Focus STW 1.8 -00 murheita
Lähetetty: 24 Elo 2007 10:34
Otin vaihdossa kyseisen auton tällä viikolla ja vaihtaja onnistui näköjään kusettamaan aika huolella. Ensinnäkin autossa oli vain yksi avain jossa ei kauko-ohjain toiminut, vaihdatin patterin ja tämän sivuston ohjeiden mukaan sain koodattua kauko-ohjauksen. Kiitos siitä! Suutarista kysyin toista ilman kauko-ohjausta, 108 euroa, myyjä sanoi alle 50 €.
Autossa ilmeisesti vetari oikealta edestä paskana, pitää melua yli 80kmh, pitääkö vaihtaa nivel vai akseli vai molemmat. Riippuu varmaan siitä kumpi paskana, mutta onko yleistä kaava? Ja paljon maksaa about? Auto on ajettu 160tkm, täydellinen huoltokirja löytyy kyllä, suurin osa jopa merkkiliikkeessä.
Toiseksi myyjä ei ollut varma jakopäänhihnan vaihdosta, "luultavasti se on tehty". Seuraavana aamuna lähetti kuitenkin "kohteliaasti" tekstiviestin että " ei ole vaihdettu hihnaa, vaihto 160tkm" auto oli myyntihetkellä ajettu tosiaan 159 250km", ...kele. Ihmeellista on että edellinen hulto tehty 158tkm kohdalla, eikä hihnaa ilmeisesti ole silloin vaihdettu??
Sitten vielä viimeisenä bonuksena autossa on käyntihäiriö. Aivan kuin vakionopeudensäädin, kierrokset ei laske yleensä (saatta jopa meno kiihtyä hieman) vaikka nostaa jalan kaasulta. Kylmänä starttauksen jälkeen kun ajaa, 20metriä ja painaa kytkimen pohjaan kierrokset nousevat 3-4000 rpm/min. Olenkin lueskellut tältä palstalta mahdollisia syitä. Mutta kysyisinkin arviota näille huoltotoimille, jossain nyrkkipajalla Helsingin seudulla, jotta voin alkaa kysellä myyjän intoa maksaa osaa kuluista kun ei kertonut kaupantekohetkellä "ihan kaikkea".
Ensimmäinen ajoneuvo jonka olen suomesta ostanut 2000-luvulla ja aivan susi. 2000-luvulla 4 ajoneuvoa saksasta ja 1 belgiasta, yhdessäkään ei ollut mitään vikaa! HEJJAA Suomi-autot!
Autossa ilmeisesti vetari oikealta edestä paskana, pitää melua yli 80kmh, pitääkö vaihtaa nivel vai akseli vai molemmat. Riippuu varmaan siitä kumpi paskana, mutta onko yleistä kaava? Ja paljon maksaa about? Auto on ajettu 160tkm, täydellinen huoltokirja löytyy kyllä, suurin osa jopa merkkiliikkeessä.
Toiseksi myyjä ei ollut varma jakopäänhihnan vaihdosta, "luultavasti se on tehty". Seuraavana aamuna lähetti kuitenkin "kohteliaasti" tekstiviestin että " ei ole vaihdettu hihnaa, vaihto 160tkm" auto oli myyntihetkellä ajettu tosiaan 159 250km", ...kele. Ihmeellista on että edellinen hulto tehty 158tkm kohdalla, eikä hihnaa ilmeisesti ole silloin vaihdettu??
Sitten vielä viimeisenä bonuksena autossa on käyntihäiriö. Aivan kuin vakionopeudensäädin, kierrokset ei laske yleensä (saatta jopa meno kiihtyä hieman) vaikka nostaa jalan kaasulta. Kylmänä starttauksen jälkeen kun ajaa, 20metriä ja painaa kytkimen pohjaan kierrokset nousevat 3-4000 rpm/min. Olenkin lueskellut tältä palstalta mahdollisia syitä. Mutta kysyisinkin arviota näille huoltotoimille, jossain nyrkkipajalla Helsingin seudulla, jotta voin alkaa kysellä myyjän intoa maksaa osaa kuluista kun ei kertonut kaupantekohetkellä "ihan kaikkea".
Ensimmäinen ajoneuvo jonka olen suomesta ostanut 2000-luvulla ja aivan susi. 2000-luvulla 4 ajoneuvoa saksasta ja 1 belgiasta, yhdessäkään ei ollut mitään vikaa! HEJJAA Suomi-autot!