Sivu 1/1

Joutokäyntiventtiilin purkaminen "ohje"

Lähetetty: 01 Heinä 2007 13:06
Kirjoittaja Poude
Ihan vaan näin ilmoitusluontoinen asia, että joutokäyntiventtiilin purkaminen onkin ihan helppo homma kun asiaa hieman tutkiskelin.

Ohjeet:

Venan päällä on reijässä pieni tappi, poraa se pois sopivalla terällä.

Pistä venttiilin alumiininen osa ruuvipenkkiin kiinni, varoen ettei se vaurioitu, voi laittaa jotain pehmeetä väliin ettei tule edes jälkiä.

Sitten vaan otat miehekkäät putkitongit, itellä oli valehtelematta noin 80cm pitkät tongit, niillä vaan siitä mustasta osasta kiinni ja pieni nylkytys ylös alas ja jo lähtee erilleen helposti, paikalleen laitettaessa hyvä laittaa jotain liimaa väliin ja työntää vaan käsin paikoilleen, naksahtaa kyllä. Pieni naputus vasaralla ei varmaan tee pahaa.


Sisältä se vena ei todellaakaan ole kummallinen vehje, helppo puhdistaa sisältä löytyvät jouset ja pienet muovitiivisteet.

Edes väärinkasaus vaaraa ei ole.

Itse sen purkamalla säästää sen 100+euroa mitä se nyt uutena maksaa.

Mitään valuvaa voiteluainetta sinne ei muuten kannata laittaa, koska se tappi joka magneetin voimasta vetäytyy taakse päin, niin tarvitsee maata, ja jos välissä on jotain nestettä niin tuskin toimii.

Re: Joutokäyntiventtiilin purkaminen "ohje"

Lähetetty: 01 Heinä 2007 16:55
Kirjoittaja siipicossu
Poude kirjoitti: Mitään valuvaa voiteluainetta sinne ei muuten kannata laittaa, koska se tappi joka magneetin voimasta vetäytyy taakse päin, niin tarvitsee maata, ja jos välissä on jotain nestettä niin tuskin toimii.
????????????

Siis mitä.

Re: Joutokäyntiventtiilin purkaminen "ohje"

Lähetetty: 03 Heinä 2007 21:17
Kirjoittaja dorf
minä puhdistin sen ilman kummempia purkamisia ja hyvin toimii.
CRC carburator cleanerilla, paine ilmalla (pikku reiästä holkin kiinnitys jalan alaosassa) saa mukavasti nytkyteltyä, puhtaaseen tappiin ja messinkiseen holkkiin laitoin CRC aseöljyä se on nimittäin se mikä tahmaa kuivana. :D

Lähetetty: 03 Heinä 2007 22:42
Kirjoittaja NiceMan
Ei tarvitse maata, siksi sinne menee 2 johtoa joista toinen on +ja toinen...
Eli muuta kuin voitelua vaan, itse käytän aseöljyä ja taas toimii kuin uusi =)
Melkein vuoden välein joutuu kiitos egr.

Lähetetty: 04 Heinä 2007 00:18
Kirjoittaja Krisse
NiceMan kirjoitti:Melkein vuoden välein joutuu kiitos egr.
Jos jättäisi sen reilun satasen säästämättä ja ostaisi uuden niin ei ehkä tarttis.

Lähetetty: 04 Heinä 2007 00:27
Kirjoittaja NiceMan
Miksi tuhlata 100e kun 10s menee tuohon voiteluun ja toimii taas vuoden.
Onneksi vai 2 ruuvia auki niin on kädessä, ei ole prässätty.

Lähetetty: 08 Heinä 2007 02:31
Kirjoittaja Monteonisti
Ainakin -96 mallissa on vituraisessa paikassa, siis Eskossa, ja ei viitsi joka vuosi avata! :twisted:

Lähetetty: 08 Heinä 2007 09:41
Kirjoittaja riksas
missäs se on focuksessa mk1 tarkalleen ottaen

Lähetetty: 08 Heinä 2007 17:10
Kirjoittaja TeRoK
Ei se siitä uudesta sen paremmaksi välttämättä tule kun egr sen aina paskastaa. Sitte kun egr on tulpattu niin voi heittää uuden niin se voi jo jonkun aikaa kestääki.

