Sivu 1/1

mk4 Escort: lämmöt uudelleen tapissa korjauksen jälkeen

Lähetetty: 09 Syys 2007 13:20
Kirjoittaja Cabriogirl
Eli kävi niin että Escorttiin vaihdettin termari joka nyt on pelittäny vissiinki kolmisen viikkoa. Nyt aivan ykskaks yllättäen lämmöt nousi taas tappiin. Ilmeisesti flekti ei ollut toiminut (nyt laitettu aina päällä viritys että pääsi himaan asti). Termari on lämpimämpi malli kuin aikaisempi. Minkäslaista ohjeistusta nyt antaisitte?

Kone on siis CVH 1.6i

Lähetetty: 09 Syys 2007 14:59
Kirjoittaja arska82
Jos kuumuu hulluna vaikka on flekti koko ajan päällä ni veikkaisin että järjestelmässä on ilmaa. Jos taas lämmöt pysyy flektillä aisoissa ni uusi anturi auttaa varmasti.

Lähetetty: 09 Syys 2007 15:00
Kirjoittaja Volmari
Kokeile toimiiko flekti, eli anturin johto irti ja sit laitat sen oikkariin. jos flekti toimii niin vika voisi olla kyllä anturissa.

tai sitten sulla on käynyt näitä perus juttuja eli termari toimii n.2vko ja sit taas menee rikki. kun niiden elinikää ei oikein voi arvioida, varsinkin tarvike mallien.

Lähetetty: 09 Syys 2007 16:13
Kirjoittaja NiceMan
ettei mittarin anturi ole sökö?

Lähetetty: 11 Syys 2007 15:59
Kirjoittaja Cabriogirl
Eli tänä aamuna lähdin ajelemaan ja muutaman minuutin ajon (ei siis tarvinnu pysähtyä tms.) jälkeen lämmöt tapissa vaikka flekti oli koko ajan päällä (ja pirun kylmä sää). Jäähdytyksen letkujen lämpö ei noussu juuri mihinkään missään vaiheessa (herkillä naisen käsillä pysty pitämään letkuista ihan hyvin kiinni). Iltapäivällä sama homma, muttä lämmöt letkuissa vähän korkeammat. oisko jonkun anturin vai termari vika? Voiko rikkoa esim jonkun anturin ku nyt autossa on lämpösempi termari kuin ennen?

Lähetetty: 11 Syys 2007 16:13
Kirjoittaja GeeTee-
voisko vesipumppu olla sönder elikkäs rikkipoikki heikkotehonen? Yks keinohan on ottaa koko termari pois ja kattoo kuinka lämpee sitten, jos pysyy kylmänä niin termarissa vikaa. Kokemuksien pohjalta noihin termareihin kannattaa sijottaa se vitonen enemmän verrattuna halvimpaan tarvikkeeseen.. Ja termarin asennus oikein päin ja huolellinen ilmaus on kaiken aa ja åå.

Lähetetty: 11 Syys 2007 18:15
Kirjoittaja mkIII
Kuinka cvh 1.6 escortti ilmataan oikein?

ja sitten vähän sivuten aihetta:
Mulla on termarikotelossa korkki. Kun auto auto on käynnissä niin pystyykö tota korkkia pitämään auki vai työntääkö vesipumppu vettä pois? Siis jos kone ja kansipahvi on kunnossa. Epäilen omassani nääs pientä pahvi vikaa..

Lähetetty: 11 Syys 2007 20:15
Kirjoittaja Cabriogirl
Elikäs nyt näyttäys ongelma ratkenneen uudella lämpöanturilla. Seuraillaan tilannetta...