Sivu 1/1
Mondeo -00 V6 latausvalo syttyy kiihdyttäessä?
Lähetetty: 18 Elo 2007 17:42
Kirjoittaja jonezy
Eli mistähän tämä mahtaa johtua, kun kiihdyttää V6:lla vähän reilummin ja kierrokset kiipeää sinne 4800-5200 kieppeille syttyy latausvalo?
Lähetetty: 19 Elo 2007 20:59
Kirjoittaja hoopee
Laturista hiilet loppu. Itellä jätätti tienpäälle...ajettu vain 135 tkm.
samoin liukurenkaat on aika heikkona. Pitäs tuo vanha laturi kunnostaa. pikku vian takia tuli melko kallis remontti (motorcraftin laturi ja autopalvelu toi + tien päällä ei vaihto onnistunu...kotona ton ois itekki vaihtanu. Tartee vaan pitkästi jatkovarsia räikkään että yltää/mahtuu laturin irrottaan.

Lähetetty: 20 Elo 2007 09:56
Kirjoittaja jonezy
hoopee kirjoitti:Laturista hiilet loppu. Itellä jätätti tienpäälle...ajettu vain 135 tkm.
samoin liukurenkaat on aika heikkona. Pitäs tuo vanha laturi kunnostaa. pikku vian takia tuli melko kallis remontti (motorcraftin laturi ja autopalvelu toi + tien päällä ei vaihto onnistunu...kotona ton ois itekki vaihtanu. Tartee vaan pitkästi jatkovarsia räikkään että yltää/mahtuu laturin irrottaan.

Pitää katsoa laturi.
Tosiaan mulla on vain 106000 ajettu, niin en ensimmäiseksi ajatellut, että laturi ois loppu...
Lähetetty: 20 Elo 2007 12:16
Kirjoittaja hoopee
No ei kyllä käyny itelläkään mielessä. Laturiin pitäs uus hiilisilta ja liukurenkaatkin löytyä ainakin tarvikkeen. Vois löytyä jopa boschin osia.
Pitäs ottaa hilut joku päivä irti laturista.
Vois kyllä paikallisella autosähkökorjaamolla käydä tiedustelemassa. Itellä kuitenkin ainakin vaihtolaitteen verran tahaa tuossa rungossa kiinni

