Sivu 1/1

Focus TDDI ongelmia, kysymyksiä..

Lähetetty: 04 Heinä 2007 19:37
Kirjoittaja focusdiesel
Mikähän mahtaa olla, kun kierrokset nousee yli 3000 rpm niin kone alkaa kalkattamaan kierrosten mukaan. Katoaa heti kun kierrokset laskee alle 3000 rpm. Mutta jo >4000rpm kalkatus on aika moinen.

Niin ja auto on siis -01 focus tddi, endura-di koneella.

Toinen kysymys on, että miksiköhän auto täristää kiihdytettäessä vitosella 100-120 välillä, ennemmin eikä sen jälkeen täristä. Ihan uudella asfaltilla sitä ei huomaa, mutta vanhalla asfaltilla aika vatkaus.

Menisköhän kohta fokkeri vaihtoon..

Re: Focus TDDI ongelmia, kysymyksiä..

Lähetetty: 05 Heinä 2007 22:10
Kirjoittaja Rotta-Racing
focusdiesel kirjoitti:Mikähän mahtaa olla, kun kierrokset nousee yli 3000 rpm niin kone alkaa kalkattamaan kierrosten mukaan. Katoaa heti kun kierrokset laskee alle 3000 rpm. Mutta jo >4000rpm kalkatus on aika moinen.

Niin ja auto on siis -01 focus tddi, endura-di koneella.

Toinen kysymys on, että miksiköhän auto täristää kiihdytettäessä vitosella 100-120 välillä, ennemmin eikä sen jälkeen täristä. Ihan uudella asfaltilla sitä ei huomaa, mutta vanhalla asfaltilla aika vatkaus.

Menisköhän kohta fokkeri vaihtoon..
Viimesinpään kyssäriin
Iskarit uudet vaiko originaalit,Tärinä vois johtuu siitä taikka rengas paineet ym painoitus siin yleisimmät tärinän aiheuttajat.. Niinku tolla vauhdilla

Lähetetty: 08 Heinä 2007 23:33
Kirjoittaja focusdiesel
Voiko epätasapainoisista renkaista lähteä tärinää vain kiihdytettäessä, ei rullattaessa.

Lähetetty: 08 Heinä 2007 23:50
Kirjoittaja Rotta-Racing
Yleensä tärinä tuntuu molemmissa tapauksissa mutta olen kohdannut tapauksiin jossa tärinä on huomaamatonta rullatessa ja kiihdyttäessä hampaat on melkein tippunut suusta..
Tuli vaan mieleen että se voi myös olla väännön puute tosin epäilen kun se on diisseli mutta vatkaako nelosella tuolla alueella jos ei niin sit se on väännön puute alakierroksilla..