Sivu 1/1

1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 29 Touko 2005 20:31
Kirjoittaja heikki_1081
Tälläista arvelin porukalta kysellä, että minkälaisia kilometrimääriä olette saanut kyseisen koneen kestämään taivalta?
Ja mikä on särkynyt ensimmäisenä.
Itsellä tuolla koneella sierra ja ajettu kohta 300 000km.

Onkos tuossa mitä erikoisempia tyyppivikoja koneessa, jos ei nyt noita sähköhässäköitä huomioida... :)

Lähetetty: 29 Touko 2005 23:07
Kirjoittaja SpeedDevil
Sierra Cvh??? ettei vaan olis ohc tai dohc. tai sit sulla on escortti. en ainakaan viel oo kuullu sierra 1.6 cvh:sta. voin olla väärässäkin

Lähetetty: 29 Touko 2005 23:10
Kirjoittaja nestori
Kyllä niitä cvh:ta on sierroissakin, 1.6 ja 1.8 versioina.

Lähetetty: 29 Touko 2005 23:11
Kirjoittaja lalli69
Kyllä sierrassa on käytetty 1,6 1-piste ruiskulla varustettua CVH konetta joka tuottaa muhkeat 80hv

Lohko on käytännössä täysin sama kuin escorteissakin käytetty pannu.

Edit: Hidas :P
Edit2: Sierrassa käytetty 1,8 = OHC

Lähetetty: 29 Touko 2005 23:13
Kirjoittaja SpeedDevil
Ok. ei vaan sit oo viel silmään sellanen sattunu.

Lähetetty: 30 Touko 2005 01:47
Kirjoittaja ZyaS
missäs oli sitten 1.8cvh? joku siitäkin puhu tässä lähi aikoina oliko täällä vai naapuri foorumissa.. :?

Lähetetty: 30 Touko 2005 08:27
Kirjoittaja nestori
1.8 löytyy Sierrasta ohc:nä ja cvh:na, cvh-malli taitaa olla kyllä melko harvinainen :)

Lähetetty: 30 Touko 2005 11:49
Kirjoittaja JesseT
CVH koneissa on nuo alakerrat hyvinkin pitkäikäisiä. Poikkeuksena on öljypumppu joka voi kulua ja siten aiheuttaa ongelmia, erityisesti venttiilikoneistossa. Ongelmat alkavat tulla kanteen ensin. Pakoventtiilit menee huonoiksi, nokan nostajien poraukset kuluvat, nokka ja nostajat nyt on varmasti jo vaihdettukin joskus noilla kilometreillä. Nokka-akselin kannen poraukset myös kuluvat, erityisesti jakohihnan päästä, missä hihna aiheuttaa ylimääräistä radiaalista rasitetta. Nostajien keinuvipujen tapit on myös joskus katkeilleet tai korkanneet kierteistään. M8 Helicoileja on tosiaan laitettu CVH kansiin aika läjä.

Lähetetty: 30 Touko 2005 21:18
Kirjoittaja heikki_1081
Ei oo miun tietääkseni tuota myllyä koskaan vielä avattu, ei ainakaan löydy huoltovihkosta merkintää, ite ajellu tuolla noin 100 000km.

Ois vaan hauskaa tietää minkälaisia kilometrejä nuo on yleisesti kestäneet.

Pitääkö paikkansa että eskon nelipisteruiskussa sama alakerta?
Kävisköhän eskon kone sierraan, eli lähinnä kiinnitykset ja kytkinkoppa, tiedän että on kone eripäin eskossa kuin sierrassa, mutta voihan kiinnityskohdat käydä yksiin silti...Ois vain pienempiruokanen ja tehokkaampi kone...