Jotain räjäytyskuviakin laturista löytyy kotikoneelta.
V6:n laturi taitaa olla fordin 3G-sukupolvea...tuon perusteella löytyy tietoa netistä vaikka kuinka...ja osia myös vaikka ebaystä
Lähetetty: 09 Loka 2007 14:33
Kirjoittaja mauno
Mulla sama vika, lisäksi valot himmenee. Latausjännite 5000 kierroksilla vain about 12V.
Auto on mulle uusi joten ei oo kokemusta Fordin remonteista. Hihnan kuitenki jo vaihdoin kun oli aika heikossa kunnossa.
Entinen omistaja on ilmeisesti ajellut aika sievästi, joten tuo vika on saattanut olla jo pitkään. Kuinkas pitkään hoopee ehti ajaa ennen lopullista hajoamista?
Autolla kuitenki ajettu jo yli 250 000, kannattaakohan alkaa hiiliä ym. vaihtamaan, alkaa varmaan itse laturikin olla jo tiensä päässä. (on ilmeisesti alkuperäinen)
Lähetetty: 09 Loka 2007 22:13
Kirjoittaja hoopee
Otappa laturi irti ja raportoi sitten hiilien ja liukurenkaiden kunto. Uskosin vian olevan siellä. Itellä alkuperänen laturi eteisessä ootelemassa motivaatiota. Jos siihen uudet hiilet ja liukurenkaan laittas. kilometrejä laturi nähny sen 135 tkm ja ihan finaalissa!
Lähetetty: 26 Loka 2007 21:00
Kirjoittaja jonezy
Nyt laitettiin koko laturi vaihtoon, ei jaksa pelleillä enää.
Hirveän hintaisia ovat; halvin 275€ ja kallein 350€...
Lähetetty: 26 Loka 2007 21:39
Kirjoittaja mauno
Nyt pitäs alkaa laturia vaihtamaan, ei ole työkiireiltä aikaisemmin ehtinyt.
Mikä se olis paras (helpoin) keino saada laturi pois. On se vaan aika hankalassa paikassa. Eikä oo edes nosturia.
Uuden laturin jo ostin, hinta 190 euroa.
Laturi on kuulemma jo kertaalleen vaihdettu, voiskohan vika olla jossain muualla?
Lähetetty: 28 Loka 2007 13:55
Kirjoittaja mauno
Nyt vois joku viisaampi opastaa!
Kokeilin irrottaa laturin, eihän se onnistu mitenkään. On hiukan ahdas paikka. Varmaan olis paljon helpompi jos pääsis nosturille?
Työkaluja ja jatkovarsia ym. kyllä löytyy.
Pitääkö eka irrottaa vetoakseli/pakoputki yms. jotta se onnistuu? Alakauttahan se kuitenkin vissiin lähtee koska yläkautta ei sovi tekemään mitään.
Haynesin oppaassa ei ollut oikein ohjeita, ne oli vaan tyyliin "irroita laturin kiinnitysruuvit". Eihän tosta oo mitään apua!
Äkkipäätään näytti niin hankalalta että saattas käyttää jossakin korjaamolla.
Kuinkahan paljon tuommonen homma maksais? Menee ammattimieheltäkin varmaan pari tuntia?
Lähetetty: 28 Loka 2007 18:09
Kirjoittaja hoopee
Laturin irrotus nosturilla ehkä 10 minuuttia
Pitkän pitkällä jatkolla saa pultit irti jostain pakosarjan paikkeilta. Voi olla aika vaikeeta ilman nosturia. Tai pelkkä monttukin auttaa jo paljon.
Ja sitten se irti saatu laturi mahtuu pois kun ottaa sen sisälokasuojan alemman osan pois tieltä.
Ei pakoputken eikä vetareiden irrotusta.
Ja laturin remmistä sen verran jos ei meinaa uutta vaihtaa niin ei tartte ottaa ku laturin hinhnapyörältä pois. Se kiristin on nimittäin ahtaassa paikassa että tarttis speciaaliavaimen sen vääntämiseen. Toinen ratkaisu on vetää remmistä kiristin löysällä ja laittaa vaikka joku raudan palanen niiden kynsien väliin että kiristin jää "löysälle".
Lähetetty: 28 Loka 2007 20:01
Kirjoittaja Larsanjus
Ennenkun rupeatte kauhesti purkamaan, lukekaa TIS:istä ominaisuuksia kohdasta lataussäätimen turvatoiminto. Kierrokset 5200 kohilla katkasee latauksen ettei säädin saa tolkuttomasti liikaa sähköä.
Kyseessä siis ominaisuus, ei vika.
Lähetetty: 28 Loka 2007 21:28
Kirjoittaja mauno
Larsanjus kirjoitti:Ennenkun rupeatte kauhesti purkamaan, lukekaa TIS:istä ominaisuuksia kohdasta lataussäätimen turvatoiminto. Kierrokset 5200 kohilla katkasee latauksen ettei säädin saa tolkuttomasti liikaa sähköä.
Kyseessä siis ominaisuus, ei vika.
Mutta kuuluuko asiaan että latauksen merkkivalo syttyy? Oon aina luullut että merkkivalo ei sais koskaan syttyä ajon aikana?
Lähetetty: 28 Loka 2007 21:35
Kirjoittaja Aaltonen
Ei merkkivalon kuulu syttyä koskaan.. se on juurikin sitä varten että kertoo jostain häiriöstä...ei ominaisuudesta

Lähetetty: 28 Loka 2007 22:46
Kirjoittaja Larsanjus
Eikös se latausvalo syty kun latausjännite tippuu? Jos laturilta tuleva jännite katkastaan niin latausjännite sillon syttyy?
Latausvalokytkentä on senverran yksinkertainen ettei sillä ole hajuakaan mikä jännitteenputoamisen aiheuttaa.
Lähetetty: 06 Marras 2007 14:22
Kirjoittaja mauno
Laturi on nyt vaihdettu ja vika korjaantui.
Käytin sitten korjaamolla, vaihtoon meni yli 2 tuntia ja vaati semmosia nivel- ym. hylsyjä että olis varmaan itsellä jäänyt vaihtamatta.
Ylimmäinen kiinnityspultti on tosi pahassa paikassa.
Huomasin samalla että sille laturille vois rakentaa paremman suojan,
oli aika likainen. Sopivasti renkaasta pääse lika sinne.
Sekin varmaan parantas laturin kestävyyttä, jos se ei tuon pitempään kestä.