Sivu 1/1

Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 24 Heinä 2007 15:55
Kirjoittaja Focusman
Focus alkoi vettä laskea alleen. Vein sitten liikkeelle että kahtovat mistä johtuu. Arveli että voisi olla joko vesipumppu tai syyläri tai termostaatin kotelo. Heitin vielä että eihän se vaan koneen kyljessä voi jossain reikä olla josta vettä tulee? No asiaa kahtoivat ja jossain sylinteri ryhmän välissä on tiiviste joka vuotaa. Tarkemmin sylinteri ryhmän ja jakopäänlaipan välissä.


No onni onnettomuudessa hintaa sillä ei ole kuin sellainen 9 euroa. Mutta töitä kuulemma saa tehdä noin 6-8 tuntia. Jotta remontille hintaa tulee niin paljon kun persus kestää. Eli noin 600 euroa.

Jos ei tule yllätyksiä. No foordin kanssahan niitä aina piisaa.

Lähetetty: 06 Elo 2007 22:03
Kirjoittaja Focusman
Nyt sitten herkesi itsestään vuotamasta. Mistähän voisi johtua? tiivisteen lämpölaajenemista? No pitää seurailla ja viedä sitten huoltoon jos alkaa uudestaan vuotaa.

Lähetetty: 07 Elo 2007 16:29
Kirjoittaja Bootsi
Huollossa puhuivat yleisemmin tunnetusta "kannentiivisteestä".
Pidä huoli että koneessa ON vettä, muuten tulee vielä kalliinpi remontti.

Lähetetty: 07 Elo 2007 18:32
Kirjoittaja Focusman
Bootsi kirjoitti:Huollossa puhuivat yleisemmin tunnetusta "kannentiivisteestä".
Pidä huoli että koneessa ON vettä, muuten tulee vielä kalliinpi remontti.
Ei kai kannentiivisteen vaihto voi 6 tuntia kestää? ja jos se on kannentiiviste joka vuotaa niin sehän voi sitten päästää kohta ne vedet sinne öljyn sekkaanki vae?

Lähetetty: 07 Elo 2007 21:31
Kirjoittaja Pappa- igor
Focusman kirjoitti: Ei kai kannentiivisteen vaihto voi 6 tuntia kestää? ja jos se on kannentiiviste joka vuotaa niin sehän voi sitten päästää kohta ne vedet sinne öljyn sekkaanki vae?
kyllä siinä äkkiä menee 6-8 tuntia, jos täytyy purkaa imu/pakosarjakin hitoille yms.. joo voip siel kohta mennä öljyt veden joukkoon tai vedet öljyn joukkoon tai vesi pyttyihin... tai vaikka kaikki em. hommat :lol:

Lähetetty: 07 Elo 2007 22:55
Kirjoittaja Bootsi
Pappa- igor kirjoitti: kyllä siinä äkkiä menee 6-8 tuntia:
Varsinkin kun liikkeeseen vie ja kun kyseessä on diesel.

Lähetetty: 08 Elo 2007 21:30
Kirjoittaja jaska74
autodata antaa ohjeajaksi 9 tuntia jos kanteen vaihdetaan osia, eli se kutonen on hyvin lähellä totuutta jos vain pahvi vaihdetaan



edit: sylider head & gasket ohjeaika 5,8 tuntia

Lähetetty: 09 Elo 2007 09:41
Kirjoittaja Focusman
Sitä mie en vaan tajuu että ei voinut suoraan sanoa jotta kannentiivisteen välistä vuotaa. Nyt hiki persuksissa saa tuolla painaa. Noo jotta se pari viikkoa kestäisi niin saisi huollettua sen.

Lähetetty: 09 Elo 2007 10:11
Kirjoittaja j-k
Bootsi kirjoitti:Huollossa puhuivat yleisemmin tunnetusta "kannentiivisteestä".
Joo, mulla on prätkässä molemmat; sylinteriryhmäntiiviste (ryhmän ja lohkon välissä) ja kannentiiviste... 8)
Bootsi kirjoitti:Pidä huoli että koneessa ON vettä, muuten tulee vielä kalliinpi remontti.
Jep. Pihalla makaa yksi pökötti joka hukkasi niin paljon vettä viime vuonna, että talviseisonnan jälkeen pukkasi uudet vedet sylinterin kautta ulos, mahtava sumupilvi takana :lol: Jäi sitten varaosa-autoksi seisomaan..

Lähetetty: 14 Elo 2007 08:31
Kirjoittaja Focusman
Joo on kuulemma eri asia kannentiivistä ja tuo jakopään laippa. Toista päivää varasivat suoraan korjausaikaa. Kun alkoi taas kusta kun esterin persiiistä. Viikko aikaa etsiä toinen auto, tai sitten sinne huoltoon ;) Voip olla vika foordi tää ;)

joo o

Lähetetty: 19 Elo 2007 18:57
Kirjoittaja mcb88
Kyllä on poijjaat hitaita vaihtamaan nuita tiivareita :lol: korjaamo hommat ymmärrän kun kahvitaukoja pidetää varmaan joka vartti mutta ite ku vaihdat ni ei takuulla 4 tuntia kauempaa mene! :wink:
ps. homma sujuu paljon rattosammin ku 6päkin olutta käyt lisäks hakemassa.. ja ne imusarjan ja pakosarjan tiivarit mitkä ei nyt jaskaakaan maksa.

