Sivu 1/1
Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.
Lähetetty: 14 Elo 2007 19:54
Kirjoittaja Diyer
Tervehdys,valitettavasti en kiireiden vuoksi ehdi selaamaan perinpohjaisesti lävitse aiheesta jo käytyjä keskusteluja joten pitää avata osin senkin vuoksi uusi Topicci.
ELi,sierrasta (1,6 OHC) pimeni kolmos sylinteri venttiili-vian johdosta.
Lääkkeenä olisi uusi kansi tai vaihtokone.
Kuten varmaan kaikki 1,6 kaasari sierralla ajaneet tietää ettei kone ole mikään voimanpesä mieleen tuli isomman koneen hankinta.
Mutta:
Käykö tuohon ilman isoja muutoksia tilalle 1,8 kone tai peräti 2,0 ?
2,0 olisi mieleisempi vaihtoehto (hiukan tehokkaampi).
Mutta miten se istuu paikalleen?
Mitä muita osia pitäisi (pakko) vaihtaa isomman koneen vaihdon myötä,vai onko sellaisia edes?
Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki

)
Jos ei heti "pikku vastoinkäymisten" takia merkkiä vaihtaisi vaan tuolla autolla vielä jonkin aikaa saisi ajeltua.Ja talvellahan takaveto on varsin hauska auto,tai oikeastaan aina... 8)
Onko tiedossanne hyviä nettisivuja jossa olisi vaihtokoneita tarjolla?
Lähetetty: 14 Elo 2007 20:30
Kirjoittaja markkul
Jos en nyt ihan P:tä puhu, on 1,6 OHC lohko perjaatteessa ihan sama kuin 2.0:kin, koska kannetkin ovat vaihtokelpoiset.
Eli heittämällä pitäisi mennä.
Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää. Vai muistelenkohan nyt noita V6 koneen juttuja, joihin sopisi Cossun vauhtipyörä...
Älä nyt ihmeessä autoa vaihda! Jos tilalle olisi tulossa joku toinen malli samalta merkiltä, niin sitten voisi merkin vaihtoa jo harkita, mutta Sierrahan on paras auto ikinä! Meikä ajaa ainakin maailman tappiin Sierralla.

Lähetetty: 14 Elo 2007 21:01
Kirjoittaja sierra1988
Lähetetty: 14 Elo 2007 21:19
Kirjoittaja Bootsi
Ota jostain 2.0 sierrasta kone+vauhtipyörä+kytkin+pätkä pakoputkea.
ja heitä 1.6sen tilalle.

Lähetetty: 15 Elo 2007 11:45
Kirjoittaja Diyer
" "Vauhtipyörissä on muistaakseni eroa, kuten sitten myöskytkimessä. Ja olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi, ellei vaihda sitten vauhtipyörää."
No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
Lähetetty: 15 Elo 2007 13:20
Kirjoittaja jaska74
Diyer kirjoitti:
No miten helposti (pakolliset muutokset?) sitten 1,8 koneen saa vaihdettua 1,6 tilalle?
eikös se mene sinne ihan suoraan, jos en ihan väärin muista.
mutta lisätehon toivossa sitä on sinne turha ajatella, ei se sen ripeämpi kone ole
Lähetetty: 15 Elo 2007 15:38
Kirjoittaja Diyer
Joo,ei varmaan paljoa ripeämpi ole...
Mutta kunhan alkajaisiksi liikkeelle sais.
Lähetetty: 15 Elo 2007 18:07
Kirjoittaja Bootsi
Diyer kirjoitti:olisko ollut vielä sitten kytkinakselissa. Eli toisin sanoen, 1,6 koneen laatikko ei kävisi 2.0:n jatkoksi
Ei.. Mutta..
Jos sulla on paikoillaan type-9 (5- vaihteinen) niin 2.0:lan kytkin käy suoraan.. Kakslitrasen kytkinlevy on halkaisijaltaan isompi kuin 1.6:sen
Lähetetty: 15 Elo 2007 19:31
Kirjoittaja Diyer
No niin,kiitos tähän astisesta,paljon on taas selvinnyt!
Mutta nyt kun olis ollut yksi vaihtokone,2.0 niin selvisikin ettei siinä ole enää kaasaria (myyty jo).
En tiedä onko tämä ihan idiootti kysymys kaasari velhojen mielestä,mutta miten nuo kaasarit sopii keskenään?
Jos olis tarjolla tosiaan 2.0 Ohc kone niin minkä kokoinen kone voisi toimia elimenluovuttajana? Käykö tuohon vain ja ainoastaan samankokoisen koneen kaasari.
Itelläni on tuossa hajonneessa yks,kutosessa kaks kurkkuinen weber joutilaana. 8)
Lähetetty: 15 Elo 2007 19:44
Kirjoittaja sierra1988
Minulla ainakin 1.6 ja 2.0 oli samankokoinen se 2kurkkunen weberi ja sopii siis kai ihan molempiin.
Lähetetty: 15 Elo 2007 22:37
Kirjoittaja henu
Itelläkii oli joskus 2.0 ohc:ssä 1.6 ohc:een kaasari ja pelas niinku pitää.
Lähetetty: 15 Elo 2007 22:59
Kirjoittaja kimmok
Laita vain suoraan se 2L mylly sinne ja sitten jos ei ole valmiina niin hanki hyväkuntoinen weber dgv 32/36 niin saat hetkeksi tehon tuntua kunnes siihen totut.
Voi niissä 1.6:kin olla niitä iso boorisia 4-vaihteisia jollonka 2L heittäminen tilaansa ei ole ongelma, mutta hiukan harvemmin.
Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee...
Lähetetty: 16 Elo 2007 07:15
Kirjoittaja Diyer
"Multa saa sitten ostella 4-v ison tai sitten uudemman 5-v mt75 loodan jos paha paikka tulee.."
Joo,pietään mielessä!

