Sivu 1/1

Turbo rikki

Lähetetty: 02 Heinä 2007 15:48
Kirjoittaja mondeo05
Mondeo 2,0 130 hv diesel, 2,5 vuotta vanha ajettu 168 tkm, huollot tehty. Maahantuoja ilmoitti ettei ole mitenkään epänormaalia, että turbo hajoaa tämän ikäisestä ja näin paljon ajetusta autosta, tämäkö on Ford laatua....?

ei enään koskaan Fordia....

Lähetetty: 02 Heinä 2007 21:03
Kirjoittaja jaska74
minkä vaan auton 25000:sta liikkuvasta osasta saa rikki jos sitä ei osaa käyttää... :roll:



mondeo05 kirjoitti: tämäkö on Ford laatua....?
tuskimpa ford sitä ahdinta valmisti. :wink:

Lähetetty: 03 Heinä 2007 00:10
Kirjoittaja NiceMan
Totta... yksi unohtunut huolto voi koitua ahtimen kuolemaksi tai ei osaa ajaa turbomaisesti.

Lähetetty: 03 Heinä 2007 09:18
Kirjoittaja kujis
Eikös jossakin TM testissä, muistaakseni rellusta hajosi toi garretin ahdin jo ennen 60000. Mutta todellakin sen saa rikki jos haluaa. :)

Lähetetty: 03 Heinä 2007 09:25
Kirjoittaja Riesa2.0
Onko autoa muistettu käyttää aina hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta?

Lähetetty: 03 Heinä 2007 14:20
Kirjoittaja hoopee
Isän Nissan Xtrail 2.2 dci hajos turbo jo noin 40 tkm kohdalla.
Jospas uus turbo (ja uus cooleri) kestäis. Oli turbosta pakosiivestä lähteny palanen ja turbo kusi jostain öljyä. Ite on autoa tutkinut. Cooleri oli "täynnä" öljyä. Takuu toimi!

Lähetetty: 03 Heinä 2007 23:53
Kirjoittaja Aksu
Hyvä esimerkki löytyy vaikka HKL:n dösistä. Suurin osa Scanialla käydessä on kyseisten bussien remontti seissun syynä ollut garretin poikiminen. Niitä on teetetty jossain itäplokin maissa ja laatu tunntunut olevan sen mukaista. Varsinkin tuo gt37 sarja on ollut erittäin reipeilevää sarjaa.
Erään turbo firman mukaan keskimääräinen kesto ikä on ollut puolet siitä minkä vastaava holsetti on kestänyt. Ilmeisesti jo suunittelu asteella syntynyt vika(laakerointi).

Faijan pajerosta katkesi kampura jo 212tkm kohdalla(lämmin kone 80 km/h ja naks), ja oli huollettu/hoivattu kirjan mukaan siihen asti. Näitä vaan sattuu aina kohdalle.

Lähetetty: 04 Heinä 2007 00:23
Kirjoittaja thompson
NiceMan kirjoitti:Totta... yksi unohtunut huolto voi koitua ahtimen kuolemaksi tai ei osaa ajaa turbomaisesti.
Miten ajetaan turbomaisesti? Onko jotain "kikkoja" joilla turbopelit saa kestävään todennäköisesti pidempään?

Lähetetty: 04 Heinä 2007 09:15
Kirjoittaja jaska74
thompson kirjoitti: Miten ajetaan turbomaisesti? Onko jotain "kikkoja" joilla turbopelit saa kestävään todennäköisesti pidempään?

kovan ajon jälkeen muistetaan se jälkikäyttö, ja öljynvaihdot tehdään ajallaan eikä käytetä tarjoustalon tai tv shopin ihmeöljyjä vaan ihan kunnon tavaraa

Lähetetty: 05 Heinä 2007 22:50
Kirjoittaja Monkelo
Ralliautojen turbot puretaan jo uutena ja tasapainotetaan ja tarkistetaan uudelleen erikoispajojen toimesta.
Eihän tuotantopeleihin kannata asentaa huippulaatua, koska osa turboista kuitenkin sattuu toleranssin parempaan päähän.
Normaaleillakin kuulalaakereilla on eri luokituksia niiden kestävyyden ja tarkkuuden mukaan.