Sivu 1/1

Escort 1996 1.6 automaatti vinkuu

Lähetetty: 29 Heinä 2007 22:56
Kirjoittaja kebable
Moi vaan,

Oon ihan noob autojen korjaamisessa ja muuhun niihin liittyvässä joten antakee armoa ja koittakaa jaksaa vastata mun tyhmiin kyssäreihin.

Olen ostamassa halvalla -96 escort-farkkua 1.6 zetec koneella (ihan vaan kulkuvälineeksi :wink: ) ja sen automaattivaihteisto pitää sellaista jännää vinkuvaa ääntä... Kilsoja takana taitaa olla jo reilu 200K...

Oisko painelaakeri paskana? kytkinlevyt?
Mitähän sellaisen vaihto mahtaa maksaa, tarvikeosilla + työ?

Mistähän vois saada ko. malliin joitain huolto-opasta, räjäytyskuvia tms materiaalia, jolla ongelmia/vikoja vois täysin aloittelija vähän koittaa itse diagnosoida.

Kiitti avusta.

Lähetetty: 29 Heinä 2007 23:37
Kirjoittaja Mondeomies
en osaa antaa mitään summia, tiedän sen vaan että automaatin korjaus on ihan saakelin kallista hommaa. foorumilla on ollut tapetilla mondeoiden maattikorjaukset ja hinnat irtoaskin korjaukselle on ollut pahimmillaan jotain 1000-2000e!
katso nyt ensin öljyt askista. kone lämpimäksi, vaihteet pari kolme kertaa läpi ja jätä p:lle. sitten vasta tarkasta öljyt. maatti on pirun tarkka öljyn määrästä.

Lähetetty: 29 Heinä 2007 23:41
Kirjoittaja kebable
no sen verran kyllä tutkin asiaa, että öljyä laatikossa oli hyvin...
Ja se mitattiin sen jälkeen kun autolla oltiin ajettu hyvinkäältä Helsingin vuosaareen, eli kyllä kaikki vaihteet oli kelattu läpi sillä matkalla ja kone oli varmasti lämmin.

Lähetetty: 31 Heinä 2007 00:59
Kirjoittaja Monteonisti
Voisin myydä "uuden veroisen" manuaalifarkun 1.8 koneella ja kaikilla "sähköherkuilla" kuten sähkösäätöinen penkki, lämmitettävä tuulilasi , peilit ja pissapojat sekä tietenkin ABSit ja turvatyyny myös pelkääjälle! :roll:
PS: Pioneerin CD myös asennettu! :D

Lähetetty: 31 Heinä 2007 01:00
Kirjoittaja kebable
Joo... jos sun hinta on max 1200€.

automaatti ongelmia

Lähetetty: 27 Elo 2007 14:46
Kirjoittaja kebable
noniin, laatikko levis pari viikkoa sitten, ei menneet enään vaihteen "silmään" ja äänet laatikosta olivat varsin mielenkiintoista kuunneltavaa, sellaista helvetin särisevää metallista vinkunaa.

Noh, sain hommattua "uuden" laatikon 3kk takuulla, ~100K-km ajetusta purkuautosta, jonka myyjäliike oli tarkistanut toimivaksi.

Laitettiin sitten uus laatikko kiinni, ja se tuntui pelittävän aluksi ihan hienosti lyhyellä mutta hitaalla testiajolla, mutta heti nopeuden noustessa yli 50km/h alkoi samanlainen sirinä kuin vanhalla laatikolla, eikä vaihteet "vaihtuneet" isomalle, eikä kierrokset laskeneet alle 3000rpm..
Liikkeelle lähdettäessä kierrokset ja toiminta ok.

Ainut huomaamani ero uuden ja vanhan laatikon toiminnan välillä, jonka olen täysin aloittelijana/maallikkona autoasioissa huomannut on yhden laatikkoon johtavan kaapelin liike.
Vanhassa laatikossa kaapelia vetämällä se nytkähtää pari kertaa.. uudella laatikolla vain kerran.
(En tiedä mitä virkaa ko kaapelilla on tai mitä sen pitäisi tehdä.)

Kertokaas viisaammat, mikä tossa laatikossa voi olla vikana?
Jotain säätö-ongelmia??

Laatikon myyjään (http://www.motorteam.fi) on otettu jo yhteys, ja nyt selvitellään miten heidän takuu toimii.....

Lähetetty: 01 Syys 2007 02:26
Kirjoittaja Monteonisti
Meni jo ja sain enemmän! :D