Sivu 1/1
lambda anturin asennus.
Lähetetty: 10 Elo 2007 21:52
Kirjoittaja vilpuri1
Voiko anturi rikkoontua jos kytkee johdot väärin?
Lähetetty: 10 Elo 2007 22:48
Kirjoittaja jaska74
periaatteessa voi
Lähetetty: 13 Elo 2007 09:15
Kirjoittaja ars2000
Huomioitavaa on ainakin ettei jännite pääse anturiin päin missään vaiheessa.Lambda luo sen jännitteen ja jo vastuksen mittaus yleismittarilla voi rikkoa.
Lähetetty: 14 Elo 2007 00:03
Kirjoittaja Monteonisti
Ei kait lambda-anturi tuota sähköä?

Lähetetty: 14 Elo 2007 01:07
Kirjoittaja hartza
Monteonisti kirjoitti:Ei kait lambda-anturi tuota sähköä?

Kyllä tuottaa. Vertailemalla ulkoilman happimäärää verrattuna pakokaasun happipitoisuuteen syntyy tavallisessa lambda-anturissa 0,1-1V jännite. Jos lontoo taittuu suosittelen Googlettamaan aiheesta, tietoa löytyy.
Lähetetty: 14 Elo 2007 08:33
Kirjoittaja NiceMan
ars2000 kirjoitti:Huomioitavaa on ainakin ettei jännite pääse anturiin päin missään vaiheessa.Lambda luo sen jännitteen ja jo vastuksen mittaus yleismittarilla voi rikkoa.
Mihin tämä perustuu?
Lähetetty: 14 Elo 2007 09:31
Kirjoittaja ars2000
NiceMan kirjoitti:
Mihin tämä perustuu?
Kuuklettamalla lambdasta varmaankin tietoa löytyy,mutta oma viestini perustuu Boschin kirjaan,josta asian muistan lukeneeni.
Lähetetty: 14 Elo 2007 11:10
Kirjoittaja jaska74
no joo, antureita on kahta laatua joista toinen tuottaa jännitteen itse ja toiseen se pitää syöttää..
http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/Ha ... ambda).pdf
Lähetetty: 14 Elo 2007 11:44
Kirjoittaja Regu
Eihän tuollanen sähkön tuottaminen voi niin ihmeellistä olla onhan piezo kalvoillakin pelattu iät ja ajat.
Lähetetty: 15 Elo 2007 00:36
Kirjoittaja Monteonisti
Pitää ottaa nuo kaksi joutilasta hyötykäyttöön, säästää sähkölaskussa!
Olen mittaillut vastuksia ja eivät ole suuttuneet! 8)
Lähetetty: 15 Elo 2007 10:50
Kirjoittaja ars2000
Monteonisti kirjoitti:Pitää ottaa nuo kaksi joutilasta hyötykäyttöön, säästää sähkölaskussa!
Olen mittaillut vastuksia ja eivät ole suuttuneet! 8)
Voihan niitä mittailla vaikka rakotulkilla,mutta se ei kerro mitään.Tarkoitan ettei ole mitään syytä mitata niistä vastusta.
Lähetetty: 15 Elo 2007 13:30
Kirjoittaja TeRoK
Ei kai monteonisti ala taas kinaamaan asiasta josta ei tunnu tietoa olevan.
Voithan sä ottaa ne sähkö agregaateiksi jos sulla on paikka missä tuottaa pakokaasua jota vaaditaan, että ne luo jännitteen ja tietenkin semmosen sähkölaitteen tarviit mikä toimii 0,4-1V jännitteellä eikä vie virtaa juuri lainkaan.
Kai toi vastusmittaus voi sen lambdan hajottaa kun eikö siinä jännitettä käytetä vastuksen mittaamiseen.
Lähetetty: 15 Elo 2007 15:51
Kirjoittaja GeeTee-
Jotkuhan säätää kaasarivehkeitten seokset anturilla+yleismittarilla, kuulemma kun jännite on 1V niin seokset ookoo..
Lähetetty: 16 Elo 2007 00:11
Kirjoittaja Monteonisti
Voihan niitä mittailla vaikka rakotulkilla,mutta se ei kerro mitään.Tarkoitan ettei ole mitään syytä mitata niistä vastusta.
Oli vaan uuden anturin asennusohjeessa "pyyntö" tarkistaa vastus jotta olisi varmasti oikea!
On kylläkin digitaalinen "rakotulkki" mutta en sitä älynnyt käyttää!

Lähetetty: 16 Elo 2007 00:13
Kirjoittaja Monteonisti
Ei kai monteonisti ala taas kinaamaan asiasta josta ei tunnu tietoa olevan.
Minä en kinaa koskaan, muut kylläkin!
Ei tosiaan ole tietoa, on vaan kokemusta! 8)
Lähetetty: 16 Elo 2007 12:46
Kirjoittaja TeRoK
Monteonisti kirjoitti:
Oli vaan uuden anturin asennusohjeessa "pyyntö" tarkistaa vastus jotta olisi varmasti oikea!
On kylläkin digitaalinen "rakotulkki" mutta en sitä älynnyt käyttää!

Ettei sillä sitte meinattu lambdan esilämmitysvastusta?
Lähetetty: 17 Elo 2007 00:12
Kirjoittaja Monteonisti
Ei nyt sentään niitä valkoisia johtoja!
