Sivu 1/1
Automaattilaatikko öljyt / jakopäänketjun kiristys / Perä
Lähetetty: 24 Elo 2007 12:23
Kirjoittaja scorpio-91
Elikkäs on edelleen toi scorpio 2.0 doch autom. ja pitäs vaihtaa laatikko öljyt niin tietäskö kukaan mitä öljyä sinne laatikkoon kannattas laittaa??
Ja kun epäillään että on jakoketju löysällä niin voiko sitä kiristää ja miten??
Lähetetty: 24 Elo 2007 14:27
Kirjoittaja mynok
eikös dohc-koneen ketjulla ole automaattikiristys, eli sitä paljoa säädellä jälkikäteen. jos vaihtaa ketjun pitää vaihtaa myös kiristin samalla. miksi epäilet, että on liian löysällä?
lootan öljyä en muista ulkoa, mutta on se tuolla papereissa ylhäällä kunhan jaksan tonkia esiin..
Lähetetty: 24 Elo 2007 17:24
Kirjoittaja TeRoK
Onks noissa dohceissa ketju jakopäässä vai???
Lähetetty: 24 Elo 2007 18:57
Kirjoittaja henu
TeRoK kirjoitti:Onks noissa dohceissa ketju jakopäässä vai???
On ketjulla
Lähetetty: 24 Elo 2007 19:34
Kirjoittaja scorpio-91
mynok kirjoitti:eikös dohc-koneen ketjulla ole automaattikiristys, eli sitä paljoa säädellä jälkikäteen. jos vaihtaa ketjun pitää vaihtaa myös kiristin samalla. miksi epäilet, että on liian löysällä?
lootan öljyä en muista ulkoa, mutta on se tuolla papereissa ylhäällä kunhan jaksan tonkia esiin..
jepulis, niin minäkin vähän epäilin ettei sitä pahemmin voi kiristää. eikun kaveri vaan epäili kun kuuluu venttiilien luota sellainen "rällätys" mutta ne on varmaan venttiilien nostajat jotka on kuluneet niin sen takia nakuttelee varmaan kone.
Ajattelin vaan sit varmistaa ton ketjun kiristys homman

Lähetetty: 24 Elo 2007 19:55
Kirjoittaja NiceMan
Eikös tomaatissa ole tuon ikäisessä ATF öljyt?
Asialla ratsastaen onko kukaan käyttänyt Fordin laatikossa synteettisiä öljyjä normaalin atf:n sijasta? Toimiiko paremmin, huomaako eroa?
Lähetetty: 24 Elo 2007 21:31
Kirjoittaja NiceMan
Kyllä Mobilin kirja tuntee synteettiset ja ei synteettisen Dexron öljyt joita molempia suosittelee Tuohon cossuni laatikkoon.
Firmassani myydään puolisynteettistä ATF dexron öljyä joka on paljon ohkaisempaa/hölskyvämpää kuin normi ei synteettinen Dexron luokan ATF öljy huoneenlämmössä.
Lähetetty: 24 Elo 2007 21:42
Kirjoittaja NiceMan
Jeps eli löytyy niin synteettisiä kuin ei synteettisiä ATF Dexron III öljyä.
Jätin tahallaan tuon III pois =)
Lähetetty: 24 Elo 2007 22:05
Kirjoittaja NiceMan
Itselläni Th-400 tuon cossun lisäksi ja hyvin pysyy tosin Th-400 tehty täysremppa joku 30Tkm sitten.
Lähetetty: 25 Elo 2007 01:04
Kirjoittaja NiceMan
Oman th-400 perässä on jakolaatikko joten välissä on vain o rengas tiiviste ja hyvin on pysynyt Dektron III sisällä.
Tässä syksyn tai ensikesän aikana on tarkoitus vaihtaa öljyt tuohon käyttiksen laatikkoon kun edellisestä vaihdosta on jo tuo 3-4 vuotta...
Tässä vain mietin miten tuo laatikko toimisi noilla puolisynteettisellä tai täyssynteettisellä Dektron III öljyllä...
Ohjaustehostin on ainakin kevyt myös talvella tuolla puolisynteettisellä kun tavallisella se oli jäykähkö pakkasaamuna ennen kuin lämpeni.
Se on totta, suodattimessa on turha säästää kun on niin pieni menoerä.
Lähetetty: 26 Elo 2007 19:30
Kirjoittaja scorpio-91
Niin ja mitähän öljyä perään kannattaisi laittaa??
Lähetetty: 27 Elo 2007 16:22
Kirjoittaja scorpio-91
Jaahas.. No nyt on vähän tyhmä olo mutta kun rupesin vaihtamaan noita autom.latikko öljyjä nii en löytänyt mitään proppua tai mitään mistä ne vanhat laskettisi pois ja miten sinne sit lisätään uudet??
Vai onkohan ne sit imemällä vaihdettava??
Lähetetty: 27 Elo 2007 20:37
Kirjoittaja NiceMan
Auto ylös, öljypohja pois laatikosta, samalla tulee öljyt ulos.
Vaihda suodatin.
Pohja takasin ja öljyt mittatikku putken kautta.