Piristystä 2 litraseen tomaatti sierraan

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jblgti1200
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Heinä 2006 15:41
Paikkakunta: Varkaus

Piristystä 2 litraseen tomaatti sierraan

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Elikkäs seuraavanlaiset osat olisi tarkoitus sulloa sierran konehuoneeseen.

-Nyt paikallaan 2.0 ohc omalla 2 kurkkuisella weberillä.

Tulossa olisi 1,6 kansi ja joku jyrkempi nokka,ilmeisesti burton kunhan sopiva sattuu löytymään.
Peltisarjankin laitan kunhan sekin ennättää kotia saakka ensin.
Putkistokin päivittyy samalla vähän isompaan (2,5").

Mitä siis tulee ottaa huomioon kun nuo osat laittaa paikalleen?
Mitkä venat,vakiot käykö hyvin?2 litrasen kannesta ne,eikö?
Käykö vakionokkapyörä?
Mitä tulee noin puristussuhteeksi noilla palikoilla?

Olisiko realistista ajatella noin 130-140hv noilla muutoksilla.

Ja älkää tosiaan kysykö että miksi automaattiloota jää paikalleen,siihen on omat syynsä,tai itse asiassa siihen tämä koko hupi perustuu.
Moni kun ei syystä tai toisesta (ymmärrettävää) virittäisi tomaattilaatikollista autoa.
- Mondeo "RS" 2.0i 16V -93 -
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Peltisarja on pakollinen jo vakio autoon ja jos et aio kanavia fiilata ja venttiilejä vaihtaa niin 1.6 kansi on +/- 0 tai ehkä miinustakin... IS kansi on paras aihio ja kestävin.

Vakio nokkapyörää voi käyttää, mutta kannattaa kysyä sitä ennenkö ostat. Eipä tuo säädettäväkään kallis olisi.

Jos et aio ruiskuun vaihtaa niin kannattaa vaihtaa ainakin weber dgv 32/36

Voin kertoa mikä on syynä ettei automaatteja kukaan foordisti oikein halua. Ne eivät kestä edes vakiona ja kiihtyvyys on surkea.
Toivottavasti pääset näillä virityksillä edes samaan mitä vakio manuaali vetää 0-100 ja mitä enemmän tehoa sitä enemmän se alkaa sitä hukkaamaan.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

2.5 tuumaa on liiottelua noihin tehoihin mitä hakusessa.
Omaan laitoin just peltisatsin ja 2-tuumasen putken,
peräpäähän tuli litteä "yleisvaimennin" ja efektoripönttö
ja vakio 2-litranen kulkee mukavan kevyesti,eli
käytännössä pärjää näille nykysille tonninelosille liikenteessä
kauhian pörinän saattelemana :lol:
Ja kyseessähän on mulla tuo farmi-Taunus Rieskasta otetulla
moottorilla.
ei sieltä mitään junia t...
jblgti1200
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Heinä 2006 15:41
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mitäs tuolle kannelle sitten rautalangasta väännettynä tarvitsee tehdä tarkalleen,tai mikä olisi välttämätöntä?
Kansia en ole koskaan rustaillut mutta tuttavapiiristä löytyy paljon osaajia jos meinaa mennä puihin.

Eli mistä tavaraa pois ja käykö 2 litraisen venttiilit suoraan vai mitä joutuu tekemään?

Tuota automaagilootaa en ota juuri siitä syystä pois kun sitä niin moni haukkuu,vaikka se kyllä haukkaakin ison palan suorituskyvystä pois...
Tuo lootahan on se alkeellisin vanha 3-vaihteinen,
ei ole turhia winter nappeja eikä muita... 8) hah

JA tuo kyseinen riesa on saanut jo 1,5v minun käytössä leipää oikein kunnolla eikä siinä ole ollut mitään vikaa...kop kop.

Ja tuo muuten polttaa automaattina kahdella renkaalla paikallaan jarrulla kumia ilman ulkopuolisia apuja,ja ihan asfaltilla (vakiorenkaat 13").
Jos tulee yksikin epäilyksen sana joltain niin laitan pari videota sitten jakoon. :lol:
- Mondeo "RS" 2.0i 16V -93 -
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

En kyllä oikein jaksa uskoa että polttaa... :lol:
Yllytyshulluuden testausta :D .
Ei sille kannelle kannata tehdä paljoakaan
jos ei sitten ala investoimaan hitusen enemmänkin.
Ne 2-litrasen venat on hyvä,back-cut niihin venoihin
eli kulmat terävämmäksi ja joku sopiva nokka.
Tuolla keinoin pärjää jo sopivasti,ja jos ei riitä
niin sitten lompakko kevenee jo jonkun verran enemmän.

Edittiä; käytä hakua,täällä on ohjeet tuohon kymmeniä kertoja jo :wink:
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin