Sivu 1/1
ford sierra 1,6 28/30DFTH alipaine/sähkökaasutin ongelma.
Lähetetty: 26 Touko 2005 15:38
Kirjoittaja woozy83
MIstä vuotaa/on tukossa kun esim virranjakajalle ei tule alipainetta ollenkaan? Eli ennakot eivät säädy.
Pitäsi pikaisesti selvittää.
Kaikki letkut ovat niille kuuluvilla paikoillaan.
Onko jotain ainetta, jolla sais nuo vuodot näkyviin?
Esim saumakohtiin laitettaessa?
Vai olisiko viisainta vaan pistää jokainen letku ja tiiviste uusiksi?
Auttakaa kun nöösi ei tiiä

Lähetetty: 26 Touko 2005 16:12
Kirjoittaja ZyaS
oisko jakajasta alipainekalvo rikki?
Lähetetty: 26 Touko 2005 17:02
Kirjoittaja woozy83
Jakajalle EI EDES tule alipainetta. Eli letku imusarjalta jakajalle EI IME vaikka laittais tallan pohjaan. Eikä 2:s-kurkkukaan aukea kokonaan.
Eli alipaineet karkaavat jonnekkin tai ko. letku on tukossa.
Onko jotain kohtaa minkä vuoksi tuo tyypillisesti pissii?
Lähetetty: 26 Touko 2005 21:33
Kirjoittaja HELLbound
no vaiha se letku sitten.....pitää alipaineet tulla sen letkun päähän jos kone muuten toimii...tai edes avaa se vanha tukoksesta, koska tossa tapauksessa ei varmasti ole muusta kyse kuin tukoksesta!!!!
Lähetetty: 26 Touko 2005 21:40
Kirjoittaja Teemu.R
woozy83 kirjoitti:Jakajalle EI EDES tule alipainetta. Eli letku imusarjalta jakajalle EI IME vaikka laittais tallan pohjaan.
No höh.. Eihän alipaine IMUSARJASSA pidä noustakaan kaasua painettaessa.

Onko sulla nyt oikeassa paikassa se alipaineletku?

Lähetetty: 27 Touko 2005 01:01
Kirjoittaja woozy83
No höh.. Eihän alipaine IMUSARJASSA pidä noustakaan kaasua painettaessa.
Ei ehkä turboissa?
Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...
En ole niitä letkuja siirrellyt ja auto toimi moitteetta vielä kk sitten. Nyt laiska kun @#%!
Lukekaa uudestaan(vielä kerran

):
Jakajalle menevä letku EI ime niinkuin sen käsittääkseni pitäisi (kierroksia lisää ---> alip. lisää---> ennakkoo aikasemmalle)
Eikä myöskään alip. säätöinen 2.s kurkku avaudu täyd kaasulla kuin 1/3
Lähetetty: 27 Touko 2005 01:06
Kirjoittaja woozy83
HELLbound kirjoitti:no vaiha se letku sitten.....pitää alipaineet tulla sen letkun päähän jos kone muuten toimii...tai edes avaa se vanha tukoksesta, koska tossa tapauksessa ei varmasti ole muusta kyse kuin tukoksesta!!!!
Joo ainakin jarrutehostin toistaiseksi on toiminut.
Joo pitää raapia kaikki irki ja kattoo jotta vuotaako/onko tukossa.
Mikä virka on muuten sillä halkaisijaltaan 2 cm pänikässä, joka on kahden alip. letkun välillä? jonkinlainen takaiskuventtiili?
Oh boy... mä en jaksa venata sitä hetkee kun heitän noi kilkkeet naapurin pihalle ja ruuvaan EFI:n kiinni (ja yleismittarin ja kaavion konepeltiin

) .
Lähetetty: 27 Touko 2005 19:46
Kirjoittaja Teemu.R
woozy83 kirjoitti:
Ei ehkä turboissa?
Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...
Kannattaisko ittellä miettiä?

