Sivu 1/1

Auto sammui?

Lähetetty: 25 Heinä 2007 19:22
Kirjoittaja Perttirlz
Elikkäs olin tuossa tänään lähdössä iloiselta mökkireissulta kotia päin. Käynnistin auton ja peruutin kunnes auto sammui :shock: Kokeilin startata mutta startti pyöri mut kone ei hörähtänyt :evil: Käyntiin saimme sen kun työnsimme vähän matkaa ja koitin vaihteella mut ei lähteny, sitten koitin startata ja lähti käyntiin :) Käynti oli epätasaista hetken ja savua tuprutti ihan kivasti :oops:
Osaako kukaan selittää miksi auto ei startannut? Epäilen että polttoaineen syötössä oli roska tai jotain..
Mitenkäs tuon polttoaineen suodattimen kanssa? Millon on aika kypsä vaihtaa se? Ei oo muistikuvaa että millon se on vaihdettu siihen :D

Re: Auto sammui?

Lähetetty: 25 Heinä 2007 20:05
Kirjoittaja dorf
kannentiiviste? oliko pakokaasu vaaleaa, onko vettä hävinnyt paisuntasäiliöstä? :idea:

Lähetetty: 26 Heinä 2007 03:46
Kirjoittaja Perttirlz
Joo semmosta vaaleeta savua se tuprutti. Matkan ajan toimi auto sitten moitteettomasti. Pitää kohta kokeilla että lähteekö kunnolla käyntiin. Mitenkäs mä voin tarkastaa että kannentiiviste on kunnossa?
Tai sen että onko vettä päässy säiliöstä hurahtamaan sekaan?

Lähetetty: 26 Heinä 2007 09:17
Kirjoittaja Megado
Lähtikö se sitten normaalisti käyntiin hetken käynnistämisen jälkeen?

Lähetetty: 26 Heinä 2007 09:43
Kirjoittaja jaska74
kun sammutat auton kuumana, niin kuuluuko moottorista ns. kiehumisääntä

Lähetetty: 26 Heinä 2007 10:35
Kirjoittaja Perttirlz
En uskaltanu kokeilla sillon sitä että lähteekö käyntiin jos sen vielä sammuttaa :) Kyllä se nyt aamulla ainakin toimi ihan niinku ennnenki 8)

Jaksa --> Tuo moottori ei nosta ees lämpöjään oikein niin korkeelle että siellä joku kiehuis :D
Ei sieltä oo kuulunu mitään pitkänkään ajon jälkeen :)

Tietääkö kukaan siitä polttoaineen suotimen vaihtamisen tärkeydestä?

Lähetetty: 26 Heinä 2007 11:11
Kirjoittaja jaska74
Perttirlz kirjoitti:Tietääkö kukaan siitä polttoaineen suotimen vaihtamisen tärkeydestä?
jos ei oo tietoa että koska se on vaihdettu, niin vaihda ihmeessä se samantien niin saat ainakin varmuuden asiaan

Lähetetty: 26 Heinä 2007 14:44
Kirjoittaja Megado
Niin ja siinä dieselin suodattimen jalan ilmauspumpussa ollu sitä vikaa että päästää ilmaa järjestelmään jolloin saattaa käydä mainitsemasi sammuminen puolen minuutin käynnin jälkeen.

Lähetetty: 26 Heinä 2007 17:24
Kirjoittaja Perttirlz
Onko se minkälainen homma vaihtaa se suodatin?
Missä se oikein sijaitsee? Ja muuta vinkkeliä otetaan vastaan :)
Niin ja sen puol minuuttia se suunnilleen kerkes pyöriä ennen ku sammu.

Lähetetty: 26 Heinä 2007 17:43
Kirjoittaja dorf
[quote="Perttirlz"]Joo semmosta vaaleeta savua se tuprutti. Matkan ajan toimi auto sitten.../quote]

1.Moottorin käydessä, kylmänä / kuumana, purista jäähdyttimen letkuja. Jos letku on kova, on järjestelmässä painetta ja kannentiiviste vuotaa.

3, nenä paisunta säiliöön->haiseeko pakokaasu.

Lähetetty: 26 Heinä 2007 21:54
Kirjoittaja jaska74
dorf kirjoitti:2.irrota sytytys tulpat jos joku tulppa on täysin puhdas voi epäillä että vuotaa siihen sylinteriin.(vesi irrottaa karstaa)
allekirjotuksesta päätellen tällä hepulla on diisseli

suodatin

Lähetetty: 26 Heinä 2007 23:03
Kirjoittaja mechanic
olisi hyvä vaihtaa jos
-huoltoohje suosittelee
-ei tietoa milloin vaihdettu
-polttoainesäiliössä vettä (toimii myös vedenerottimena)
-kone ei ota kierroksia/tehot kateissa

ja tuo viimeinen näkyy jopa letkujen kasaan menemisenä(ei ollu suodatinta vaihdettu 5:den vuoden aikana kertaakaan)

kaasari ja ruiskukoneissa pääasiassa ihmeellisiä käyntihäiriöitä/lämpenemistä

Lähetetty: 27 Heinä 2007 03:48
Kirjoittaja Perttirlz
Joo hyvin pitkälti tuo on diiseli :)
Tehotki siitä on ollu alunperinkin poissa ku ei oo turboo :lol:
Vaikee kuvitella että laiskemmaks enään muuttuu :oops:
Ei kukaan sattuis tietämään missä se suodatin sijaitsee? Ite en muista nähneeni moista :)