v6 kierrokset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
v624ghia

v6 kierrokset

Viesti Kirjoittaja v624ghia »

Turatekki v6 -95 tekee semmosta et kylmänä lähtee normaalisti käymään ja toimii hyvin mut ku lämpiää niin kierrokset jää korkealle. 1500-3000 ja pysyvät siellä hetken ja putoovat sitten hitaasti alas. Käyntiin ei sitten lähde millään, mutta kun on huilannu 10-15 min niin sit lähtee. Tyhjäkäynnillä ollessa lämpimänä kierrokset nousee itsekseen ja taas laskee.
Mistähän sitä löytäs lääkkeen tähän sairauteen kun en viittis alkaa järjestäen vaihtaa kaikkia mahdollisia.
Kertokaa jos teillä olis jotain mistä vois alkaa.
Olen jo vaihtanu sen jonkun tyhjäkäynti mötikän sinne rintapellin puolelle 70e.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mahtaisko imuilman lämpötila-anturi tehä tommosta.
Yleensäki kaikki anturit kannattaa testailla ja mah. puhdistaa ennen vaihtamista. Ton tyhjäkäynti venttiilinkin olis todennäkösesti saanu putsattua. Ellei sitte tosiaa ollut paskana.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Pakokaasujen takaisin kierrätys sotkee tyhjäkäynti venttiilin ja rupeaa toimimaan miten sattuu.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En kyllä ole turatekkiä koskaan rassannut, mutta "klassisia" konsteja voisit kokeilla, eli kokeile irroittaa ykskerrallaan läpötila-antureiden, MAFin, tehostajan, EGR:n, lisäilmasysteemin jne. johtoliitokset, jos vaikka vika löytys! :D Myös nokan ja kammen asentoanturi voi oireilla, ehkä myös motin kierrosluvun. :shock: Voihan olla, ettei nuita kaikkia turatekistä löydy, kun en viitsinyt tarkistaa! :oops:
Vastaa Viestiin