1.4 CVH käynnistyy huonosti lämpimänä
1.4 CVH käynnistyy huonosti lämpimänä
Mikäköhän tuossa Orionissa mahtaisi olla vialla, kylmänä (lue: yli tunti käyttämättömänä) moottori käynnistyy hyvin, mutta jos sammutat auton vaikkapa hakeaksesi jotain kioskilta, ja tulet takaisin starttaamaan saa yrittää parikin kertaa kunnes starttaa. Starttimoottori pyörii kyllä, mutta kun ei moottori hörähdä tulille.
Tulpat ja tulpanjohdot tulee itsellä ensimmäisenä mieleen?
Tulpat ja tulpanjohdot tulee itsellä ensimmäisenä mieleen?
Ford Escort 1.4 CL 5D -87
Mulla on ollut aiemmin -88 escort jossa ei vastaavaa vikaa ollut, eikä myöskään avokin -89 orionissa.lapazu kirjoitti:Kommentoin ihan lähiaikoina toisessa ketjussa samaa aihetta.
Ensinnäkin, se on Ford. Sitä pitää sahata lämpimänä että käynnistyy. Muutaman kaasarifoordin jälkeen pidän tuota jo ominaisuutena.
Toiseksi, älä anna sen häiritä ajonautintoasi.
Ford Escort 1.4 CL 5D -87
Sillon kun tää triidi alko, mulle tuli ja mielee ekana et toho ei maailma kaadu jos kuitenkin pelaa muuten ihan hyvin jotta antaa olla vaan. Mut jos se nyt on pakko saada samaan kuntoon kuin 20 vuotta sitte nii ei muuta ku osia vaihtoon.
Halvimmat hommat ensin. Tulpat, piuhat, kansi, pyörijä ja pensan suodatin (jos on). Tarkastellaan kaikki letkusysteemit konehuoneesta - erityisest jarrutehostimen ja sen letkun tiiviys. Niissä pienissä alipaineletkuissa on myös niitä pyöreitä tötteröitä joiden toimivuus pitää ja tarkastaa. En tiedä miten se tapahtuu, uusien vaihto olisi ainakin varma vaihtoehto. Kaasarin ja imusarjan sekä imusarjan ja kannen välinen tiivistys tarkastetaan = vaihdetaan tiivisteet.
Sitten voidaan purkaa kaasari ja puhdistaa se vaikkei mitään likaa näykkään missään. Automaattiryyppy-yksikkö (jos on) kannattaa vaihtaa, väsyneen sellaisen säätäminen on vähän niin ja näin tuloksen kannalta. Sen jälkeen voitaisi vaihtaa vaikka sytyspuola ja sytytyksen ohjainyksikkö.
Jos ei vieläkään pelaa niin vaihdetaan kaasari (uuteen, ainoa varma vaihtoehto) ja jos ei auta niin ehkä vielä virranjajakin. Jos homma ei vieläkään pelaa, tehdään kansiremontti (vanhojen venttiilien uudelleen hiominen riittänee, kannen oikaisu suotavaa) ja alakertaan vaihdetään vähintään männänrenkaat.
vastuuta en ota mutta väittäsin että tota listaa seuraamalla saadaan käynnistyvyys taas uuden veroiseksi.
Halvimmat hommat ensin. Tulpat, piuhat, kansi, pyörijä ja pensan suodatin (jos on). Tarkastellaan kaikki letkusysteemit konehuoneesta - erityisest jarrutehostimen ja sen letkun tiiviys. Niissä pienissä alipaineletkuissa on myös niitä pyöreitä tötteröitä joiden toimivuus pitää ja tarkastaa. En tiedä miten se tapahtuu, uusien vaihto olisi ainakin varma vaihtoehto. Kaasarin ja imusarjan sekä imusarjan ja kannen välinen tiivistys tarkastetaan = vaihdetaan tiivisteet.
Sitten voidaan purkaa kaasari ja puhdistaa se vaikkei mitään likaa näykkään missään. Automaattiryyppy-yksikkö (jos on) kannattaa vaihtaa, väsyneen sellaisen säätäminen on vähän niin ja näin tuloksen kannalta. Sen jälkeen voitaisi vaihtaa vaikka sytyspuola ja sytytyksen ohjainyksikkö.
Jos ei vieläkään pelaa niin vaihdetaan kaasari (uuteen, ainoa varma vaihtoehto) ja jos ei auta niin ehkä vielä virranjajakin. Jos homma ei vieläkään pelaa, tehdään kansiremontti (vanhojen venttiilien uudelleen hiominen riittänee, kannen oikaisu suotavaa) ja alakertaan vaihdetään vähintään männänrenkaat.
vastuuta en ota mutta väittäsin että tota listaa seuraamalla saadaan käynnistyvyys taas uuden veroiseksi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
mun -86 mallin 1.6 oli ihan samanlainen,kylmänä käynnisty kuin palmun alta, mut kun lämpimänä sammutit niin johan alkoi sahaaminen, vaihtelin kannet ja pyörijät ja johdot ja tulpat ja sama jatkui...sit ostin kerran ton sytytyksen ohjausyksikön joka on siinä virranjakajan kylessä se musta pikku boxi(hinta jotain 20 euroo motonetis) ja jo alkoi ainakin tämä yksilö käynnistymään...tiedä sitten oliko kaikki kiinni herrasta mut nyt on ainakin käynnistynyt..