoa tuosta doch koneen virityksestä,ja sen rahan suhde tehoon oli erittäin huono,jollen kovin vituralleen muista niin kyseisestä sirpasta ei irronut kuin 150konia.ja se raha määrä oli suuri.ellen ihan väärin muista.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Ja vielä.
Cossun tekniikasta haaveileville. Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua) 50 ja joutuu maksaa verot uudestaa, samaan hintaan ellei hieman joudu lisää lyömään rahaa lisää niin aidon cossun.Cossun tekniikoita,akselita yn kilkkeitä aika harvoin tarjolla..eli unohtakaa ne märät päivä unet ja ajakaa 100hp sierralla.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Aaltonen kirjoitti:Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua)
ei lähellekkään... onhan noita nettiautot ja pörssitkin täynnä.
muutaman kerran vastaan tullu farkkukin
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Aaltonen kirjoitti:Ja vielä.
Cossun tekniikasta haaveileville. Miksi tehdä tekniikan vaihdos kun prosentit ylittää melkovarmasti(mutua) 50 ja joutuu maksaa verot uudestaa, samaan hintaan ellei hieman joudu lisää lyömään rahaa lisää niin aidon cossun.Cossun tekniikoita,akselita yn kilkkeitä aika harvoin tarjolla..eli unohtakaa ne märät päivä unet ja ajakaa 100hp sierralla.
siksi juuri kysyinki ku en tiennyt. eikös nää sivustot oo sitä varten? ja ei se nyt mikää märkäuni mulle kuitenkaa oo ku kuhan kysyin vaa. ja on mul nyt sentää 120hp sierras 8)
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

NONII! nyt mä oon ihan kujalla teiän takii ku en tiedä ketä uskon :cry:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

:D tosin onhan lakisäädökset muuttunut sen jälkeen kun itse mietin, mm jarruista ei tule prosentteja jne..Mutta myönnän muistaneeni väärin..
Edittiä.
Mutta ei siinä paljoa prosentteja jääkkään.. äkkiä vilastuna,
kun eikös pidä tekniikan lisäks,päivittää akselistot,vaihteisto jne
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ohari tilalle niin alkaa pystymään johonkin virittelyyn,tai v-konetta sitten.
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Aaltonen kirjoitti:Mutta ei siinä paljoa prosentteja jääkkään.. äkkiä vilastuna,
kun eikös pidä tekniikan lisäks,päivittää akselistot,vaihteisto jne
pikapikaa laskettuna

moottori+apulaitteet 26% ja akselistot 8%
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

jaska74 kirjoitti: pikapikaa laskettuna

moottori+apulaitteet 26% ja akselistot 8%
Hmm.. selviääkö muka noin helpolla? niin no prosenteissa ehkä,mutta työ noiden sovittamiseksi..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

sama koppahan se on, eli hommahan on ihan "plug and play"
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Mistäköhän mulle on tullut sellanen käsitys et ei menis heittämällä :shock:
tuningsierra
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Syys 2007 20:44
Paikkakunta: kesälahti/savonlinna

dohc

Viesti Kirjoittaja tuningsierra »

kyllä miun mielestä cossun tekniikka käy normi sierraanki heittämällä,en mee kyllä vannomaan mut sama kori ja mitat niissä on
-mondeo -94
-sierroja & taunuksia
-scorpio cosworth -93 ex
-bmw e28 528
-barracuda -67
+n.60 muuta koslaa ollu
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: dohc

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tuningsierra kirjoitti:kyllä miun mielestä cossun tekniikka käy normi sierraanki heittämällä,en mee kyllä vannomaan mut sama kori ja mitat niissä on
kyllä käy, ja saa laittaa. johan se tuossa ylempänä puitiin
Focus 1.0 edition a6 2017
Foorttimies
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2007 00:12
Paikkakunta: Kiukainen

Viesti Kirjoittaja Foorttimies »

Mitäs mieltä te olette siitä että kannattaako minun vaihtaa 2.0 ruisku doch:kin vakio kannen tilalle Scorpionin 2.3 16v kansi? Kuulemma pitäisi sopia ihan suoraan mitä nyt hiukan joutuu pakosarjaa muokkaamaan. :roll:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Foorttimies kirjoitti:Mitäs mieltä te olette siitä että kannattaako minun vaihtaa 2.0 ruisku doch:kin vakio kannen tilalle Scorpionin 2.3 16v kansi? Kuulemma pitäisi sopia ihan suoraan mitä nyt hiukan joutuu pakosarjaa muokkaamaan. :roll:
Omasta mielestä ei kannata vaihtaa pelkkää kantta vaain koko kone :wink:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

henu kirjoitti: Omasta mielestä ei kannata vaihtaa pelkkää kantta vaain koko kone :wink:
samaa suosittelen. tunge sinne eskon RS2000 kone.
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Unohtakaa tollset lapselliset dohc romut. 2.3 on siedettävä, mutta kunnon moottorit alkaa V6 ;)

Pistä sinne kuule 24v boa tai bob kyllä piisaa voimaa sen jälkeen eikä ole täynnä vikoja niinku 16v cossun kone, kannet niissäki yhtä sontaa :lol:
Taitaa olla fordin paras moottori tuo bob!

Kuutonen sen pitää olla!
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kuutonen sen pitää olla!!
Oikea vastaus!!! 8)
2.9i
Feel The Difference.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Ares kirjoitti:
Taitaa olla fordin paras moottori tuo bob!
olkos tuo juuri se mihin ei varaosia saa kirveelläkään, tai jos saa, ne pitää tilata jostain afrikasta ja hinta sen mukaan.. :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

jaska74 kirjoitti: olkos tuo juuri se mihin ei varaosia saa kirveelläkään, tai jos saa, ne pitää tilata jostain afrikasta ja hinta sen mukaan.. :wink:
Ei... :D Kyllä noihin ihan yhtä lailla saa osia kuin muihinkin vähän tehokkaampiin koneisiin.
ei varmaan ihan yhtä helpolla ja varsinkaan halvalla kuin johkin 1.6 ohariin, mutta se on voi voi. Sitten vaan ajetaan sillä oharilla jos se siitä on kiinni.

Mutta samaa mieltä olen areksen kanssa, että laadukkaimmasta päästä on molemmat cossun uudelleen rakentamat kölniläiset fordin valikoimassa.
Semmosta vaan sierran keulille. On jo valmiiksi potkua ja potentiaaliakin löytyy. Ja on myös kivampi ajaa kuin turbo kone normaali ajossa matalilla kierroksilla olevan väännön ansiosta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin