Sivu 1/2
Mikä kestävämpi kansi 2.0i Doch sierraan
Lähetetty: 01 Heinä 2007 14:00
Kirjoittaja Rotta-Racing
Aiheen mukaista vastausta tarvitaan
Mikä olisi Siis 2.0i kat Doch sierraan parempi ja kestävämpi/Toimiva kansi kuin vakio mitkä halkeilee..
Ite olen ropannut Ohc riesoja ja nyt tuli sitten aika vaihtaa Doch:ilaisiin
No niinkuin aina niin kantapään kautta mennään myös tänäkin vuonna..
Kiitos etukäteen..
Lähetetty: 01 Heinä 2007 14:13
Kirjoittaja Riesa2.0
Eipä siihen mitään vakiota kummempaa taida löytyä.. Rs2000:sen ekkerin kansi menee kyllä sovittamalla ja tehoa tulee vähän lisää, mutta onko se sen kestävempi sitä en tiedä ja leimaankaan tuota katti sierraa sillä ei sitten enää saa. Parasta vain kun ei anna sille kannelle syytä haljeta, eli ei anna koneen keittää ja jälkikäyttää aina konetta hetken (varsinkin näin kesäkuumilla) ennen sammutusta niin ehtii lämmöt tasaantua, jolloin ei pitäisi kannenkaan haljeta

Lähetetty: 01 Heinä 2007 15:41
Kirjoittaja kimmok
Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan. Koittaa nyt pikkasen rajoittaa sitä huuhaa tietoa.
Kansi menee heittämällä vielä paikalleen, mutta imusarjan ja nippeliä joutuu tekemään uusiksi eli työtä riittää ja hintaa tulee.
Halvin, kestävin, järkevin ratkaisu on vaihtaa 2.3L 16v dohc moottori. 150hv tehoa ja vääntöä n.200nm ja erittäin matalilla kierroksilla 4-sylinteriseksi vapariksi. Uusia täydellisiä moottoreita saa halvalla ja nettivaraosassakin juuri näkyy olevan 1200e yksi myynnissä. Rs 2000 vakio nokka-akselit kun tuohon vaihtaaa niin tulee pari kilowattia lisää(10hp).
Mitä vakio kannen kestävyyteen tulee niin itsellä ei ole ollut yhdessäkään 2.0i 8v dohc mitään ongelmia. Tälläkin hetkellä on pihassa 322tkm ajettu riesa ja 383tkm ajettu moottori scorpiossa. Kummassakaan ei ole ongelmia. Olen toki kuullut kaikenlaista, mutta koneessahan se vika täytyy aina jolla, jos sitä käytetää väärin.

Lähetetty: 01 Heinä 2007 16:09
Kirjoittaja Riesa2.0
Ares kirjoitti:Kannen vaihdossa ei tule yhtikäs mitään ongelmia leimalla. Täysin laillista vaihtaa uudemman moottorin kansi vanhempaan.
Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan.

Lähetetty: 01 Heinä 2007 17:07
Kirjoittaja Mr_Who
2.0 Scorpion kansi menee heittämällä. Ite sen jostaki metätän itelle ja laitan kiinni tohon. Samalla vois vaihtaa ku alkaa tekee kansiremppaa... samalla vaihtaa kannen ;D Ite en ainakaa mitää ilimottele minnekkää.. pitäs sen päästöistä mennä läpi jos on ehjät tiivisteet kannessa.

Lähetetty: 01 Heinä 2007 19:13
Kirjoittaja samiharju
Riesa2.0 kirjoitti:
Onko tosiaan näin, minä olen elänyt siinä uskossa ettei tuota kannen vaihtoa saa tehdä enää vähäpäästöiseen sierraan. Ainakaan ilman sitä älyttömän kallista päästömittaustodistusta, mutta jos se kerran noin on niin en väitä vastaan.

Ares on nyt ihan mettässä.. jos dokkilaisen päälle pistetään erilainen kansi esim 16V ei moottori enää täytä vähäpäästöisyyden määritelmiä ellei toisin todisteta, esim maahantuojan todistus tai vtt mittaus tms. ja 16 naulaisen kannen vaihtaminen rinnastetaat moottorinvaihtoon teknisten vaatimusten osalta..
Lähetetty: 01 Heinä 2007 23:25
Kirjoittaja Mr_Who
Ahaa..

itellä tulossa jo yks 16V kansi, tossa kuun lopussa.

Pääsee vaiihto-hommiin sitte, kun kaikki tarvittava on hallussa. Sitte kai joutuu katastukseen laittaa vakiokannen paikalleen, jos ei päästömittauksista mene läpi.

