Sivu 1/1

Ford fiesta XR2i

Lähetetty: 18 Syys 2007 19:26
Kirjoittaja klasu78
Moro.
Ostin kyseisen mallisen auton vm. 90 tossa reilu viikko sitten kakkosautoksi.

Onnittelut, vai osanotot?? :wink:

Mulla on siinä keulilla sellaiset keltaiset lisävalot, ja mieli tekis vaihtaa niiden tilalle kirkkaat lasit. Mistäköhän sellaiset mahtais löytyä??

Hantin puolen etulokari on kans vähän kärsiny korroosiota ja hiekkapelti.
Löytyiskö noita peltiosia jostakin edullisesti??

Sit tuli sellanen asia mieleen,et tuohan on efi kone niin, saako sellaseen mitään lastua, ja onkos niistä tossa mitään iloa??

Entäs miten on vapaavirtaus suodattimen laita ton mallin koneessa onko apuja, ja millasia suodattimia ootte käyttäny??

Thanks!! :D :D

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:09
Kirjoittaja Mondeomies
mulla on äksärrässä ihan motonetin kartiovapari. en tiedä lisätehoista mutta toki se saa enemmän ja paremmin ilmaa kun on vapari. (ja käheet imuäänet 8)) ei kannata ostaa sellaista paperista halpisversiota vaan sellainen kunnollinen. muistaakseni makso jotain vähän päälle 20 euroo. ittellä on etujarrut rempassa kun levyt oli loppuunkuluneet ja tärisi ihan vimmatusti! ostin uudet levyt, palat ja männät. oli halvat, koko roska alle satkulla! tosin jouduin viemään satulat koneistamoon kun en saanut ilmausruuveja auki...
Oon kyl tykännyt ajaa kun kulkeekin ihan kivasti kun työmatkoja ajelee!

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:51
Kirjoittaja klasu78
Jep. Yllättävan pirteä tollanen pikkukirppu on. Mut pikku lisä ei olis pahitteeks...

Ei mulle tohon paljoa kilsoja tuu, reilu viikon aikana oon ajanu n.300km. Siihen mahtu muuten vaan ajo säkylä-turku-säkylä lenkki.

Ajelen pääosin diesel autolla, ko on halvempaa...

Ko ehtis joskus tekemään noi muut fordit kuntoon :roll: :roll:

Lähetetty: 20 Syys 2007 21:23
Kirjoittaja Veka
Mulla on ollut -91 mallinen ja voin kaiketi onnitella.

Miten nuo keltaiset valot? Orkkis järjestelyhän on että puskurissa on kaksi paria lisävaloja. Sama puskuri kuin tässä RS Turbo mallissa:
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... tarst1.jpg

Lisäpitkät ja sumarit ja molemmat valkoisilla laseilla. Molemmat ovat Hellan tekemät mutta niitä ei löydy kuin Fordin omasta varaosaluettelosta. Itse yritin löytää umpiosta löytyneen varaosanumeron perusteella uusia laseja kiveniskemien raiskaamien tilalle - huonoin tuloksin. Merkkiliikkeestä löytyi kokonaisia umpioita ja vain ford merkille tehtyjä (jotka ovat muuten epäsymmetrisiä eli oikea ja vasen ovat erilaiset) hintaan 80€kpl. :roll:

Lähetetty: 20 Syys 2007 23:37
Kirjoittaja jate2
Peltiosia löytyy joko romikselta, saattaa olla jopa oikea väri... Tai sitten vaikka Motonetistä tms. varaosaliikkeestä.

Lastuttaminen ei suuremmin auta vakiokoneessa, eikä oikein tuo vv-suodatin.
Järjestä viileätä ilmaa koneelle jotenkin muutoin, esim. ilmanotto vaikka konepellin ja puskurin välistä...

Tee täydellinen huolto siihen autoon (tulpat, öljyt, jakohihna, jne.), kummasti piristyy. Ja säädöt kohdilleen, tulee kummasti pirteyttä.

Oma kaasarikoneinen 1.6S kulkee nyt myös riittävästi, 185km/h mittarinopeutta. Että silleen. Riittää tommoselle kopille.
Konetta ei ole avattu, eikä mitään kummallisempaa ole tehty, ainoastaan säädöt kohdilleen kaasarista, oikeat suuttimet + hajoittajat, kaasuläppiä vähän modifioitu. Jako tarkastettu kohdilleen... Ja sytytys.
Takapönttöä kannattaa kurkakata, tähän oli joku valopää survonu pikkukoneisen pöntön. Kumma että tuntui tukehtuvan.
Muuten ei tässä ole ollu ongelmia, polttoaineenkulutuskin on luokkaa huvittava-naurettava.

Ainut huonopuoli on näissä kirpuissa, ettei muut tielläliikkujat oiken ota vakavasti näitä. Sitten ne kiroilee kun jäävät sillä 2-litraisella työsuhde-leasing-perhetötteröllä. Ja painavat sitten ohi ihan järjettömissä paikoissa. :evil:

Re: Ford fiesta XR2i

Lähetetty: 21 Syys 2007 12:22
Kirjoittaja AnttiR
klasu78 kirjoitti:Hantin puolen etulokari on kans vähän kärsiny korroosiota ja hiekkapelti.
Löytyiskö noita peltiosia jostakin edullisesti??
Kurkkaa huviksesi levikkeitten alle, voi löytyä lisää korroosiota :x Kaverilla samanlainen ja ei päällepäin näkynyt mitään erikoista mutta kun nykäisi kaarilevikkeet irti niin johan löytyi hitsattavaa.
Peltiosia saa esim. motonetistä.

Lähetetty: 07 Loka 2007 12:46
Kirjoittaja njietro
:P Samanlaista autoa oon nyt katellu nettiautosta.

Jos sitä huomenna menis paikanpäältä katsomaan niin onko tollasissa jotain tyypillisiä vikoja mitä kannattaa ettiä tai mistä paikoista ruostetta erityisesti voi löytyä? Näkeekö levikkeen alla olevia ruosteita _mistään_ mitenkään? Jotain kallista tyyppivikaa kenties? Ruosteet tossa eniten pelottaa, korityöt kun on melkosen perseestä ilman omaa miggiä ja lämmintä tallia :]

Eikös toi kone oo sama kun eskortin xr3i ja eikös se sitemmin ole eskortin 1,6L CVH:sta tehty pelkästään ruisku asentamalla?
Nokka-akseli jne. on yhteensopiva 1,6L CVH:sta -> XR2i fiestaan??


e: Paljonko tollasen 200tkm (mahtaako pitää paikkaansa) ajetun kuuluis maksaa? Leimattu on ja kahdet pyörät.

Lähetetty: 07 Loka 2007 19:23
Kirjoittaja AnttiR
Eipä nuita levikkeen alla piileviä ruosteitä näe kun irroittamalla levikkeet. Kannattaa katsoa myös tankin korkin ympärys.