Lähetetty: 30 Touko 2005 21:45
Kirjoittaja ZyaS
sama kone on, noin ainakin mulle on joskus väitetty.. :shock:

Lähetetty: 02 Kesä 2005 20:23
Kirjoittaja kesport
Ei minun mielestä käy sierran cvh kone escoon, kiinnikkeet eri paikassa..
Joskus anopin cvh sierraan vaihdoin kannentiivisteen niin huomasin että männät on erilaiset kuin escortissa ja palotilat oli kannessa kans erilaiset..

Lähetetty: 03 Kesä 2005 08:29
Kirjoittaja JesseT
Erilaiset palotilat kuin missä? Onhan niitä Escortissakin erityyppisillä palotiloilla.

Lähetetty: 03 Kesä 2005 08:40
Kirjoittaja Megado
Onhan siellä lohkossa ne paikat eri kiinnityskohdille, mutta joutuupi poraamaan reiät ja tekemään kierteet niihin. Tuosssa heikki_1081 tapauksessa helppo kun voi katsoa että mihin reiät poraa.

Lähetetty: 19 Tammi 2007 19:24
Kirjoittaja vauhtipete
mun tietääkseni kaikki fordin koneet ja laatikot käy yhteen, koneen korvista ja kytkimestä taitaa olla kiinni mitkä menee. rs2000 escortin koneen olen nähny joskus sierrassa.

Lähetetty: 19 Tammi 2007 23:06
Kirjoittaja koskar
rasvapete kirjoitti:mun tietääkseni kaikki fordin koneet ja laatikot käy yhteen, koneen korvista ja kytkimestä taitaa olla kiinni mitkä menee. rs2000 escortin koneen olen nähny joskus sierrassa.
Niinhän tuo on. Kytkintä ja vauhtipyörää vaihtamalla saa mukavasti liitettyä laatikoita ja koneita. Esim. RS2K CVH:n tilalle niin vaihtaa vaan CVH:n vauhtipyörän ja kytkimen. Näin teen itse ;).

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 24 Syys 2007 13:24
Kirjoittaja nahkis
heikki_1081 kirjoitti:Tälläista arvelin porukalta kysellä, että minkälaisia kilometrimääriä olette saanut kyseisen koneen kestämään taivalta?
Ja mikä on särkynyt ensimmäisenä.
Itsellä tuolla koneella sierra ja ajettu kohta 300 000km.

Onkos tuossa mitä erikoisempia tyyppivikoja koneessa, jos ei nyt noita sähköhässäköitä huomioida... :)


Minulla menee kohta 400 000km puhki ainoo että nokka sanoi itsensä irti :cry:

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 15 Helmi 2008 21:02
Kirjoittaja mamu
mites näissä cvh:ssa on toi ruutta toiminu? lähteekö/pysyykö käynnis hyvin? mikähän näilla on sellai "nurkka-ajon" kulutuslukema?

ja kun olen kortinsaamiskynnyksellä, niin tärkeä kysymys: meneekö nää edes lumella sladissa? :lol:

kiitos jo näin etukäteen.

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 15 Helmi 2008 21:12
Kirjoittaja RabaFari
Mulla ainakin efi lähtee käyntiin ku palmun alta ja käynnissäkin pysyy, varsinkin kun putsasin kaasuläppäkotelosta kaiken sinne kertyneen öljypikipaskan pois. Kulutusta en ole seurannut, kai se jonkun 7l/100km vie. Vanhemmista ruiskuversioista ei mitään hajua. Ja sladissa menee sen verran mitä etuveto menee käsijarrua tempomalla. :roll:

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 21 Helmi 2008 17:07
Kirjoittaja mamu
no mites kun katsomani yksilö on 1-piste ruutalla? tai efi se ei ainakaan ole.. :D

kokemuksia??

Re: 1.6i cvh:n kestävyys

Lähetetty: 27 Elo 2008 10:18
Kirjoittaja Beornegar
Itse omistan -90 cvh Sierran jolla on ajettu 355tkm. Mitään en ole autosta joutunut vaihtamaan, mitä nyt öljyt ja suodattimen. Ja akku sanoi itsensä irti. Uusiahan saa kaupasta