Sivu 1/1
1.6->2.0?
Lähetetty: 28 Heinä 2007 12:36
Kirjoittaja sierra1988
Eli käykö 2.0 ohc motti vm. 1986 1.6L Sierran koriin ihan heittämällä? laatikko on 4-vaihteinen. Tuon 2L luovuttajana on myöskin vm. 86/87 Sierra.
Lähetetty: 28 Heinä 2007 14:13
Kirjoittaja kipi70
Käy, meinasitko pelkän koneen vaihtaa vai koko paketin eli koneen, vaihdelaatikon ja kardaanin tuosta 2.0L:sta. Jos meinaat säilyttää 1.6L vaihdelaatikon joudut kytkimen kanssa kikkalee. Yleensä noissa pikku laatikoiden kytkin akseleissa on 20 uraa ja isoissa eli 2.0L laatikoissa 23 uraa. Helpoiten pääsee kun ottaa 1.6 vauhtipyörän ja kytkinpaketin vanhasta koneesta, se on sitten eri asia kuinka kauan ne kestää siellä.
Lähetetty: 28 Heinä 2007 15:00
Kirjoittaja sierra1988
Joo pelkän koneen meinasin vaihtaa. tuo kytkinhommeli ei ole ongelma vielä koska tuo kone ei kertakaikkiaan tunnu sopivan tuonne. eli aina kun sitä yrittää laskea niin öljypohja ottaa alapalkkiin, ja jos yrittää työntää sitä ohjaamoon päin niin vauhtipyörä osuu sitten vaihdelaatikkoon.
Lähetetty: 28 Heinä 2007 15:17
Kirjoittaja janzamar
Mahtuu se sinne,mutta jos sulla on nosturi
niin ota laatikkokin irti,pulttaa koneeseen kiinni ja nosta pakettina.
Menee paljon helpommin

Lähetetty: 28 Heinä 2007 15:37
Kirjoittaja sierra1988
Joo ruuvasin tuosta 1.6 kytkinlevyn ja paineasetelman irti ja tosiaan taitaa olla turhan paljon uria tuossa 2.0 levyssä. Pitää koittaa vaihtaa se ja kokeilla sitten. Onkohan paineasetelmalla jotain eroa että se sen takia ois vähän ahdas?
Lähetetty: 28 Heinä 2007 15:55
Kirjoittaja jaska74
2.0 isompi, ja niitä on vielä kahta eri kokoa.
190mm ja 215mm
Lähetetty: 28 Heinä 2007 16:45
Kirjoittaja sierra1988
Pitää vaihtaa näköjään koko helkkarin vauhtipyöräkin. Onko noissa pulteissa joku kikka kun eivät tunnu millään lähtevän?
Lähetetty: 28 Heinä 2007 17:05
Kirjoittaja janzamar
Jatkovartta vaan,tiukassa ovat yleensä.
Itte irrotin viimeksi uudella hylsyllä ja vääntimellä
että oli mahdollisimman tiukka ote,menevät suht helposti pyöreiksi.
Vasaralla vähän apuja vielä,eli pikku jännitteessä avaimella ja sitten naputusta.
Lähetetty: 28 Heinä 2007 17:20
Kirjoittaja sierra1988
Juu meinaa vaan aina vauhtipyörä pyörähtää kun koittaa avata.
Löytyisikö tuohon ohc:hen jostain kiristysmomentteja?
Lähetetty: 28 Heinä 2007 19:13
Kirjoittaja janzamar
Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
Lähetetty: 28 Heinä 2007 19:27
Kirjoittaja sierra1988
janzamar kirjoitti:Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
Juu vauhtipyörän momentteja mietin mutta eikait se niin tarkkaa ole kuhan tulevat vaan suunilleen yhtä kireälle.
Lähetetty: 28 Heinä 2007 20:00
Kirjoittaja Bootsi
Ford OHC (Pinto) Pulttien momentit
Runko laakerit 88-102
Kiertokangen laakerit 40-47
Nokkapyörän pultti 45-50
Vauhtipyörän pultit 64-70
Öljypumpun kiinnitys 17-21
Kansipultit (kovat)
(vaihe 1.) 40-55
(vaihe 2.) 50-70
(vaihe 3.) 73-83
(vaihe 4. lämpimänä) 95-115
Kansipultit (venyvät)
(vaihe 1.) 35-40
(vaihe 2.) 70-75
(vaihe 3.) 90 astetta
Näillä mennään