Sivu 1/1

Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Lähetetty: 30 Touko 2005 16:14
Kirjoittaja larza
Moro!

Olisi autossa ilmeisesti tyyppivika, eli vaiihteita vaihtaessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti tuppaa kiertämään aika kovilla kierroksilla.

Vuosimalli 1997/1998, moottorina Endura-E 60 Hp.

Tyhjäkäynnin säätöventtiili putsattu, ei takellellut ihmeemmin eikä poistanut vikaa.

Kun irrottaa kaasun asennon ilmaisimen (TPS) piuhat, vika häviää. Mitkähän tämän resistanssit / jännitteet ääriasennoissa pitäisi olla? Itsellä oli 0,9...4,5 volttia ja jotakin 350 - 3500 ohm.

Nettiviitteet viittaisivat että vikana voisi olla "hign resistance in wiring loom" tms. No otettiin liitin kokonaan pois ja juotettiin johdot TPS:n pinnoihin, vika ei poistunut vieläkään.

Missä tämmöinen vika oikein asustaa ja mitä moottorin ohjausyksikkö oikein tulkitsee, kun haluaa nostaa kierroksia, mutta vain auton liikkuessa?

Lähetetty: 30 Touko 2005 20:53
Kirjoittaja ZyaS
katseleppa noita aiempia keskusteluita Zetecistä..

Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Lähetetty: 04 Loka 2022 22:00
Kirjoittaja Ford-KAmopo
Itsellä sama vika, tyhjäkäynti aika kova välillä ajon jälkeen, mutta putoaa normaaliksi hetken kuluttua. Korjaantuu varmaankin kun vaihtaa kaasuläpän asentotunnistimen.

Re: Ford KA tyhjäkännin ryntääminen

Lähetetty: 04 Loka 2022 22:03
Kirjoittaja Ford-KAmopo
Tyhjäkäynti voi säätyä suuremmallekin välillä tyhjäkäynnillä heti ajon jälkeen, ilmoittelen joku päivä poistuiko ongelma kaasuläpän tunnistimen vaihdolla.