Lähetetty: 19 Elo 2007 20:09
Kirjoittaja jaska74
Focusman kirjoitti: Voip olla vika foordi tää ;)
ymmärrän tunteen... mä oon sanonu samaa jo 9 kertaa :wink:

Lähetetty: 23 Elo 2007 13:23
Kirjoittaja Focusman
olikin mennyt vesipumppuun menevä letku pilalle. Ei tiivisteet mistään kohtaa. Tuli vaan mieleen että eikö sitä letkun huonoutta huomaa kun vesipumppu vasta vaihdettiin liikkeessä siihen?

Lähetetty: 23 Elo 2007 19:20
Kirjoittaja Bootsi
Focusman kirjoitti:eikö sitä letkun huonoutta huomaa kun vesipumppu vasta vaihdettiin liikkeessä siihen?
Ite olivat sen silloin rikkoneet. :wink: :twisted:



Missäs sää sitä autoa oot huoltanu?

Lähetetty: 23 Elo 2007 21:10
Kirjoittaja Focusman
Bootsi kirjoitti: Ite olivat sen silloin rikkoneet. :wink: :twisted:



Missäs sää sitä autoa oot huoltanu?
Ihan fordsonin merkkihuollossa.

Lähetetty: 23 Elo 2007 21:31
Kirjoittaja jaska74
Focusman kirjoitti:Ihan fordsonin merkkihuollossa.
täällä lukemani perusteella toi nyt ei vielä ole tae siitä että autoa huoltaa osaava henkilö.. :roll:

Re: Sylinteri ryhmän tiiviste

Lähetetty: 30 Loka 2009 10:02
Kirjoittaja Focusman
Taasen rupes auto kusemaan allensa. Saahan nähä mistä nyt tällä kertaa johtuu. No kauanhan tuo on ollutkin kusematta. Eilen lisäsin nestettä ja kaksi senttiä oli jo vajunut. Ja tippa kerrallaan näyttää tulevan se neste.
Ja vika johtui kuulemma siitä että valui lohkolämmittimen vastuksen vierestä. Vastuskin oli rikki. No nyt on vastukset vaihettu ja tälläsin talvex vielä nokian hakkapeliitta vitoset. Kyllä nyt taas kestää seuraavaan remonttiin- ;)

Re: Sylinteri ryhmän tiiviste

Lähetetty: 16 Marras 2009 16:54
Kirjoittaja Focusman
No veden valuminenhan ei kuitenkaan tuosta johtunut. Nyt on auto syynissä ja arvelevat että voipi johtua reiästä moottorissa se vuoto. Ja kun tietää sen mun tuurin niin siitä se varmaan johtuukin. Mutta vielä ei ihan varmaa tietoa asiasta olo. Mitäs se nyt tarkoittaa jos sylinteri lohko pitää uusia? Koko moottori puretaan ja alakerta vaihetaan? Sehän on pirunmoinen ja kallis remontti? Ihahahanaa.

Re: Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 17 Marras 2009 10:24
Kirjoittaja .siipi.
Todennäköisesti alakerta pysyy alkuperäsenä jos ei katsota järkeväksi uusia, ja pelkkä sylinterilohko vaihdetaan.

Re: Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 17 Marras 2009 11:53
Kirjoittaja Focusman
ja näyttäisi vielä valuvan sillä tavalla että kun nestettä lisää sitä valuu pois. Mutta noin pari senttiä jää siihen nestesäiliön pohjalle ja sitten se ei valu pois. Eli kaikki nesteet eivät pois tule. Ja valumista tapahtuu ainoastaan kun moottori on lämmin. Eli varmaan sen nesteen kierron myötä jostain räkii. Mitenkähän sellainen reikä lohkoon kylkeen voi tulla? No jospas se torstaina selviäisi kun purkavat kunnolla että näkevät mistä se tarkalleen vuotaa.

Re: Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 17 Marras 2009 13:46
Kirjoittaja .siipi.
Aikamoinen maanantai kappale saa olla että lohkoon reikä itsestään muodostuu..
Onhan jäähytysnesteet ollut varmasti tarpeeksi pakkasen kestävät?
Ja kun se tuollain ei vuoda kuin aina johonkin tiettyyn pisteeseen paisarissa, niin vuodon on yleensä oltava tämän pinnan yläpuolella.
Esim lämmpärinkenno

Re: Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 17 Marras 2009 14:08
Kirjoittaja Focusman
Pitäs ne olla olleet pakkasen kestävät. Mutta voihan se olla että oon vettä lisännyt jossain välissä ja nyt en vaan muista. Vuoto kohta on paikannettu johonkin kotelon sisään. Mutta siellä kotelon sisässä menee joku letkujakaja ja se itsessään on kuulemma lohkossa kiinni. Eivät vaan vielä saaneet tarpeeksi sitä purettua, että tietäisi mistä se varsinainen vuoto sitten johtuu. Mutta joka tapauksessa tulee jostain moottorin keskivaiheilta jostain kotelosta ne nesteet pihalle.

Re: Vettä valuu lohko puhki?

Lähetetty: 19 Marras 2009 13:43
Kirjoittaja Focusman
Olikin taas vesiletku päästä mennyt poikki. On jotenkin hankalassa paikassa kun aina pitää arvuutella. Ja letku pitää ruotsista asti tilata ja vasta ensiviikolla saapi auton takasin.