Ford KA tyhjäkännin ryntääminen
Lähetetty: 30 Touko 2005 16:14
Moro!
Olisi autossa ilmeisesti tyyppivika, eli vaiihteita vaihtaessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti tuppaa kiertämään aika kovilla kierroksilla.
Vuosimalli 1997/1998, moottorina Endura-E 60 Hp.
Tyhjäkäynnin säätöventtiili putsattu, ei takellellut ihmeemmin eikä poistanut vikaa.
Kun irrottaa kaasun asennon ilmaisimen (TPS) piuhat, vika häviää. Mitkähän tämän resistanssit / jännitteet ääriasennoissa pitäisi olla? Itsellä oli 0,9...4,5 volttia ja jotakin 350 - 3500 ohm.
Nettiviitteet viittaisivat että vikana voisi olla "hign resistance in wiring loom" tms. No otettiin liitin kokonaan pois ja juotettiin johdot TPS:n pinnoihin, vika ei poistunut vieläkään.
Missä tämmöinen vika oikein asustaa ja mitä moottorin ohjausyksikkö oikein tulkitsee, kun haluaa nostaa kierroksia, mutta vain auton liikkuessa?
Olisi autossa ilmeisesti tyyppivika, eli vaiihteita vaihtaessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti tuppaa kiertämään aika kovilla kierroksilla.
Vuosimalli 1997/1998, moottorina Endura-E 60 Hp.
Tyhjäkäynnin säätöventtiili putsattu, ei takellellut ihmeemmin eikä poistanut vikaa.
Kun irrottaa kaasun asennon ilmaisimen (TPS) piuhat, vika häviää. Mitkähän tämän resistanssit / jännitteet ääriasennoissa pitäisi olla? Itsellä oli 0,9...4,5 volttia ja jotakin 350 - 3500 ohm.
Nettiviitteet viittaisivat että vikana voisi olla "hign resistance in wiring loom" tms. No otettiin liitin kokonaan pois ja juotettiin johdot TPS:n pinnoihin, vika ei poistunut vieläkään.
Missä tämmöinen vika oikein asustaa ja mitä moottorin ohjausyksikkö oikein tulkitsee, kun haluaa nostaa kierroksia, mutta vain auton liikkuessa?