Sierra ei pysy käynnissä kaasuttelematta.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 18:01
Vika-maratooni alkoi noin 10 päivää sitten.
Silloisena iltana vein auton parkkihalliin yöksi.Aamulla auto ei enää käynnistynyt.Auton bensapumppu ja sytytys tutkittiin,ja ne pelasivat ihan hyvin,muttei moottori käynnistynyt,vain starttasi.
Koneeseen vaihdettiin virranjakaja sekä sytytyspuola.
Nekään eivät autoa käyntiin auttaneet.
Sitten vinkkien perusteella vaihdettiin virtalukon pohja,ja johan käynnistyi,Ensi yrittämällä.
Tuolloin auto oli ollut poissa pelistä jo liki viikon.
Nyt autossa on yhä käynnistämisen jälkeen sellaisia ongelmia että kone ei pysy käynnissä.Tänäänkin olin ajanut putkeen 50km maantie ajoa,eli noin satasta koko ajan.Sitten laitoin vaihteen vapaalle ja meinasi heti sammua (noin 105km vauhdissa!),piti tietenkin kaasutella että pysyi käynnissä,tai ajaa pykälä päällä.
Mutta,arvatkaas onko hankala esim. liikennevaloihin jarruttaessa yrittää kaasutella ja jarruttaa yhtä aikaa.Kyllä vain,se on liki mahdotonta!
Ja toinen paha on peruutus jonka jälkeen heitetään ykkönen silmään,siinäkin pitää kaasutella kokoajan.
Varmaan kohta on kytkin paskana tuon helvetin vian johdosta.
Mikä siinä sierrassa nyt sitten mättää,onko tietoa/arvauksia?
Ilmeisesti kone ei saa polttoainetta? (toisinaan,miksei)
Joskus ehkä noin 1/5 kerralla kone pysyy käynnissä ilman kaasuttelua,jopa heti starttauksen jälkeen.Mutta homma kusee kuitenkin 4/5 kerralla.Pännii ankarasti kun ei voi tyttöjäkään kyytiin ottaa ku hävettää tommonen vika sen verran! 8) en halua kuulla :"ei mikä romukasa..." heh...
Ilmanputsarin suodatin menee huomenna vaihtoon likaisuutensa puolesta.
Ja tyhjäkäynti kierrokset säädettiin 1200rmp/h
Silloisena iltana vein auton parkkihalliin yöksi.Aamulla auto ei enää käynnistynyt.Auton bensapumppu ja sytytys tutkittiin,ja ne pelasivat ihan hyvin,muttei moottori käynnistynyt,vain starttasi.
Koneeseen vaihdettiin virranjakaja sekä sytytyspuola.
Nekään eivät autoa käyntiin auttaneet.
Sitten vinkkien perusteella vaihdettiin virtalukon pohja,ja johan käynnistyi,Ensi yrittämällä.

Tuolloin auto oli ollut poissa pelistä jo liki viikon.
Nyt autossa on yhä käynnistämisen jälkeen sellaisia ongelmia että kone ei pysy käynnissä.Tänäänkin olin ajanut putkeen 50km maantie ajoa,eli noin satasta koko ajan.Sitten laitoin vaihteen vapaalle ja meinasi heti sammua (noin 105km vauhdissa!),piti tietenkin kaasutella että pysyi käynnissä,tai ajaa pykälä päällä.
Mutta,arvatkaas onko hankala esim. liikennevaloihin jarruttaessa yrittää kaasutella ja jarruttaa yhtä aikaa.Kyllä vain,se on liki mahdotonta!

Ja toinen paha on peruutus jonka jälkeen heitetään ykkönen silmään,siinäkin pitää kaasutella kokoajan.
Varmaan kohta on kytkin paskana tuon helvetin vian johdosta.
Mikä siinä sierrassa nyt sitten mättää,onko tietoa/arvauksia?
Ilmeisesti kone ei saa polttoainetta? (toisinaan,miksei)
Joskus ehkä noin 1/5 kerralla kone pysyy käynnissä ilman kaasuttelua,jopa heti starttauksen jälkeen.Mutta homma kusee kuitenkin 4/5 kerralla.Pännii ankarasti kun ei voi tyttöjäkään kyytiin ottaa ku hävettää tommonen vika sen verran! 8) en halua kuulla :"ei mikä romukasa..." heh...
Ilmanputsarin suodatin menee huomenna vaihtoon likaisuutensa puolesta.
Ja tyhjäkäynti kierrokset säädettiin 1200rmp/h