Sivu 1/1
Mondeo käynnistyy huonosti
Lähetetty: 23 Touko 2005 23:03
Kirjoittaja mikkeri
Elikäs Mondeo 1.8 -94 lähtee huonosti käyntiin (joutuu sahaamaan) lämpöisinä päivinä sekä jos on ollut sisällä hallissa (talvella taas lähtee hyvin käyntiin). Jos painan kaasun pohjaan niin lähtee myös lämpimällä ilmalla ihan hyvin käyntiin. Tulpat, tulpanjohdot, polttoainesuodatin, ilmansuodatin on vaihdettu. Oisko mahdollisesti joku lämpötila-anturi rikki? Välillä taas tuntuu ettei saa polttoainetta, kun joutuu sahaamaan hetken kunnes käynnistyy ja välillä taas että saa liikaa polttoainetta kun käy hetken kolmella pytyllä (ei aina).
Lähetetty: 23 Touko 2005 23:17
Kirjoittaja Monteonisti
Veikkaisin MAF-anturia? 8)
Lähetetty: 23 Touko 2005 23:32
Kirjoittaja mikkeri
Milläs tuon pystyy testaamaan, että onko se MAF-anturissa vika, pystyykö sitä mittaamaan yleismittarilla tai jotain?
Lähetetty: 24 Touko 2005 23:05
Kirjoittaja Monteonisti
Kokeile ottaa johtoliitin irti!
Lähetetty: 25 Touko 2005 00:34
Kirjoittaja grebe
Pystyy mittaamaan yleismittarillakin. Speksaan huomenna ohjeet jos satun muistamaan.
venttiilit?
Lähetetty: 25 Touko 2005 13:37
Kirjoittaja druzna
Entäs tämä kuuluisa venttiilien kantaminen? Ei lähde helposti käyntiin jos on esim. siirretty auto tallista pihaan tai ajettu muuta lyhyttä ajoa.
Lähetetty: 25 Touko 2005 14:16
Kirjoittaja mikkeri
Kokeilin ottaa tuon MAF-liittimen irti, mutta sillä ei ollut vaikutusta käynnistymiseen, elikä joutui sahaamaan samalla lailla käyntiin.
Sitten tuohon ventttilien kantamiseen, niin käynnistysongelmat esiintyvät esim. auto seissyt yön yli ja yritän seuraavana päivänä käynnistää, niin joutuu sahaamaan jonkun aikaa (ei ajettu lyhyttä ajoa eikä pelkästään siirretty autoa). Ongelma on siis "kausiluonteinen" kesällä ongelmia, talvella ei.
Lähetetty: 25 Touko 2005 15:32
Kirjoittaja Megado
Tuohan biili on Zetec koneella? Jos on niin se hydraulinen nostin jää pitämään venttiiliä auki, olikos korjaus tuohon hommaan, et vaihto fordin spekseillä olevat öljyt.
Lähetetty: 25 Touko 2005 15:36
Kirjoittaja mikkeri
Koneessa on nuo Ford:n 5W-30 öljyt.
Lähetetty: 25 Touko 2005 15:57
Kirjoittaja janzamar

..eli siis kaikki fordit On vanhemmiten Taunuksia
sama vaiva jo ainakin 70-luvulta..se on geeneissä..
kuuma kone=ei käyntiin melkein millään..
Lähetetty: 25 Touko 2005 23:09
Kirjoittaja Monteonisti
Outo juttu että kylmänä, mutta lämpimällä ilmalla?

Vaihda tulpat tai ainakin tarkista ettei posliini ole halki nelosesta. Voit myös kokeilla resetoida keskusyksikkö. Voit kokeilla myös irroittaa motin lämpötila-anturin, on kait kannen päällä öljykorkin vieressä. Voi myös lisäilmasysteemi olla tukossa tai jokin alipaineletku vuotaa. Kokeile myös surauttaa pumpulla polttoiainepainetta tavallista enemmän kääntämällä muutaman kerran virrat pois ennen tarttia.
Lähetetty: 26 Touko 2005 14:50
Kirjoittaja mikkeri
Tulpat on just vähän aikaa sitten vaihdettu. Olen myös kokeillut resetointia (jos tarkoitat tuota akusta kaapeli irti puoleksi tunniksi). On myös testattu tuo muutaman kerran virrat päälle ja pois ennen starttia, mutta ei auttanut asiaa.

täytyypä vielä tarkistaa lämpötila-anturi ja nuo alipaineletkut.
Mitenkäs muuten tuo automaattiryyppy, voiskos vika olla siinä? Välillä tuntuu että sais liikaa bensaa ja tänäänkin kun lähdin töistä niin pidin kaasun pohjassa kun starttasin ja lähti heti nätisti käyntiin.
Lähetetty: 26 Touko 2005 22:03
Kirjoittaja Monteonisti
Mikä ryyppy?

Mulla meni uusi tulppa alle kahden viikon!
Niin, jos saa liikaa pensaa, niin silloin kait saa liian vähän ilmaa?
Tuo viittais lämpötila-anturiin, kuvittelee motin olevan talvikylmä ja ruuttaa liikaa pensaa, tai sitten tuo ilmamääräanturi antaa väärää tietoa?

Lähetetty: 29 Touko 2005 10:35
Kirjoittaja jone
Lähetetty: 29 Touko 2005 12:55
Kirjoittaja hartza
Vika voisi viitata myös YKK anturiin vauhtipyörällä, kannattaa kokeilla anturin putsaamista. ECU saa väärää tietoa koneen asennosta. Mittaaminen vaatiikin sitten jo melkein oskiloskooppia... Satunnaiset viat viittaavat useasti kontaktihäiriöihin, samalla putsaa puolan liitoksen ja kannen vieressä olevan johtosarjan liittimen, missä on mm. ruiskusuuttimien piuhat. Bensapumppu sentään hörähtää kun kääntää virrat päälle? Joskus oma auto temppuili kun punpun rele oli lievästi sanoen hapettunut.