Lähetetty: 02 Heinä 2007 22:52
Kirjoittaja samiharju
ei kyse nyt ole katsastuksen aikaisesta päästömittauksesta vaan auton päästötasosta joka on IHAN eri asia.. ford voi hyvinkin kirjoittaa lapun että tuolla kannella auto säilyy vähäpäästöisenä, kysyppä heiltä.
Lähetetty: 02 Heinä 2007 23:31
Kirjoittaja kimmok
Pieni muistivirhe ilmeisesti, mutta kansi vaan vaihtoon ja sanoo konttorilla, että koko moottori on uudemmasta vähäpäästöisestä. He tarkastavat sen rekkari tai runkonumeron perusteella ja sehän pitäisi riittää. Jos jostain kumman syystä ei riitä niin konttori vaihtoon tai vinkumaan lappuja fordilta.
Ei tästä liian vaikeeta kannata tehä
Eihä se oo muutako osat kii ja koittamaan konttorille ja voihan siitä venakopasta ajella tekstit pois, jos ei vaikka katsari huomaisi

Lähetetty: 03 Heinä 2007 10:32
Kirjoittaja jaska74
tai tehdä kuten kaveri teki ooppelille, ja sanoa että pelkkä venttiilikoppa on vaihdettu vaan hienompaan...

Lähetetty: 03 Heinä 2007 14:19
Kirjoittaja kimmok
jaska74 kirjoitti:tai tehdä kuten kaveri teki ooppelille, ja sanoa että pelkkä venttiilikoppa on vaihdettu vaan hienompaan...

Aika paha

Lähetetty: 03 Heinä 2007 23:35
Kirjoittaja samiharju
kukin taaplaa tyylillään. itse en haluais olla osallisena kolarissa tms autolla jota on viritetty vaihtamalla esim kansi eikä ole asianmukaisesti muutoskatsastettu.
helpointa tuohon on ostaa kokonainen 2,3-16v moottori joita vielä on kaupan maailmalla..
Lähetetty: 04 Heinä 2007 09:18
Kirjoittaja jaska74
samiharju kirjoitti:helpointa tuohon on ostaa kokonainen 2,3-16v moottori joita vielä on kaupan maailmalla..
saako sen leimaan "heittämällä" vai pitääkö puolet muistakin osista vaihdella? (laatikko, jarrut jne jne)
Lähetetty: 05 Heinä 2007 17:55
Kirjoittaja samiharju
laatikko sopii dokkilaisesta, jarrut pitää joka tapauksessa päivittää jos teho nousee yhtään alkuperäisestä; sierran tapauksessa 260mm etujarrut (V6/abs mallin) ja taakse v6/abs levyt tai 10" rummut riittävät aina 180hp ja 3,62 litraan asti. 2.3-16V on muistaakseni 147hp tehoinen.
jarruista ei mene prosentteja, koneesta menee 14%. jos laatikonkin vaihtaa siitä lisää 8%.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 17:56
Kirjoittaja samiharju
lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 19:31
Kirjoittaja jaska74
samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus.
tätä juuri ajoin takaa. tänks infosta.
harmi vaan että tollasen koneen hinnalla saa 3 dokki sierraa...
Lähetetty: 05 Heinä 2007 19:48
Kirjoittaja kimmok
Nettivaraosassa olis 1200e ja sillä hintaa saa toistaiseksi ehkä yhden perus hyvän vm.90-93 dohc riesan. Siitä vaan ostamaan. Iteki haaveillu laittavani tollasen käyttikseen...
Lähetetty: 05 Heinä 2007 20:57
Kirjoittaja tommi.r
samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
Jos on purettavasta autosta , niin rekisteriote riittänee kuitiksi josta ilmenee tarvittavat tiedot?
Lähetetty: 05 Heinä 2007 21:56
Kirjoittaja Rotta-Racing
Lähetetty: 05 Heinä 2007 22:32
Kirjoittaja Mr_Who
Mitä muute pitää ottaa huomioon, kun vaihtaa 8v dohc sierraan scorpion 16v dohc -kannen. Siinä ilmeisesti ainakin vesikierto eripuolella, että onko miten ahasta sitte sen kanssa? Ja mitä muuta piäs huomioida/tietää/ostaa uutta osaa?
Enskuun aikana kyseinen operaatio on edessä nii pitäs tietää tarkkaan mitä tekee ja mitä joutuu tekemään

Tai sitteppä sen näkkee ku saa osat itelle.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 22:35
Kirjoittaja overboost
samiharju kirjoitti:lisäystä vielä että kyseessä on tavallinen muutoskatsastus. moottorista kannattaa pyytää ostohetkellä kuitti tms selvitys sillä AKE vaatii nykyään moottorista alkuperäselvityksen.
Siis saako vähäpäästöiseen autoon(Sierra) vaihtaa vähäpäästöisen moottorin(2.3-16), mikä ko. malliin ei ole uutena saanut

Lähetetty: 10 Heinä 2007 09:34
Kirjoittaja samiharju
vähäpäästöiseen autoon saa laittaa vähäpäästöisen moottorin. saa toki olla uudempi tai vanhempi kunhan on vähäpäästöinen.
Lähetetty: 10 Heinä 2007 10:37
Kirjoittaja Regu
Ja onhan muillakin valmistajilla vähäpäästöisiä koneita esim rb20det konetta on muistaakseni saanut vähäpäästöisenä

Lähetetty: 10 Heinä 2007 11:46
Kirjoittaja country sedan
Toi datsunin kone ei nyt käy kun korkeintaan johonkin susukiin..
Lähetetty: 10 Heinä 2007 12:02
Kirjoittaja Regu
No kaverilla ei ollut kuin 18 detti mutta nissanin kone kuitenkin
