Sivu 1/1

Turbo sierran bensapaineet?

Lähetetty: 09 Elo 2007 12:35
Kirjoittaja mcb88
Eli kyseessä on tällähetkellä 1,6 koneella oleva urpo sierra. to3 ahtimella coolerin kanssa weber dat32 kaasarilla ja siihen kuuluvilla paineensäätimellä ja bensapumpulla. tyhjä käynnillä paineet 0,7bar. Mutta nakuttaa niin perkuleesti.. tietysti ajossa paljon kovemmat kun b-paineet kasvavat mutta sitä kysyisin että onko tuo 0,7 tarpeeksi edes tyhjäkäynnille? kun sytytys ja nokka-akselin asento on kunnossa.. nakutus on siis jatkuvaa eli ei riipu siitä onko kone kylmä vai kuuma eikä myöskään ahdoista ym.

Pirssi olisi tarkoitus käyttää vain katsastuksessa 1,6 koneella mutta ei tuolla nakutuksella tule onnistumaan..

Lähetetty: 09 Elo 2007 15:32
Kirjoittaja Pappa- igor
kaasarissa pitäs olla 0,3-0,5 bar peruspaine, ei sen kovempi.. koita isompia pääsuuttimia, pienempiä ilmasuuttimia, pienempiä kurkkuja... sytytystä myöhäselle... 98 tai 99 pensaa, kylmempiä tulppia :roll: kyllä näitä kikkoja on, onko sulla seosmittaria?? siis nakuttaako moottori vai venttiili koneisto... tuntuu hassulta jos muuten vakio kone nakuttaa jo ilman ahtoja :roll:

Lähetetty: 09 Elo 2007 16:48
Kirjoittaja Bootsi
Paineet ihan o.k. bensan paineet ton verran yli ahtopaineen, niin pitäis toimia sen puolesta.
Millainen jakaja sulla on, vakio?

Sytkä kohdilleen... :wink:

uli uli

Lähetetty: 09 Elo 2007 19:46
Kirjoittaja mcb88
Seosmittari löytyy toki ja näyttäisi olevan ihan jeppis seokset. ainakin ilman ahtoja mutta ahdoilla rupeaa hieman vetämään laihalle. Ja mökä kuuluu siis venttiilikoneistosta ja kone on muuten vakio mutta varmuuden vuoksi kahdella kansipahvilla jolloin puristukset noin 6,5-7. Jakaja on juu vakio alipainekellolla oleva.. sama varmaan ku kaikissa kaasari vehkeissä.. tulpan johdot on uudet mutta minkä lämpöarvon tulppia suosittelisitte käytettävän?
Sytytys on nyt 16astetta ja muuten toimii loistavasti ajossakin mutta se nakutus :cry:

Lähetetty: 09 Elo 2007 20:11
Kirjoittaja evolution
tulpiksi vakiot motocraftit, niitä saa 2 eri lämpöarvolla, otat ne kylmemmät.

ainoat jotka kestää ahdetussa oharissa kunnolla.

merkkiliikkeessä kyllä tiskillä tietää kun sanot että haluat juuri ne kylmemmät.

jos nakuttaa niin sytkä on aivan liian aikaisella joten sitä paljon alemmas.

kuinka paksut kansipahvit sulla oikein on jos 2 pahvilla saat edes 7 puristukset, kun 8 puristuksiinkin päästäkseen pitää olla männät 2.5mm alle kansi tason :?:

Re: uli uli

Lähetetty: 09 Elo 2007 21:09
Kirjoittaja overboost
mcb88 kirjoitti:kone on muuten vakio mutta varmuuden vuoksi kahdella kansipahvilla jolloin puristukset noin 6,5-7.
Jos puristusPAINE on noin pieni, niin on kyllä koneessa vikaa.

Re: uli uli

Lähetetty: 09 Elo 2007 21:21
Kirjoittaja Kessi
mcb88 kirjoitti: Ja mökä kuuluu siis venttiilikoneistosta
Eli puhutaanko nyt nakutuksesta, vai "nakutuksesta"??? Eli onkos siellä venttiili koneistossa nyt varmasti kaikki mekaaniset palikat kohdallaan ja kunnossa, vai johtuuko nakutus todellakin laihasta seoksesta/aikaisesta sytytyksestä/liian korkeista puristuksista/vääristä tulpista yms....

Itse heittäisin ääneni kuluneelle nokalle/väsyneille jousille/nostajille yms. eli venttiili koneisto remonttiin ja sitten uusi yritys :wink: ...

uli uli

Lähetetty: 09 Elo 2007 23:49
Kirjoittaja mcb88
Joo hommat tuli tarkastettua nyt oikeen perusteellisesti ja havaittiin että nokka akseli oli pykälän pielessä! Tulpat vaan vielä ostamaan ja uusi yritys.. tossa noilla 6lämpöarvon ngkoilla ainakin tuntui käyvän ilman ylimääräistä mekkalaa. pitää vielä kuunnella kantta kunhan saan pakoputken kiinni koska voi olla että se on jo tiensä päässä kun kerran on 1,6 ikälopusta autosta.. ainakin kepin nokat oli melko skraadeilla. joutuu ehkä laittamaan sit ton portatun isovenakannen mikäli näin on 8)
Kiitoksia avusta vain!