Re: Sierraan uudempi ja suurempi moottori hajonneen tilalle.
Lähetetty: 16 Elo 2007 16:57
Kirjoittaja Bootsi
Diyer kirjoitti:
Vaihdelaatikko on viisi portainen (plus pakki

)
Pidä toi, jos se toimii.
Lähetetty: 17 Elo 2007 08:24
Kirjoittaja Diyer
Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle.

Lähetetty: 17 Elo 2007 09:30
Kirjoittaja tursas
Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Tässä Sierran korjausoppaassa(-82--93) sanotaan, että kaikissa kaasareissa(VV-Pierburg-Weber) on automaattiryyppy. Elikkä, joku on kypsyny sen toimintaan ja muuttanu sen käsiryypyksi.

Lähetetty: 17 Elo 2007 20:51
Kirjoittaja Diyer
Aivan!
Nyt kun yritän valokuvamuistia harjoittaa niin sehän oli vähän modatun näköinen kapistus jousineen kaikkineen.

Lähetetty: 17 Elo 2007 21:05
Kirjoittaja jaska74
niitä muutossarjoja myytiin varaosaliikkeissä, ja kävivät ihan suoraan paikalleen, mutta empä ole enää vuosiin nähny niitä kaupoissa
Lähetetty: 19 Elo 2007 01:04
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
Diyer kirjoitti:Jees box.
Miten muuten,milloin 2,0 OHC sierrassa oli käsiryyppy,ja milloin automaattinen? siis vuosina. Vai onko isommassa koneessa aina käsi ryyppy?
Ku yhden kaks-litraisen sierran bongasin mistä sais koneen 250€;lla ja siinä oli kaasarikin paikallaan.Itselläni on kaasuttimessa (1,6-koneen) automaattiryyppy mutta tuossa kaks litraisessa oli nupista veettävä.
Mitä mieltä olette koneen hinnasta (250€) kun ajokilometreistä ei ole minkäänlaista tietoa?
Olis tuolla toinenkin sierran 2,0 kone ollut samaan hintaan,jonka ajokilometreistä ei "muka" ollut tietoa.Sitten löysin saman romuttamon pihasta auton josta se kone oli irroitettu ja huoltokirjaa selailin ja selvis että autolla oli ajettu jo vuosia sitten 312tkm. eli "aika paljon".
Mikä muuten voisi olla syynä siihen että tuosta omasta 1,6 riesastani hajosi kannesta venttiilejä,kun ajettu vain sen 163tkm,eihän se ole juuri mitään... Konetta ei ole huudatettu ylimääräisiä ja huollettu aina ajoissa yms. Kävi jo mielessä että jos poistais auton rekisterista mutta toisaalta tekisi kovasti mieli vähän rassailla sitä viellä ja laittaa se pirteämpi kone tilalle.

osta multa 50e kokokone vauhtipyörä yms toine nokka akseli...
Lähetetty: 19 Elo 2007 13:49
Kirjoittaja Diyer
Minkä kokoinen on kone? 2,0?
Kuinka paljon koneella on ajettu? Ja minkä vuosimallin riesasta on irroitettu? onko ihan vakio kuosissa vai viritetty onnistuneesti/heikommin onnistuneesti? 8)
Kauhava on kyllä perkuleen kaukana Rovaniemestä,jonka vuoksi joutuu asiaa _Miettimään_.
Lähetetty: 26 Elo 2007 19:58
Kirjoittaja Diyer
No pistinpä nyt osto-ilmoituksen 1,6 koneen kannesta tuonne osien osto/myynti osastoon.Tarjotkaa toki jos on. Auttakaahan miestä mäessä

.