Sivu 1/1
Rs 2000 & scorpio 16v kansien eroavaisuudet?
Lähetetty: 28 Touko 2005 11:10
Kirjoittaja ojpukki
Mitähän eroa noilla kansilla on? Sen verran tiedän että imu- ja pakosarja on erillaiset ja lohko on sama. Onko nokissa eroa? Onko imu- ja pakokanavissa eroa? Venttiilikopankannen keskiosa näyttää olevan rs 2000 punainen ja scorpiossa vihreä. Tehoissa on eroa 14hevosta...
Lähetetty: 28 Touko 2005 11:25
Kirjoittaja K.S.
RS 2000 kannessa on ainakin sytytystulpat päällä, eikä sivulla niinkus yleensä
Lähetetty: 28 Touko 2005 11:43
Kirjoittaja ZyaS
K.S. kirjoitti:RS 2000 kannessa on ainakin sytytystulpat päällä, eikä sivulla niinkus yleensä
ei kun niin kun vanhemmissa on

8)
Lähetetty: 28 Touko 2005 11:45
Kirjoittaja ojpukki
Onko scorpiossa myös keskellä tulpat? löysin tämmösen linkin
http://www.fordscorpio.co.uk/dohc23head2.gif
näyttäis tuossa yläreunassa lukevan escort ja myös scorpio
Lähetetty: 28 Touko 2005 11:46
Kirjoittaja ZyaS
no ton kuvan mukaan ois sama kansi escort/scorpion, tiedä sitten

Lähetetty: 01 Kesä 2005 20:23
Kirjoittaja ojpukki
Onko kansi korjattavavissa jos siinä on halkeama imuventtiilijen välissä? Imuventtiilit on siis samalle sylinterille

Kansi on 16v rs2000. kansi pitää paineet, tehohäviöä ei ole huomattu, seetipinnat on kunnossa ja venttiilit sulkeutuu tasaisesti.
Lähetetty: 06 Kesä 2005 14:28
Kirjoittaja SamiH
No jos se pitää paineet niin älä tee mitään, olen nähnyt yhden RS2K kannen jossa on joka pytyn imupuolella luultavasti samanlaiset "halkeamat" ja ei ole mitään vaikutusta.
Ei oma kansi

Lähetetty: 06 Kesä 2005 15:29
Kirjoittaja K.S.
Eihän siinä ole silloin kun hiushalkeama kahen imuventtiilin välillä, ei siitä pitäisi olla mitään haittaa jos ei vuoda imusarjaan.
Ja on korjattavissa mutta maksaa ihan järkyttömästi.
Lähetetty: 06 Kesä 2005 16:40
Kirjoittaja ZyaS
K.S. kirjoitti:Eihän siinä ole silloin kun hiushalkeama kahen imuventtiilin välillä, ei siitä pitäisi olla mitään haittaa jos ei vuoda imusarjaan.
Ja on korjattavissa mutta maksaa ihan järkyttömästi.
järkyttömästi??
seetirenkaat menee uusiks.
ei toi alumiinin hitsaus hirveen kallista kai ole..
(+seetien asennus/koneistus)
vai taasko huono arvaus?

Lähetetty: 06 Kesä 2005 19:47
Kirjoittaja K.S.
Ite kun koitin viedä sierran 2.0i alukantta hitsattavaksi, olisi hinnaksi tullut jotain 700euroa..
Siihen tietysti vielä päälle normi kansityöt niin ois tullu aika tyyriiks
(Kannen putsaus, ylikoko ohjureiden poraus, parin venttiilin vaihto,jouset,yms)
Ois tullu kannesta arvokkaampi mitä auto on....
Jostain hommaa käytetyn ehjän kannen, pääsee helpommalla..