Mondeo käy lujaa ,uusittu tarina
Lähetetty: 18 Elo 2007 12:56
Elikkäs starttaus-> kierrokset 1500,kun lämpiää niin 2000.
Ja mitä enemmän laittaa kaasua ja päästää tyhjäkäynnille sitä enemmän tyhjäkäynti on, jos huudattaa tappiin asti (6000-7000rpm) ja päästää kaasun niin tyhjäkäynti noin 3100.
Selvitetyt asiat:
-Ei imuvuotoja koska kone sammuu kun lyö kämmenen läppäkotelon päälle.
-Ei ole myöskään vikatilassa, koska kun joutokäyntiventtiilistä ottaa piuhan irti,niin ei mitään vaikusta.
-Kaikki anturit testattu,myös johdot, ei vikaa. Paitsi kampiakselin asentotun,silloinhan auto ei edes käynnistyisi.
-Käynti rauhoittuu normaaliksi kun mafin johdon ottaa irti, käy kuitenkin hakevasti. Eli kierrokset hyppii 800-1000.
-Vika ei ole kaasuvaijerissa
-MAF langat puhtaat, liitin OK.
Voiko vika olla lambdassa tai suutinrungossa kiinni olevassa paineentasaajassa joka pitää kirjan mukaan paineen tasaisena suhteessa imusarjan paineeseen. EN KEKSI ITSE ENEMPÄÄ KOHTEITA!
Ja mitä enemmän laittaa kaasua ja päästää tyhjäkäynnille sitä enemmän tyhjäkäynti on, jos huudattaa tappiin asti (6000-7000rpm) ja päästää kaasun niin tyhjäkäynti noin 3100.
Selvitetyt asiat:
-Ei imuvuotoja koska kone sammuu kun lyö kämmenen läppäkotelon päälle.
-Ei ole myöskään vikatilassa, koska kun joutokäyntiventtiilistä ottaa piuhan irti,niin ei mitään vaikusta.
-Kaikki anturit testattu,myös johdot, ei vikaa. Paitsi kampiakselin asentotun,silloinhan auto ei edes käynnistyisi.
-Käynti rauhoittuu normaaliksi kun mafin johdon ottaa irti, käy kuitenkin hakevasti. Eli kierrokset hyppii 800-1000.
-Vika ei ole kaasuvaijerissa
-MAF langat puhtaat, liitin OK.
Voiko vika olla lambdassa tai suutinrungossa kiinni olevassa paineentasaajassa joka pitää kirjan mukaan paineen tasaisena suhteessa imusarjan paineeseen. EN KEKSI ITSE ENEMPÄÄ KOHTEITA!