Sivu 1/1

EFI/IS käynti öngelma

Lähetetty: 01 Syys 2007 21:54
Kirjoittaja BlackEscort
Kyse vakiosta ohc is/efi sierrasta jossa kireempi kansi ja 300asteinen nokka-akseli eikä autossa ole lambdaa. Kaikki moottorin säädöt perseellään. Auto käy jotenkuten, mutta huonosti ja kierrokset aaltoilee. Kansi ja nokka oli toisessa moottorissa tuplien kanssa kiinni ja kävi nätisti 800-900rpm kierroksilla.
Kuinka paljon kaasuläpän täytyy olla auki kun syttyä ruvetaan säätämään? Kun sytytystä säätää niin kierrokset heiluu jopa 2000rpm noin 0-15 asteen välillä. Entä meneekö seokset rikkaammalle kun kuusiokoloruuvia kiristetään ilmamäärämittarissa?
Muut häiriö tekiät on poistettu kuten imuvuodot, tyhmäkäyntiventtiili...

Taitaa olla mahdoton ilman suurempia suuttimia ja säädettävää ruihkutuspoksia?...

Lähetetty: 01 Syys 2007 22:11
Kirjoittaja jaska74
kireempi kansi :?:

Lähetetty: 05 Syys 2007 13:46
Kirjoittaja mondis
Ootko selvittäny onko se nokka-akseli edes ruiskun kans käypänen? Ruisku koneissa käytetään erilaisia nokkia ku kaasari koneissa!

Lähetetty: 05 Syys 2007 17:28
Kirjoittaja tupu
Eipä taida toimia vakioruisku tuon nokan kanssa.

Lähetetty: 08 Syys 2007 07:28
Kirjoittaja BlackEscort
Imu/pako kanavat avarrettu, kantta laskettu inhimillisesti.
Ja sillä nokalla ei ole merkitystä mikä se on, vaan voiko sen säätää vakio efi-roinien kanssa. Tai toisin sanoen: täysin vakio efissä kaasuläpän kuuluu olla hiukan auki, mutta kuinka paljon?
Squirt, isommat suuttimet, +++ tulossa...

Lähetetty: 10 Syys 2007 16:00
Kirjoittaja overboost
Vakioruiskun läppämallinen ilmamäärämittari ei toimi liian kireällä nokalla.
Ja kaasuläppä on kiinni kun kaasu on poissa.