Lähetetty: 09 Heinä 2007 12:55
Kirjoittaja NiceMan
Totta, omassani tuo on onneksi suoraan imusarjan päällä joten purkamiseen ei mene montaakaan sekuntia.

Lähetetty: 10 Heinä 2007 22:35
Kirjoittaja sanpsa
Koitin kanssa irrottaa ton vehkeen, mutta kun ne fiksut insinöörit on kiinnittäny sen kahdella ristipääruuvilla, ja kun ei satu olemaan just oikeaa meisseliä niin eihän se irti lähe. :(

Lähetetty: 11 Heinä 2007 09:42
Kirjoittaja hoopee
sanpsa kirjoitti:Koitin kanssa irrottaa ton vehkeen, mutta kun ne fiksut insinöörit on kiinnittäny sen kahdella ristipääruuvilla, ja kun ei satu olemaan just oikeaa meisseliä niin eihän se irti lähe. :(
No ei luulis kovin iso ongelma olevan :wink:

Lähetetty: 14 Heinä 2007 03:09
Kirjoittaja Monteonisti
Vanhemmissa oli tosiaan imusarjan päällä, mutta uudemmissa on alla, ja mieluummin kärsin reilun satasen kuin puran vuosittain! 8)

Lähetetty: 14 Heinä 2007 10:45
Kirjoittaja NiceMan
Monteonisti kirjoitti:Vanhemmissa oli tosiaan imusarjan päällä, mutta uudemmissa on alla, ja mieluummin kärsin reilun satasen kuin puran vuosittain! 8)
Omassa tapauksessa uudempaa ei ole kun valmistus lopetettoon -98 :D

Lähetetty: 22 Elo 2007 12:47
Kirjoittaja Artoh
Olisko mullakin vika tuossa tyhjäkäyntiventtiilissä? Kun aina käynnistäessä kuumana moottori humpaa kierroksia. Kaasun painallus tasoittaa kierrokset kyllä heti. Eli Kyseessä Escort 1.6 zetec ja vuosimallia 96. Ei koskaan esiinny kylmänä startatessa.

Lähetetty: 25 Elo 2007 01:31
Kirjoittaja Monteonisti
Voi olla tai sitten ei. Vika voi olla hapettuneessa liittimessäkin, esim. anturin tai sulkeboxin? Joskus auttaa kun ruiskuttaa CRC:tä "jakajan" (kielletty sana? :oops: ) ja ruiskusuuttimien johtoliitoksiin sekä tietenkin kaikkien antureidenkin! :roll:

Lähetetty: 19 Syys 2007 17:08
Kirjoittaja Artoh
Monteonisti kirjoitti:Voi olla tai sitten ei. Vika voi olla hapettuneessa liittimessäkin, esim. anturin tai sulkeboxin? Joskus auttaa kun ruiskuttaa CRC:tä "jakajan" (kielletty sana? :oops: ) ja ruiskusuuttimien johtoliitoksiin sekä tietenkin kaikkien antureidenkin! :roll:
Liittimet katsoin ja niissä ei ollut hapettumia. Toisaalta tuokin ongelma on kiusallinen, mutta kai sille jotain voi tehdä...

Lähetetty: 19 Syys 2007 19:06
Kirjoittaja TeRoK
Monteonisti kirjoitti: "jakajan" (kielletty sana? :oops: )
Hohhoijjaa.... :roll:

Lähetetty: 19 Syys 2007 19:14
Kirjoittaja riksas
riksas kirjoitti:missäs se on focuksessa mk1 tarkalleen ottaen( tyhjäkäyntiventtiili)
tarkennan malli on -99 ja 2.0 kone. kiits ???

Lähetetty: 05 Loka 2007 10:30
Kirjoittaja kaakka
Mistä tämä kyseinen vena löytyy 99 vuoden Ka:asta? Millainen murkula on kyseessä?

Lähetetty: 07 Loka 2007 01:01
Kirjoittaja Monteonisti
tarkennan malli on -99 ja 2.0 kone. kiits ???
On imusarjan ja lohkon välissä, imusarjan alla! 8)
Kakattimesta ei tietoa, mutta yleensä Voorteissa imusarjan alla tai päällä! :roll: