Sivu 1/1
Moottorin ajoittainen, äkillinen sammuminen
Lähetetty: 29 Elo 2007 21:24
Kirjoittaja macce2
Äskettäin Escortiini 1.6 CVH, on ilmaantunut outo, ajoittainen vika.
Eli yht'äkkiä, varoittamatta, moottori alkaa äkillisesti "tukehtua" ja sammuu melko pian.
Eikä lähde heti käyntiin lainkaan, vain hetkisen odottelun jälkeen.
Mistä ihmeestä kyseinen ongelma saattaisi johtua..?
Äskettäin uusin sytytystulpat, syt. johdot, virranjakajan kannen ja pyörijän.
Tähän asti auto on aiemmin toiminut täysin luotettavasti.
Viittaisiko tuo oire kenties kaasuttimen tms. vikaan ?
Lähetetty: 30 Elo 2007 14:59
Kirjoittaja Poude
Käväsin eilen eräällä korjaamolla ja tuli puhetta juuri eräästä escortista
Nyki ja sammuili, joskus ei käynnistynyt. Vika oli virranjakajan päällä olevassa yksikössä, käämissä joka temppuili kun lämpeni, ja kun lämpeni ja sen jälkeen viileni niin tilttas täysin.
Lähetetty: 31 Elo 2007 09:52
Kirjoittaja tursas
Poude kirjoitti:Nyki ja sammuili, joskus ei käynnistynyt. Vika oli virranjakajan päällä olevassa yksikössä, käämissä joka temppuili kun lämpeni, ja kun lämpeni ja sen jälkeen viileni niin tilttas täysin.
Tämä vika, siis se induktiokäämi muusina, mulla oli
asconassa, silloin kun se sammuu, eikä käynnisty, pitäis kattoa tuleeko sinne tulpille kipinää, ei tullu ja vaihoin koko virranjakajan purkuosana ja rupes pelaamaan. Ensin pitäis rajata se vika sähkö tai bensapuolelle. Sillon ku se ei käynnisty voi kattoa kastuuko tulpat ja haiseeko siellä bensa.

Lähetetty: 31 Elo 2007 22:46
Kirjoittaja macce2
Ongelman syy taisi löytyä;
eli sähköisen bensapumpun (jälkikäteen asennettu!)
maadoitusjohto oli huono ja aiheutti pumpun toiminnan
pätkimistä.
Joten ei kai mikään ihme, ettei enää käynyt, jollei kone saanut bensaakaan..

-Täytyy tosin vielä tarkkailla jonkin aikaa ajossa ja varmistua, ettei mitään muuta paljastu.
Lähetetty: 01 Syys 2007 02:06
Kirjoittaja Monteonisti
Mikä "käämi" nuissa on virranjakajan päällä?

Lähetetty: 03 Syys 2007 08:53
Kirjoittaja tursas
Monteonisti kirjoitti:Mikä "käämi" nuissa on virranjakajan päällä?

Toi käämi mistä mä puhuin, Delco-jakajassa, ei siis ole v-jakajan kannen päällä vaan sen rungon yläosassa ja se on ymmätääkseni se, joka tunnistelee sen nokka-akselin asentoa ja pistää sitä mukaa virtaa puolalle menemään...

Lähetetty: 03 Syys 2007 22:36
Kirjoittaja lakari
Ittellä simahti 1.4 CVH eskortti samaan tapaan täysin yllättäen ja varottamatta. Tutkailujen ja mittailujen jälkeen syyksi paljastui, kuten heti oletin, tuo virranjakajan ( Boch ) kyljessä oleva sytytyksen "ohjausyksikkö", tai miksi sitä kukakin kutsuu.
Auto sammui pienillä kierroksilla, eikä käynnistynyt vitullakaan, paitti pienen odottelun jälkeen. Nokialta Pirkkalaan pääsin pitämällä kierrokset kokoajan vähintään kolmessa tonnissa, mikä ei ole helppoa kun matkalla on 3 siltatyömaata, liikenneympyrä + risteykset.
Eli, kun kaikki muu näyttää toimivan, ruuvaa mötikkä irti ja vaihda toiseen. Tämä on auttanut muitakin. Tosin, jos sytytysjärjestelmässä on muuta vikaa, se saattaa ilmetä ohjausyksikön vikaantumisena. Tällöin uusikin yksikkö rikkoontuu. Omani näytti tuhoutuneen vanhuuttaan, onhan auto jo 21 vuotias ja mötikkä näytti alkuperäiseltä.