Miten se käy alipaineelle, kun kaasarin läpät on kiinni?.. Entäs sitten kun läpät on auki?
Ja aivan samalla tavalla turboautoissakin on alipaine imusarjassa kaasuläpän ja moottorin välillä läpän ollessa kiinni.
Suihkuttele vaikka jotaki jarruspraytä tms. sinne mahdollisiin imuvuotopaikkoihin niin nostaa kierroksia jos vuoto löytyy.
Lähetetty: 27 Touko 2005 23:30
Kirjoittaja Herkko
Niin se on,alipaine imusarjassa
romahtaa kun kaasuläpät aukeaa.
Tyhjäkäynnillä kaasuläpän alapuolella
oleva alipaine on suurin.
Lähetetty: 28 Touko 2005 05:52
Kirjoittaja woozy83
Herkko kirjoitti:Niin se on,alipaine imusarjassa
romahtaa kun kaasuläpät aukeaa.
Tyhjäkäynnillä kaasuläpän alapuolella
oleva alipaine on suurin.
Ahaa!
Looginen päättelykykyni ei riittänytkään. Pahoittelut.
Siis sen ei ole tarkoituskaan imeä, muutakuin alakierroksilla? Eli vetää myöhäselle kun moottorijarruttaa? Siksi pauke?
Mites tuo 2:s kurkun aukeaminen? Mihin perustuu?
Lähetetty: 28 Touko 2005 13:22
Kirjoittaja Herkko
En täsä paukkeista tiiä,itelä ei ainakaan
pauku moottorijarrutuksesa.
Mutta se kaasarin toinen kurkku aukeaa taas
sitte sillä alipaineella.
On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Lähetetty: 28 Touko 2005 15:46
Kirjoittaja woozy83
Herkko kirjoitti:On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Niinköhän mä justa sanoin että on alip. toiminen tuo gasari.
Lähetetty: 28 Touko 2005 15:47
Kirjoittaja Eemeli
Herkko kirjoitti:En täsä paukkeista tiiä,itelä ei ainakaan
pauku moottorijarrutuksesa.
Mutta se kaasarin toinen kurkku aukeaa taas
sitte sillä alipaineella.
On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Eli Alipaineella toimiva 2kurkkunen = yks kurkkuinen. Vähän kyseenalaista et aukeeko se toinen aina täyskaasullakaan.
Täys mekaaninen 2 kurkkuinen = pomminvarma.
Lähetetty: 28 Touko 2005 20:58
Kirjoittaja Herkko
Empä oo ite törmänny moiseen,että toiset
läpät ei aukeais,sen kyllä huomaa esim.matkanopeudessa
kun about,110 paikkeilla tuntuu selvä vedon nousu.
Toki voihan sen ratakiskon pätkänkin
saada epäkuntoon jos haluaa

Lähetetty: 28 Touko 2005 21:14
Kirjoittaja woozy83
Herkko kirjoitti:Empä oo ite törmänny moiseen,että toiset
läpät ei aukeais,sen kyllä huomaa esim.matkanopeudessa
kun about,110 paikkeilla tuntuu selvä vedon nousu.
Toki voihan sen ratakiskon pätkänkin
saada epäkuntoon jos haluaa

Aukeehan ne täyskaasulla 1/3 eli 30-astetta
Lähetetty: 30 Touko 2005 01:26
Kirjoittaja ZyaS
woozy83 kirjoitti:
Aukeehan ne täyskaasulla 1/3 eli 30-astetta
PilkNusNus
itseasiassa jos aukee 1/3 niin se on
33,333333333333333333333333333333-astetta

Lähetetty: 30 Touko 2005 01:48
Kirjoittaja woozy83
"kiitos" täsmennyksestä.
Mutta en saa itse millään laskettua samaa 1/3*90-astetta=33,33333...
Milläs helvetillä sä ton integroit? vai aukeeko sun läpät 100-astetta?

Lähetetty: 30 Touko 2005 20:50
Kirjoittaja ZyaS
woozy83 kirjoitti:"kiitos" täsmennyksestä.
Mutta en saa itse millään laskettua samaa 1/3*90-astetta=33,33333...
Milläs helvetillä sä ton integroit? vai aukeeko sun läpät 100-astetta?

juu aukee ne
tajusin tänään kanssa mokani mutta ei voi enää mitään
muistetaan seuraavalla kerralla
