Mondeo 97 - kondensaatiovettä(?) jalkatiloihin.

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Cavetroll

Mondeo 97 - kondensaatiovettä(?) jalkatiloihin.

Viesti Kirjoittaja Cavetroll »

Tulipa sitten viime maanantaina liityttyä Fordin omistajien joukkoon hankkimani 97-mallisen Mondeo 2.0 GT:n (aj. 152 000km) myötä

Olen ollut "uuteen" ajopeliini hyvin tyytyväinen, yhtä seikkaa lukuunottamatta - Kuskin sekä pelkääjän puolen jalkatilojen ilmastointiaukoista valuu ilmeisesti kondensaationestettä. Päättelin sen olevan kondensaationestettä, koska raitisilmasuodatin on täysin kuiva ja valunut neste ei maistu jäähdytysnesteelle. lisäksi matot olivat vielä eilen aivan kuuivat, joten sadevettä se ei ainakaan ole.

Voisiko ilmaistoinnin poistoletku olla tukossa tai jotain muuta vastaavaa, ja jos näin niin missähän se poistoputki tai -aukko sijaitsee, jotta pääsisin siihen käsiksi? Koetin tähyillä ylhäältä koneen taakse, mutta en tunnistanut mitään poistoletkun kaltaista. Eli: missä postoletku on ja miten siihen pääsee käsiksi ja jos tulee jotain muuta mieleen joka voisi aiheuttaa vastaavan ongelman niin kertokaapa ihmeessä!

Perheen viimeiset sataset hupenivat ajokkiin, joten ei tällä hetkellä ole pahemmin varaa viedä autoa korjaamolle vian selvittämistä varten :?

Ostin auton autoliikkeestä viikko sitten, joten mikähän mahtaa olla myyjän vastuu asiasta, vai onko sitä ollenkaan...kuka tietää?

Kaikki apu tervetullutta. Kiitokset

-Pexi-
AulisK

Viesti Kirjoittaja AulisK »

Moi!
Tuliko tähän selvyyttä? Mulla on samaa vikaa Focuksessa, tosin toisella puolella eli repsikan puolen matot kastuu sekä edestä että takaa.

Kaveri epäili että olisi jäähdytysnesteen kenno joka vuotaa koteloa pitkin matoille, mitäs tähän sanotte? Mun nokkaan se ei kyllä haissut sen kummemmin millekään ja koitin kastella rätin sillä ja pistin pakkaseen niin se kyllä jäätyi ;)

Sitten se tekee sitäkin että kun laittaa lämmintä tulemaan ja puhalluksen jalkatilaan niin haisee tosi tunkkaiselle, liittyyköhän se tähän vaivaan? Auto on siis 2001 ilmastoitu tci-farkkufocus.

Kiitos vastauksista!
Rahnu

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Meidän Focus kerran kasteli matkustajan puolen lattiamaton sateella. Raitisilmasuodattimen kotelo tms vaihdettiin huollon yhteydessä ja sen jälkeen on pysynyt matto kuivana. En tarkemmin kysynyt mikä osa se oli, sanoin vaan että laittakaa kuntoon.

Maksoi muistaakseen 30-40e merkkiliikkeestä. En ole varma oliko tuolla osan nimellä, mutta raitisilmasuodattimen seutu kannattaa kuitenkin katsoa.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
henu

Viesti Kirjoittaja henu »

Rahnu kirjoitti:En ole varma oliko tuolla osan nimellä, mutta raitisilmasuodattimen seutu kannattaa kuitenkin katsoa.
Itse kutsuin sitä töissä ollessani lärpäkkeeks :lol: eli se muovi osa joka on tuulilasin ja konepellin välissä, siitä menee yleensä tiiviste/kiinikeet kun sen käyttää irti raitisilmasuodattimen vaihdossa.
AulisK

Viesti Kirjoittaja AulisK »

Mun tapauksessani oli kyse vuotavasta tuulilasin saumasta. Sieltä alareunasta vuoteli ja repsikan jalkatilan kasteli edestä ja takaa.
SarkkaS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SarkkaS »

Pörhön huolto rikkoi WV Golfista raitisilmasuodattimen vaihdossa yhden muoviosan tuosta tuulilasin alapuolelta, josta sitten vettä kuseksi sisään aika huolella. Pahan sadepäivän jälkeen oli pelkääjän lattialla luokkaa 3-5 cm vettä..

Vaihdettiin itse uusi osa, halpa korjaus.

-Sale
Sauli Särkkä

Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII

What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
vilif85

Re: Mondeo 97 - kondensaatiovettä(?) jalkatiloihin.

Viesti Kirjoittaja vilif85 »

Vanhaa aihetta ylöspäin.. Niin mistä tuo kondenssiputki löytyy kakkosmondeosta? Parkkipaikalla ryömin lampun kanssa niin en nähnyt. Robleema on että ilmastointi päällä ajossa menee tuulilasi välillä huuruun. Auto kävi ilmastointihuollossa viikonpäivät sitten, ja kerroin tuosta. Huoltaja kysyi että tuleeko lammikkoa auton alle? No siihen en osannu vastata kun ei ole tullut katsottua. Nyt olen tarkkaillut tilannetta niin auton alunen pysyy kuivana. Että olisiko putki tukkeessa kuten huoltaja epäili?
Mondeo Ghia STW 1.8TD -98
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
vilif85

Re: Mondeo 97 - kondensaatiovettä(?) jalkatiloihin.

Viesti Kirjoittaja vilif85 »

Kondenssiputki löytyi. Siellähän se pilkisti lämppärinkennon letkujen alapuolelta. Harvinaisen kivassa paikassa apurungon takana. Mutta hauskaa oli se, kun keulan tunkkasi ylös niin alkoi vettä valua sieltä putkesta. :shock: Ja nyt tekee komean lammikon maahan kun käy hetken paikallaan. Eipä tehnyt ennen.. :roll:
Mondeo Ghia STW 1.8TD -98
Mondeo STW 1.8TD -98 (Varaosa-auto)
Orion 1.6 cl -90
Vastaa Viestiin